Onedrive slaat bestanden over

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 23:01
Betreft Onedrive.

Ik heb mij vakantie foto's van de map camera album geknipt en daarna geplakt in de map Valencia als submap van foto's. Vervolgens heb ik op mijn laptop de map geopend en tot mijn verbazing stond er maar 1 foto in. Na controle staat bij mij alles groen. Sommige foto's hebben ook nog een mannetje. Wanneer ik Onedrive online bezoek zie ik ook maar 1 foto. Wanneer ik vanaf de foto's naar online ga staat er dat het bestand niet bestaat.

Iemand enig idee hoe ik Onedrive zo ver krijg die map wel goed op te nemen?

edit:
-Als ik de map Valencia online open valt hij ineens onder files>email attachments>foto's>Valencia. Daar staan wel 800 foto's in. Terwijl op mijn pc de map foto's onder files valt (zoals het hoort).
-Als ik op mijn laptop in de map email attachments kijk dan is die leeg
-Kijk ik vanaf online naar files>foto's dan staat daar ook een map Valencia met daarin 1 submap met een foto.

Geen idee hoe ik die bende kan oplossen. Zowel Dropbox als Google drive houden altijd gewoon aan wat je op je pc doet...

[ Voor 33% gewijzigd door sdk1985 op 01-09-2018 21:11 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:44

Croga

The Unreasonable Man

sdk1985 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:06:
Ik heb mij vakantie foto's van de map camera album geknipt en daarna geplakt in de map Valencia als submap van foto's.
Op welk apparaat heb je dat gedaan?
Heb je dat apparaat de kans gegeven om te synchroniseren?
Staat er op dat apparaat dat alle mappen lokaal opgeslagen moeten worden?
Staat dat op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Croga schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:10:
[...]

Op welk apparaat heb je dat gedaan?
Heb je dat apparaat de kans gegeven om te synchroniseren?
Staat er op dat apparaat dat alle mappen lokaal opgeslagen moeten worden?
Staat dat op je laptop?
Ik doe alles altijd vanaf mijn desktop. Dus zowel de nieuwe map aanmaken als submap van foto's. Als de foto's daarna cut pasten naar deze nieuwe map. Volgens onedrive is hij gesynced. Op mijn laptop zijn ze nooit aangekomen. De foto's zijn van origine automatisch vanaf mijn telefoon in de map camera album gekomen.

[ Voor 0% gewijzigd door sdk1985 op 01-09-2018 23:02 . Reden: cut paste geen copy paste ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In je startpost heb je het over knippen en hierboven heb je het over kopiëren. Welke van de 2 acties heb je uitgevoerd? Dit kan best belangrijk zijn voor de gevolgen van je foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
sypie schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:56:
In je startpost heb je het over knippen en hierboven heb je het over kopiëren. Welke van de 2 acties heb je uitgevoerd? Dit kan best belangrijk zijn voor de gevolgen van je foto's.
Cut paste inderdaad ;).

Het rare is dat Onedrive de map die ik heb aangemeld online dus heeft aangemeld als submap van email attachments. Nog gekker is dat deze rare structuur op mijn laptop uberhaupt niet wordt doorgevoerd.

Heb ondertussen vanuit de online omgeving de map op de foute locatie met het move commando verplaatst naar de juiste locatie. Omdat de originele map daar al bestond heb ik er nu twee, de 'echte' map heeft een 1 erachter. Dit is opvallend genoeg dan weer wel naar mijn laptop doorgevoerd maar niet naar mijn desktop.

Onedrive werkt dus momenteel echt rampzalig slecht qua sync logica.

[ Voor 48% gewijzigd door sdk1985 op 01-09-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is de beste manier om bestanden kwijt te raken, zoals je nu ziet heb je dan geen originelen meer op je computer waardoor je dus ook geen fouten kunt herstellen.

Verder heb ik geen antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
sypie schreef op zondag 2 september 2018 @ 00:25:
[...]

Dat is de beste manier om bestanden kwijt te raken, zoals je nu ziet heb je dan geen originelen meer op je computer waardoor je dus ook geen fouten kunt herstellen.

Verder heb ik geen antwoord op je vraag.
Ik geloof niet dat je de problematiek hebt begrepen.

Ik ben geen bestanden kwijt. Wat er fout gaat is dat ik bestanden op mijn computer binnen onedrive van A naar B verplaats middels een cut paste optie. Vervolgens verwacht ik dat deze verandering netjes wordt overgenomen en overal wordt doorgezet. Echter dat gebeurde niet. Hierdoor ontstond de vreemde situatie dat de foto's op mijn computer op locatie B stonden, maar in de Cloud op locatie C. Op andere apparaten verwachtte ik de foto's te krijgen op locatie B. Ook dit gebeurde dus niet (nog gekker, op locatie C kwamen ze daar ook niet binnen).

Dat onedrive mijn nieuwe map ineens onder email attachments heeft geschaard kan niet anders dan een bug zijn en een copy paste gaat dat ook niet voorkomen. Overigens ben ik tot heden in onedrive niet zo bang voor data verliezen. Verwijderde bestanden kun je via de recycle bin weer terug halen.

TLDR: Onedrive is buggy.

Oplossing: Via de cloud omgeving je map vinden en dan daar verplaatsen naar de gewenste locatie.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 02-09-2018 01:49 ]

Pagina: 1