Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:16
Hoi,

Ik heb momenteel een Pioneer VSX-421K staan, deze heb enkele jaren geleden gekocht maar het wordt tijd dat deze vervangen wordt.

Ik wil een receiver die weer enkele jaren mee kan, volgend jaar wil ik een 4K tv aanschaffen dus de receiver moet hiervoor goede support hebben.

Ik heb JBL Cinema 610 5.1 speakers, simpel maar goed genoeg. Wellicht worden deze ook nog een keer vervangen maar daar ik nu nog geen spraken van.

Ik lees en zie eigenlijk het meest over Denon en Onkyo, Pioneer vrij weinig.. ook heb ik.het gevoel dat ik nu met een Denon of Onkyo een betere koop doe dan Pioneer??

Budget is max 500,-

Receiver's die ik gevonden heb:

pricewatch: Denon AVR-X2400H

pricewatch: Onkyo TX-NR686 Zwart (amazon onder 500)

pricewatch: Pioneer VSX-933 Zwart

pricewatch: Denon AVR-X1500H (amazon onder 500)

Of een echt instap budget model rond de 200-350,- euro.

pricewatch: Denon AVR-X540BT of AVR-X 550 (niet in pricewatch 350,-)

Maar ik denk dat er veel verschil zit tussen zo'n budget model of een van de receivers die tegen de 500,- zitten?

Iemand die mij hier mee wil helpen, een goede receiver een hele tijd mee kan en elke extra optie is meegenomen. Ik ben niet iemand die elke toon perfect moet hebben maar hoor zeker wel of het goed of slecht is :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Als je toch volgend jaar pas een 4k tv koopt kun je beter wachten met een nieuwe receiver als de oude nog werkt.
Hdmi 2.1 is een grote upgrade en komt pas volgend jaar in apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Zou de 540 (al opgevolgd door de 550 overigens) sowieso skippen. Zit je met knijper aansluitingen en zonder Heos. Daarnaast minder aansluitingen en maximaal vijf speakers (mocht je ook atmos aspiraties hebben). Je zal van een 1500 echt een stuk blijer worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Goofy1978 heeft een punt omtrent HDMI2.1 maar aan de andere kant, is het wel zaak dat @Meulendijks89 aangeeft welke verwachtingen hij/zij heeft van een 4K-TV.

Als je alleen Netflix, YT en kabel kijkt, is HDMI2.1 nicht im Frage. Maar als je regelmatig UHD-films koopt, in 2020 of 2021 ook een nieuwe console wil kopen en/of een PC wil aansluiten voor gaming, dan is HDMI2.1 zeker een feature om uit te zoeken en mogelijk op te wachten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Meulendijks89 Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies dus het topic is die kant op gegaan.

De speakers die wil gaan aansturen zijn op zich vrij standaard. Wat betreft de receiver zal elk gangbaar model wel voldoen. Je kan in mijn ogen dus het model kopen dat de features biedt die je zoekt, qua looks in de smaak valt en binnen budget is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:16
MAX3400 schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:45:
@Goofy1978 heeft een punt omtrent HDMI2.1 maar aan de andere kant, is het wel zaak dat @Meulendijks89 aangeeft welke verwachtingen hij/zij heeft van een 4K-TV.

Als je alleen Netflix, YT en kabel kijkt, is HDMI2.1 nicht im Frage. Maar als je regelmatig UHD-films koopt, in 2020 of 2021 ook een nieuwe console wil kopen en/of een PC wil aansluiten voor gaming, dan is HDMI2.1 zeker een feature om uit te zoeken en mogelijk op te wachten.
Ik kijk regelmatig een film maar die koop ik niet :P Netflix, KPN 4K ontvanger en waarschijnlijk tegen die tijd een PS5.

Opties als dolby atmos etc zijn leuk maar als ik het ga gebruiken is ten tweede, heb nu 5.1 en zal ook wel zo blijven maar je weet nooit..

Maar zoals ik het begrijp zijn de receivers die ik heb uitgekozen hierboven allemaal wel geschikt op het budget model na, of wachten tor hdmi 2.1 maar is nog niet helemaal duidelijk wanneer het uit gaat komen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 15:45
Kijk eens naar de Sony DN1080 (met onderhandelen haal je de 500,- wel :-)
Pagina: 1