PC wil niet 'door-starten'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Voeding toegevoegd aan specs

Hallo,

Van de een op andere dag heb ik problemen met mijn dekstop pc. Ik wou de pc weer aanzetten maar er kwam maar geen beeld op mijn monitor. De monitor gaf wel aan de pc te zien (er kwam niet de bekende 'geen signaal') melding in beeld maar het beeld bleef desondanks helemaal zwart.

Om mogelijke oorzaken te onderzoeken heb ik een andere HDMI kabel gepakt, wederom aangesloten op de videokaart maar dat hielp ook niet. Meerdere ingangen op de monitor geprobeerd en zelfs met DVI kabels op de videokaart geprobeerd maar er komt geen beeld. Ook heeft het geen effect als ik de HDMI kabel direct op het moederbord aansluit. Monitor ook al gereset naar fabrieksinstellingen maar heeft geen effect.

Daarna heb ik de pc op een Samsung TV aangesloten maar dat had hetzelfde effect. De TV herkende de pc maar het beeld blijft zwart.

Een dag later heb ik het weer eens geprobeerd, maar nu is er een nieuw probleem bijgekomen. Als ik de pc aan druk met de aan/uit knop wil die niet opstarten. De CPU koeling ventilator gaat 2/3 seconden aan en dan valt weer uit. Daarna probeert de pc weer opnieuw op te starten. En dit gaat net zo lang door totdat ik de voeding schakelaar aan de achterkant uitzet. Ik hoor geen piepjes o.i.d.

Ik heb ook alle aansluiting eraf gehaald en toen de aan/uit knop 20 seconden vast gehouden.

Het toetsenbord ligt wel op met de RGB-kleuren, maar de caps - num & srolllock lampjes gaan niet branden als ik op de knoppen druk. Verlichting van de muis gaat ook aan.

Zelf zat ik aan een probleem van de voeding te denken maar misschien zijn er nog andere oorzaken. Ik hoor het graag!

Specs;

Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core i5 4460 @ 3.20Ghz Haswell 22nm Technology
8Gb DDR3 RAM
ASRock B85M-ITX (CPUSocket) moederbord
238Gb SSD & 1TB HDD
3071Mb NVIDEA GeForce GTX 780
Cooler Master RS-500-ACAB-M3

Dell Ultrasharp 2515H

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Heb je de grafische kaart er al uit gehaald en getest?

[ Voor 16% gewijzigd door coolbvrobin op 01-09-2018 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet! Zou de pc niet gewoon moeten opstarten bij een defecte grafische kaart dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Ligt eraan. Als de grafische kaart kortsluiting geeft dan niet, kan misschien ook je voeding zijn die het niet meer trekt met de grafische kaart. Daarom haal je hem eruit en test je de pc. en als je pc dan wel werkt test je de kaart in een andere pc. Werkt hij daar wel in, is je voeding kapot. Doet hij het daar ook niet in, dan is de kaart kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ja dat klinkt wel logisch! Thanks, ik ga dat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Het is dan ook wel handig om je voeding neer te zetten in je openingspost...
Een baggervoeding kan al snel kapot gaan en problemen geven als: geen videosignaal uit je gpu of de problemen die jij beschrijft bij het opstarten: na 3 seconden weer uit en daarna weer aan...

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:47:
Oke ja dat klinkt wel logisch! Thanks, ik ga dat proberen.
Helaas geen succes. Videokaart er volledig uit gehaald maar blijf hetzelfde probleem houden. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:44
Test met een andere goede voeding of koop meteen een nieuwe goede voeding, Bitfenix Formula Gold 450w bijvoorbeeld, want een Cooler Master B500 is slecht en niet eens officieel compatibel met Haswell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist nieuwe voeding erin gebouwd (Corsair CX450M, productreview: Corsair CX450M review door -The_Mask- maar helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem. De PC wil niet doorstarten maar gaat 1 seconde aan en valt dan weer uit. CPU, videokaart en andere fans draaien dan ook een enkele seconde.

What to do...?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2018 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:20
Dat lijkt op kortsluiting... zou even goed alles controleren, moederbord bevestiging in kast, alle bekabeling, insteekkaarten, USB poorten etc.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het probleem was hoogstwaarschijnlijk inderdaad een kortsluiting in de voeding & moederbord. Ik heb een nieuw moederbord gekocht (Asus H81-Plus) en alle hardware opnieuw geΓ―nstalleerd en hij start netjes op en ik kan in de BIOS komen. Nu ben ik helaas op het volgende probleem gekomen; installatie van windows.

Als ik via het Boot Menu de SSD selecteer waar windows 10 op was geΓ―nstalleerd bij mijn vorige moederbord krijg ik een error in boot manager met status 0xc00000e9. Om dit te omzeilen wou ik windows opnieuw gaan installeren. Eerst via een USB stick waarvan ik kan starten maar de BIOS vindt deze USB stick niet. Via het softwareprogramma Rufus heb ik het iso bestand op de USB gezet.

Op andere forums zeiden ze dat Safe Boot uit moest worden gezet, dat heb ik gedaan. Verder is 'Fast Boot' ook uit maar de BIOS zit nog steeds niet de USB stick met Windows 10 Pro 64 bit. Hij zit alleen de HDD & SSD. Deze versie van Windows stond ook op het vorige moederbord.

Wat te doen?

• coolbvrobin
Kijk eens als legacy boot aanstaat of eventueel aan zetten. Als dat niet lukt, download en maak eens een USB via Microsoft zijn eigen windows 10 tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is gelukt! Een vriend had nog een USB installatie stick met Windows 10.

Topic mag dicht, iedereen bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1