Vraag

• V8Cowboy
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-11 21:11
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Padfone vervanger ???

Wat is je budget?
maakt me niet uit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb nu de padfone, voor mij ideaal, ik zoek een vervanger hiervoor.
Tablet is geplaats in dashboard van mijn vrachtwagen en ik wil alle telefoon functies hier ook blijven gebruiken, vordeel van de padfone is dat je alleen de telefoon eruit haalt en de tablet blijft zitten ipv met een tablet rond te hoeven lopen en te bellen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik weet niet wat er op de markt te koop is, of wat voor mogelijkheden er zijn, eventueel met 2 apparaten, zolang ze maar direct te koppelen zijn, uit de auto telefoon, in de auto tablet met dezelfde functies.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er vergelijkbare systemen als de padfone waar ik weer een paar jaar mee vooruit kan ?

Een kleiner scherm dan 9 inch vindt ik niet praktisch, dus wil graag op dashboard iets tussen de 9 & 12 inch plaatsen, eventueel extern touchscreen ofzo, dat te koppelen is met de telefoon zodat ik alles op touchscreen kan doen, email, whatsapp, navigatie, documenten openen bellen enz.

Zoals al gezegd padfone was voor mij de ideale oplossing, maar na 4 jaar wordt het denk tijd voor een update.
Ik weet alleen niet welke mogelijkheden er zijn om soortgelijke configuratie te maken, mag ook een samenstelling worden van verschillende merken, ben niet merkgebonden.

Graag hulp gezocht over hoe of wat.....
alvast bedankt voor eventuele reacties of mee denken

Groeten Ludo.

Alle reacties

Verwijderd

De Asus padfone 2.

Deze schuift verticaal in de tablet
Zonder het klepje wat jou padfone 1 heeft

• V8Cowboy
Ik heb de asus padfone 2, of infinity zoals ze ook genoemd worden, excuses voor de verwarring.

Deze heb ik nu 4 jaar en heeft nog android 4.2 dacht ik, kan niet meer updaten naar hogere versie, en begint ook wat te verslijten, van de zomer werd hij ook heel warm en traag.

Verwijderd

Tja dat is spijtig. Hopen op een padfone3..
Heb de 2 tot mijn spijt nooit gekocht. Maar wel altijd met interesse naar gekeken.

• V8Cowboy
Ja, ik ben 300% tevreden over de padfone 2 in mijn situatie de ideale oplossing.
Zoals ik begrepen heb uit hetgeen ik gelezen heb op internet komt er waarschijnlijk geen vervolg meer van de padfone serie omdat het concept te weinig verkocht werd.

Ik heb ook gekeken naar carputers, maar weet niet of die de zelfde mogelijkheden bieden, ik weet niet of die rechtstreeks te koppelen zijn met een telefoon.

Tegenwoordig heb je carplay op radio's, dan is er de Alpine Halo 9, die eventueel kwa scherm groote in aanmerking komt, maar ook niet de functies die ik wil kan verwerken.

Als ik email wil beantwoorden bijvoorbeeld, dan wil ik dat gewoon op een groot scherm lezen, typen en verzenden, ik wil die telefoon zelf in de auto helemaal niet aanraken.

Ik denk dat een tablet icm een telefoon nog het beste in de buurt komt, dus 2 apparaten ipv 1 combi zoals de padfone, maar weet niet of alle telefoonfunties over worden genomen door de tablet.