Toon posts:

LP speler verbinden met Bose boxen door het hele huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,
Ik heb een vraag met betrekking tot mijn platenspeler. Ik heb een hele oude platenspeler gekregen (met emotionele waarde) en daarbij ook veel platen. Ik zou deze set graag in mijn werkkamer willen plaatsen. Alleen wil ik soms ook in bijv de keuken of woonkamer de platen luisteren met mijn Bose boxen (Soundbar + Wave). Kan ik met een speciaal apparaat (bijv de bose wireless link adapter) mijn LP’s door het hele huis afspelen?

Ik hoor het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:09
Heeft jou Wave een aansluiting om externe apparaten aan te sluiten? Als je het niet weet laat ons dan de exacte versie van je Wave en Soundbar weten, er zijn sinds 1984 of zo Bose Waves op de markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Martyw,
Ik heb de Wave vorig jaar nieuw gekocht en de Soundbar enkele maanden geleden. Dit zijn de nieuwste versies. Deze kunnen al tegelijk dezelfde muziek afspelen via Soundtouch. Ik hoop dus van mijn platenspeler set met boxen ook een WiFi systeem te maken zodat ik vanaf de platenspeler naar de andere boxen kan streamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:53:
... Ik heb een hele oude platenspeler ...
Wat is het voor type platenspeler, en wat voor element heeft ie? Ervan uitgaande dat het er een is die qua techniek lijkt op deze Pioneer met een moving magnet element (MM) dan heb je in ieder geval nog een phono voorversterker nodig tussen je platenspeler en je Wave. Daarnaast heb je zoiets als een wireless transmitter nodig om draadloos je signaal van de werkkamer naar de huiskamer te sturen. Je sluit je platenspeler op de phono voorversterker aan, en de voorversterker op de zender, en de ontvanger op de Wave. Ik heb zelf nooit met dit soort vebindingen gewerkt, dus ik weet niet hoe goed de kwaliteit is. Een Bose Wireless link adapter is bedoeld om je wave te voorzien van diensten als Spotify, niet om draadloos apparatuur aan te sluiten. Voor je tot aanschaf overgaat zou ik nog even laten weten om wat voor platenspeler en element het gaat

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 09-09-2018 12:18 ]