Toon posts:

Non Compaq schijven in Compaq systemen

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Daar in net weer zo'n soor poging tegenkwam:

Het is mij in het verleden onmogelijk gebleken om een "niet compaq" schijf in een Compaq systeem aan de praat te krijgen. Dit omdat de Bios hem weigert te accepteren. Support van Compaq voor dit probleem bestaat niet omdat het geen Compaq schijf is. Nu maakt Compaq zelf geen schijven maar koopt ze in bij de grote schijvenboeren met eigen firmware. De Bios reflashen is ook geen oplossing daar je dan nog steeds een Compaq schijf moet plaatsen. Iemand ervaring met dit fenomeen en een omzeiloplossing?

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik heb hier in de server een gewone 10K Quantum athlas gepropt, en dat werkt prima...

Verwijderd

Non Compaq schijven gaan prima in een Compaq PC.
Alleen grote schijven die de bios niet ondersteund zullen niet werken
En meestal pakt de restore CD niet een non Compaq schijf om op te installeren.
Dan moet je eerst een compaq serial in op de boot record van de schijf plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Onduidelijkheid mijnerzijds. Ik begreep inderdaad dat Cpq servers wat vriendelijker zijn. Ik doelde dan ook op non enterprise systemen

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Ik heb een DeskPro EN. Daar zit ondertussen behalve de CPU nix origineels meer in. Dus Compaq is niet per definitie incompatible.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Het is mij in eht verleden ook een aantal malen gelukt om gewone schijven in Compaq machines te stoppen, ze herkent te krijgen en er naar te kunnen schrijven en vandaan te kunnen lezen

Bij een server weet ik alleen niet of het de reliability ten goede komt

Verwijderd

Heb hier 2 deskpro's staan met andere schijven erin, 1 presario met een andere schijf erin en een proliant met 3 andere schijven erin. M'n 386 support nog 4,3GB schijven... dus vraag me af waarom dat niet zou kunnen. En welke lambal gebruikt nu die compaq restore cdees.. weet je hoe traag ie daarvan wordt..

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 19 juli 2001 10:03 schreef cmdr_sm het volgende:
En welke lambal gebruikt nu die compaq restore cdees.. weet je hoe traag ie daarvan wordt..
Uuuhm, ik gebruik die restore CD heel dankbaar....... ALS ONDERZETTER! >:) :P

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

De bij geleverde windows versie kan ik niet installeren zonder de restore cd. Of is hier een truk voor. Verder heb ik alles uit mijn deskpro veranderd zonder problemen. hardeschijf, plexwriter, geheugen, cpu, ati kaart, isdn kaart, usb.

Verwijderd

Topicstarter
OK,
Ik vrees dat het dan wel aan mij zal liggen.
Thanx anyway

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
compaq plaatst volgens mij een deel v/d bios op de harde schijf. ik vond namelijk een "volgens fdisk" ongebruikte mb op de hd dus die erbij gezet en nu start de pc alleen nog via een diskette op. misschien dat het daaraan ligt

Verwijderd

ik baal van dat hoeren compaq mobo...waarom moeten ze nou gvd weer een speciaal mobo erin douwe (deskpro 4000)

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-04 15:06
vertel voor welke server/workstation hij is. En welke schijf je er in wilt zetten. Dan kijk ik even rond welke firmware/upgrade je in die schijf moet blazen. Geld helaas niet voor alle schijven.

Verwijderd

die compaq restore cd is wel erg handig hoor, raidcontrollers configuren etc , laatte drives/roms versies etc . het is dat een onderschijdt maakt met andere bedrijven, je moet het alleen kunnen gebruiken ..

Verwijderd

als men het er over eens is dat je gewoon random schijven in compaqs kan meppen leg mij dan aub even uit waarom ik mijn maxtor maxstor 60gb/66 schijfje niet in m'n deskpro EN op m'n werk geduwt krijg (tenminste, niet zo dat de bios m gelooft)? m'n maxtor maxstor 20gb/66 snapt ie ook niet, en van quantum fireballs van 3.4 gb moet ie ook al niets hebben. :(
nuo moet ik al m'n download sbakken en thuis installeren. dat kan makkelijker :)

Verwijderd

mijn vader heeft een compaq, daar zat een 8gig in en nu zit er een 30gig in, dan heb ik dus weer voor elkaar gekregen >:) . hoe? weet nie meer!

Verwijderd

En welke lambal gebruikt nu die compaq restore cdees.. weet je hoe traag ie daarvan wordt..
daar ben ik al van af!! al meteen toen ik(mijn vader) die compaq had, die cdsoftware heeft er 3weken op gestaan.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 10:03 schreef cmdr_sm het volgende:
Heb hier 2 deskpro's staan met andere schijven erin, 1 presario met een andere schijf erin en een proliant met 3 andere schijven erin. M'n 386 support nog 4,3GB schijven... dus vraag me af waarom dat niet zou kunnen. En welke lambal gebruikt nu die compaq restore cdees.. weet je hoe traag ie daarvan wordt..
lijkt me sterk, mijn 486 ondersteunde maximaal 540mb per schijf. Ik ga zelfs proberen een 30~40 GB maxtor in mijn p100 compaq te zetten (dat ding mag 24/7 aan het inet lurken) Ik denk dat ik het wel draaiend kan krijgen met een nieuwe isa-ide controller en maxblast. We zullen spoedig zien.

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 21:41 schreef scsi-freak het volgende:
die compaq restore cd is wel erg handig hoor, raidcontrollers configuren etc , laatte drives/roms versies etc . het is dat een onderschijdt maakt met andere bedrijven, je moet het alleen kunnen gebruiken ..
K heb nog nooit een raidcontroller in een compaq presario gezien. :p

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 10:09 schreef The Rapier het volgende:

[..]

lijkt me sterk, mijn 486 ondersteunde maximaal 540mb per schijf. Ik ga zelfs proberen een 30~40 GB maxtor in mijn p100 compaq te zetten (dat ding mag 24/7 aan het inet lurken) Ik denk dat ik het wel draaiend kan krijgen met een nieuwe isa-ide controller en maxblast. We zullen spoedig zien.
Der ligt een 2.1GB schijf in, handmatig ingesteld in de bios. Hij werkt gewoon. 24/7. Maarja mobo heeft wel meer vage features die niet op een 386 thuishoren.

Verwijderd

Oud topic, nieuw leven.
Hoe kun je een 1,2GB HDD aan de praat krijgen in een Compaq Prolinea 5100?
Ik heb de laatste firmware van de Compaq-site gedownload en geïnstalleerd en de bios-instellingen lijken te kloppen. Maar tijdens het fdisken en het formateren wordt er maar 500MB aangesproken.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

ik heb hier een Compaq pressario met een Quantum harde schijf erin draaien. Het is inderdaad zo dat Compaq het BIOS op een aparte partitie van de harde schijf opslaat. Daardoor werken nieuwe harde schijven niet zomaar.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd

Ik heb hier nog een Compaq presario 4122 staan en als je een andere hdd in doet dan geeft hij gewoon aan dat hij disk type nummer blabla. F1 continou F2 abort je hoeft er niet een de bios voor in

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:34
Op zaterdag 06 juli 2002 00:23 schreef wildmedia het volgende:
Oud topic, nieuw leven.
Hoe kun je een 1,2GB HDD aan de praat krijgen in een Compaq Prolinea 5100?
Ik heb de laatste firmware van de Compaq-site gedownload en geïnstalleerd en de bios-instellingen lijken te kloppen. Maar tijdens het fdisken en het formateren wordt er maar 500MB aangesproken.
klinkt meer als de 512mb limiet van oude biosen. kijk ff naar dit stukje in de FAQ, daar staat de oorzaak heel netjes uitgelegd en ook een aantal mogelijke oplossingen.

Verwijderd

Dit verhaal is mij meer dan bekend. Ik had alleen gedacht dat het een typisch compaq 'probleem' was. In de BIOS staat namelijk wel netjes 1080MB, alleen kan FDISK er niet meer dan 503 van maken.
Linux is de enige die de andere 525MB kon aanspreken.
Pagina: 1