Welke cpu koeler gaat passen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Technoane
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09-2025
Beste Tweakers,

Ik ben al een aantal jaren lang contente eigenaar van een 4690K i5 processor. Dit samen met een gtx 970 gaf mij altijd voldoende power voor de games die ik speel (vooral racing sims). Nu ik toch steeds vaker settings wat lager moet zetten bij nieuwe games ben ik geïnteresseerd geraakt in het overklokken van mijn cpu en gpu. Gpu heb ik aardig onder de knie, nu de beurt aan mijn cpu. Via Google en YouTube krijg ik de ene naar de andere goede cpu koeler als tip, maar ik kom er niet echt uit welke nou in mijn kast gaat passen. Hebben jullie misschien aankoop tips?

Relevante specs:
i5 4690k
MSI gtx 970
MSI z97x gaming 5 mobo
1x 8gb ram stick
520w voeding

Mijn budget is maximaal 100 euro, als ik goede overklok resultaten kan behalen met het product.

Groet Oane

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Noctua NH D15 kont in veel reviews goed uit qua cooling vs. performance als het over lucht gaat.

Een H100i is een alternatief als je op water wil gaan overklokken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Ligt een beetje aan de grote van de kast.
Heb je een mini kast past er alleen een platte cooler in.
Heb je een giga Corsair 900 Dan past er ook een koelkast in

Dus welke kast heb je. En wat is de afstand van je cpu naar de afdekplaat van je kast

Ik ben altijd happy geweest met mijn h115 in een corsair 540 kast

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2018 23:15 ]

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Nog een stick van 8 GB RAM kan waarschijnlijk ook geen kwaad, dan draai je tenminste dual channel. Welke CPU cooler heb je nu eigenlijk?

• Technoane
Verwijderd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:14:
Ligt een beetje aan de grote van de kast.
Heb je een mini kast past er alleen een platte cooler in.
Heb je een giga Corsair 900 Dan past er ook een koelkast in

Dus welke kast heb je. En wat is de afstand van je cpu naar de afdekplaat van je kast

Ik ben altijd happy geweest met mijn h115 in een corsair 540 kast
Ik heb op dit moment een liggende htpc kast, niet heel veel ruimte haha. Goedkoopste oplossing zou dan zijn waterkoeling of een kleine platte luchtkoeler..
Wekko306 schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:16:
Nog een stick van 8 GB RAM kan waarschijnlijk ook geen kwaad, dan draai je tenminste dual channel. Welke CPU cooler heb je nu eigenlijk?
Zat ik ook over na te denken. Helaas is mijn geheugen niet meer te koop dus dat zal dan geheel nieuwe geheugen kopen worden..

Edit: de standaard intel cooler zit nog op mijn i5. Ik heb nog wel een aantal cm speling maar die noctua gaat niet passen ben ik bang.

[ Voor 5% gewijzigd door Technoane op 02-09-2018 09:38 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Dan zou ik toch naar een waterkoeling AIO setje gaan kijken, met de radiator aan de buitenkant achter heb je geen problemen met ruimte van binnen 😉

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Technoane schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:35:
[...]

Ik heb op dit moment een liggende htpc kast, niet heel veel ruimte haha. Goedkoopste oplossing zou dan zijn waterkoeling of een kleine platte luchtkoeler..

[...]

Zat ik ook over na te denken. Helaas is mijn geheugen niet meer te koop dus dat zal dan geheel nieuwe geheugen kopen worden..

Edit: de standaard intel cooler zit nog op mijn i5. Ik heb nog wel een aantal cm speling maar die noctua gaat niet passen ben ik bang.
Welke case heb je dan precies? Een AIO zou soms kunnen, maar er zijn ook wel low profile luchtkoelers die best capabel zijn. Maar alles valt of staat met hoeveel ruimte je nu eigenlijk hebt voor een koeler.

• Technoane
Ik heb 13cm speling van moederbord tot de klep gemeten. Het is een Silverstone HTPC, volgens mij deze:

pricewatch: Silverstone Grandia GD09

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Even de pricewatch filters gebruiken, dit is een mooie stille optie bijv: pricewatch: be quiet! Shadow Rock TF 2

Maar je kunt je afvragen of je niet beter je videokaart kunt vervangen voor meer game performance.

• Technoane
Omdat mijn vriendin en ik mijn pc als HTPC in de woonkamer erg missen, ga ik denk ik kiezen om een nieuwe case aan te schaffen i.c.m. de Noctua NH-D15. In de nabije toekomst misschien mijn huidige setup weer in de HTPC gooien en investeren in een nieuwe game setup.

Bij nader inzien heb ik toch 2x4gb DDR3 1.6ghz ram sticks i.p.v. 1x8gb. Met deze upgrade wacht ik dus nog even i.v.m. budget. Een nieuwe videokaart zou prachtig zijn, maar i.v.m. koop van een huis reserveer ik liever wat meer geld voor de verbouwingen die altijd duurder uitkomen dan gepland :P

Wenslijst tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1NZXT H500 Zwart€ 74,79€ 74,79
1Noctua NH-D15€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 159,70
Pagina: 1