Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 14:46
Reden van deze vraag

Zelf gebruik ik sinds een jaartje de LG G6. Op veel vlakken ben ik er tevreden mee, maar kan maar niet tevreden worden over de software. Ik heb altijd android gebruikt en Windows Mobile, maar ben zeer gecharmeerd door apple's IOS. Een vriendin van mij heft een 6S en die draait helemaal vloeiend. Als ik bijvoorbeeld ga switchen van chrome naar spotify, weet de telefoon altijd te zorgen voor een slome irritante overgang. Het loopt simpelweg niet ''smooth''. Zelf ben ik zelf opzoek naar een vloeiende ervaring, binnen een bepaalt budget. Mijn budget is tot €450.

Mijn redenen opgesomt

-Lag wanneer ik switch met apps, niet altijd maar vaak genoeg om te hinderen.
-Telefoon Freezed wanneer ik een grotere app verwijder.
- Niet consistent in snelheid.
- Video's opnemen start vaak traag, waardoor ik soms mis wat ik filmen wil.

Mijn uiteindelijke vraag

Is het het waard om mijn G6 voor pak 'm beet 240 euro te verkopen, en dan voor ongeveer 300 een iPhone SE te kopen? Zou deze telefoon meerwaarde bieden in dagelijks gebruik, of zou deze net zoveel lag-spikes hebben als mijn G6? Zou ik kunnen wennen aan een ander OS? Is Apple het waard, en zou ik niet ''opgesloten'' worden in het Eco-system?

Wat ik zelf gevonden heb

iPhone SE 32GB en de iPhone 6S 32GB. Beide nette telefoons.

MVG GameGuy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Voor €240,00 je G6 verkopen: succes!
En overstappen naar een SE, dat zou ik niet doen, minimaal een 6S ja

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
CLB schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:32:
Voor €240,00 je G6 verkopen: succes!
En overstappen naar een SE, dat zou ik niet doen, minimaal een 6S ja
Naja, iets minder mag ook natuurlijk, gaat om het idee he. Maar de 6S is volgens jouw beter aan te raden? Zijn er grote voordelen in verhouding tot de SE? Of valt dit opzich wel mee, ofis dit meer wegens het verschil in scherm groottte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:36

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

gameguy12 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:39:
[...]

Naja, iets minder mag ook natuurlijk, gaat om het idee he. Maar de 6S is volgens jouw beter aan te raden? Zijn er grote voordelen in verhouding tot de SE? Of valt dit opzich wel mee, ofis dit meer wegens het verschil in scherm groottte?
De iphone se heeft een schermpje van 4 inch pak dan een tweedehands iphone 7 en laat de accu vervangen(maar geen 3.5 mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
Ludwig005 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:50:
[...]

De iphone se heeft een schermpje van 4 inch pak dan een tweedehands iphone 7 en laat de accu vervangen(maar geen 3.5 mm)
Is een iPhone 7 een grote voorsprong op bijvoorbeeld de 6S? Of is dit ook wegens futureproofing? Tevens denk ik dat t wel even wennen word zonder 3.5mm maar moet lukken. En inderdaad is 4" Klein, maar ik vermoedt dat het wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

gameguy12 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:17:
[...]

Is een iPhone 7 een grote voorsprong op bijvoorbeeld de 6S? Of is dit ook wegens futureproofing? Tevens denk ik dat t wel even wennen word zonder 3.5mm maar moet lukken. En inderdaad is 4" Klein, maar ik vermoedt dat het wel mogelijk is.
De iphone 7 heeft een apple A10 zeer krachtig waar andere makers niet aan kunnen tippen. er is een plus versie, opslag tot wel 256GB wat wil je nog meer? Ook toekomstbestendiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
Ludwig005 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:19:
[...]

De iphone 7 heeft een apple A10 zeer krachtig waar andere makers niet aan kunnen tippen. er is een plus versie, opslag tot wel 256GB wat wil je nog meer? Ook toekomstbestendiger.
Dat de A10 snel is, wil ik goed geloven. Maar weet niet of het de meerwaarde over een 6s met A9 waard is. 256gb opslag is ook zeker mooi, maar een voor mij te duurt optie. Ik zelf ben niet een persoon die zo 600 a 700 op de tafel kan gooien. Zo nu en dan is het.mogelijk, maar meestal niet, helaas. Ik heb zojuist wel een 7 gezien met 128GB opslag in V&A, maar vond dat die voor 400 wel goed was, maar helaas wel met vele gebruikers sporen. Heb zelf dat als ik al veel uitgeef ik het liefst zeker kan zijn dat het lang mee gaat. Daarom koop ik liever een nieuwe SE voor 300€ dan een gebruikte 7. Gewoon om het gevoel dat ik vijliger ben qua garantie. Ook al is de 7 wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

gameguy12 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:27:
[...]

Dat de A10 snel is, wil ik goed geloven. Maar weet niet of het de meerwaarde over een 6s met A9 waard is. 256gb opslag is ook zeker mooi, maar een voor mij te duurt optie. Ik zelf ben niet een persoon die zo 600 a 700 op de tafel kan gooien. Zo nu en dan is het.mogelijk, maar meestal niet, helaas. Ik heb zojuist wel een 7 gezien met 128GB opslag in V&A, maar vond dat die voor 400 wel goed was, maar helaas wel met vele gebruikers sporen. Heb zelf dat als ik al veel uitgeef ik het liefst zeker kan zijn dat het lang mee gaat. Daarom koop ik liever een nieuwe SE voor 300€ dan een gebruikte 7. Gewoon om het gevoel dat ik vijliger ben qua garantie. Ook al is de 7 wel interessant.
Oh er moet nog garantie op zitten https://www.marktplaats.n...pet=horizontalRichSnippet
anders kan je een stock android (one) telefoon kopen pure android lange updates en geen ellendige bloatware. Dus zonder de android nadelen

[ Voor 6% gewijzigd door Ludwig005 op 02-09-2018 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
Day is inderdaad niet gek nee. Denk zelf dat ik in dit geval voor de kleinere 7 zou gaan, maar heb intussen wel wat mooie gevonden. Zo ook een Aantal klasse refurb op Tweakers. Tevens met 2 jaar garantie. Ik moet alleen nog even beslissen in hoeverre ik de headphone jack nodig ben, aangezien draadloze oordopjes ook behoorlijk meer kosten. Maar daar heb ik nog even voor om er over te denken. Maar 450 voor een 7+ is zeker niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-07 21:56
Bij de 7 zitten gewoon een verloop van Apple aansluiting naar 3.5mm in de doos. Geen draadloze dopjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
swhnld schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:02:
Bij de 7 zitten gewoon een verloop van Apple aansluiting naar 3.5mm in de doos. Geen draadloze dopjes nodig.
Dat is dan wel handig. Ik vermoed dat het wennen wordt, maar denk zelf wel dat de 7 een betere keuze zou wezen als de 6s. Maar misschien verandert mijn opinie hierover nog. Ik wacht nu eerst nog een maanden om te zien wat de prijzen doen nadat Apple de nieuwe iPhones heeft voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Heeft TS ook een heel apple eco systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
Ludwig005 schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:12:
Heeft TS ook een heel apple eco systeem?
Een heel ecosysteem? Een Mac bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

@gameguy12 een mac bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
Een Mac os bij mij niet in het huis, ook geen iPad. Gebruik zelf een HP met Windows 10. Dus bij mij is momenteel geen apple aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

@gameguy12 dan is een android one telefoon ndt zo goed stock android dus geen nadelen van bloated android zoals freezes https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch
Nokia 7plus bij bol.com bevalt het niet kun je binnen 14 dagen retour doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
Ludwig005 schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:28:
@gameguy12 dan is een android one telefoon ndt zo goed stock android dus geen nadelen van bloated android zoals freezes https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch
Nokia 7plus bij bol.com bevalt het niet kun je binnen 14 dagen retour doen.
De Nokia 7+ is zeker een nette telefoon, maar zou deze niet een (aanzienlijk) slechtere camera hebben dan mijn G6 of bijvoorbeeld een iPhone 7? Tevens weet ik ook niet wat ik van de SOC moet verwachten. Maar daarnaast is Android one inderdaad wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

gameguy12 schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:53:
[...]

De Nokia 7+ is zeker een nette telefoon, maar zou deze niet een (aanzienlijk) slechtere camera hebben dan mijn G6 of bijvoorbeeld een iPhone 7? Tevens weet ik ook niet wat ik van de SOC moet verwachten. Maar daarnaast is Android one inderdaad wel fijn.
Zoek alvast een mooie stock android telefoon uit misschien android one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
Ludwig005 schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:55:
[...]

Zoek alvast een mooie stock android telefoon uit misschien android one?
Ik zou er nog even naar gaan kijken als ik thuis ben, even alles netjes op een rijtje en plus/min punten bekijken per telefoon van wat ik tegen kom in 1 of 2 prijsklassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het lijkt wel een Chat hier. Een iPhone 6s is prima zeker met komende iOS12. evt kun je die aanschaffen met een abonnement. een 7 is niet echt nodig tov de 6s. @gameguy12

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
Hackus schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:02:
Het lijkt wel een Chat hier. Een iPhone 6s is prima zeker met komende iOS12. evt kun je die aanschaffen met een abonnement. een 7 is niet echt nodig tov de 6s. @gameguy12
Haha begint hier zeker op een chat te lijken ;)

Tevens denk ik dat je wel gelijk hebt, voor wat ik er van zie als ik de iPhone van een vriend gebruik loopt ook alles mooi. Had dat de apps (iets) trager opstartte, maar na het laden ervan waren ze vaak responsiever dan op mijn G6 voor met multi-tasking. Met abonnementijky mij zelf niet zo een goed idee aangezien mijn hollandsenieuwe sim bundel nog 1.5 jaar duurt, ook al zou ik kunnen kijken ernaar, m'n telefoon is er in elk geval niet in betrokken momenteel.
Pagina: 1