Ontgrendelen met Touch ID

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1111305

Topicstarter
Mijn vraag

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de code om je iphone te ontgrendelen uit te zetten en de iphone enkel te ontgrendelen met touch ID. Ik heb geprobeerd de code uit te schakelen maar dan werkt touch ID ook niet meer
Nu heb ik keuze om te ontgrendelen met code of vingerafdruk maar ik zou graag hebben dat hij enkel met mijn vingerafdruk ontgrendeld kan worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-11-2023
Nee dit is niet mogelijk.
Met touch-id voer je eigenlijk je code in met een vingerafdruk. Geen code is dus ook geen vingerprint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Kan inderdaad niet, gelukkig want in sommige situaties werkt touchID niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:30
Dat kan niet.
Om Touch ID te gebruiken, moet u eerst een toegangscode instellen op uw iPhone of iPad (of een wachtwoord op uw Mac). U moet uw toegangscode of wachtwoord invoeren voor extra beveiligingsvalidatie:

- nadat u de iPhone, iPad of Mac opnieuw hebt gestart;
- als u het apparaat gedurende meer dan 48 uur niet meer hebt ontgrendeld;
- om een vingerafdruk voor gebruik met Touch ID toe te voegen of te verwijderen;
- om de iPhone- of iPad-toegangscode of het Mac-systeemwachtwoord te veranderen, en voor andere beveiligingsinstellingen als FileVault op uw Mac;
- wanneer er meer dan vijf niet-herkende Touch ID-autorisatiepogingen op rij zijn geweest; en
nadat u bent uitgelogd bij uw Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je bang bent dat iemand je 4-cijferige toegangscode kan raden, kun je ook voor een aangepaste (langere) numerieke code, of een alfanumeriek code (wachtwoord) kiezen, welke (nagenoeg) onbeperkt zijn qua lengte. Zie stap 3 van Een toegangscode instellen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:32
Ik heb net afgelopen vrijdag in m'n rechterduim gesneden en kan nu enkel met die toegangscode nog toegang krijgen. Nou had ik natuurlijk ook wel andere vingers kunnen inleren, maar het maakt voor mij wel duidelijk dat je die toegangscode echt wel als backup wil houden. Kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat je per ongeluk iets vastpakt dat kokend heet is - en je rechterhand heeft ineens blaarplekken in plaats van vingerafdrukken.
Pagina: 1