Edifier R1850DB aansluiten op tv of decoder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 608425

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een aantal topics gelezen en het lijkt erop dat ik ook een omvormer nodig ben maar ik zou het erg fijn vinden als (minimaal :D) een van jullie mij kan vertellen of dit wel/niet de beste oplossing is voor mij.

Ik heb onlangs een speaker setje gekocht: Edifier R1850DB
Ingangen – RCA/Aux, Optisch/Coaxiaal en Bluetooth

Daarnaast heb ik de volgende TV:
LG 32LB650V
Audio (3,5mm), Audio Digitaal (S/PDIF)
en zo te zien heeft het ook een Optical out.

ik heb daarnaast tevens een televisiekastje (decoder) van Telfort met daarin ook een optical aansluiting.

Ik heb al verschillende combinaties gemaakt (speakers via optical naar tv (optical out) / naar decoder (optical) / via de rood/witte kabels naar de tv) en de instellingen van de televisie/decoder aangepast maar ik krijg het niet aan de praat....

is dit 'logisch' omdat ik een omvormer nodig ben? of ben ik hier de geluidsn00b (naja dat sowieso denk ik haha) en maak ik hier een fout?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
Krijg je wel gewoon geluid als je de tv via een optische kabel aansluit op de edifiers? De optische aansluitingen op zowel de tv als decoder zijn uitgangen dus je kan 1 van die 2 via de optische kabel aansluiten op de speakers (die moet je dan natuurlijk ook op de goede input zetten) en niet op elkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door MonkeyJohn op 01-09-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 608425

Topicstarter
Hoi @MonkeyJohn bedankt voor je snelle reactie!
Het probleem is verholpen. Ik was inderdaad de geluidsn00b.
probleem was dat ik niet de juiste output via de afstandsbediening heb gekozen haha

man man man...

bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netten73
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-01-2019
Lucas.
Ik overweeg om ook de edifier r1850 db aan te schaffen en op mn tv aan te sluiten ,Ipv een soundbar.
Wat zijn je bevindingen tav geluid en mogelijkheden ?