Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_legendz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-06 14:20
Hallo iedereen,

Ik zou graag wat advies willen over mijn geplande computer build. Ik zal er redelijk veel mee gamen en wil ook graag de meeste games op high kunnen spelen. Ook heb ik het nodig voor de ict opleiding, wat vast niet zo veel voorstelt het enige wat mij belangrijk lijkt voor de ict is dat die goed virtual machines kan runnen.

Ik heb al 2x gtx 970 thuis liggen en gebruik nu 8gb ram en een fx-6300 overclocked naar 4.4 ghz.

En ik wil graag de cpu en mogelijk de ram upgraden. Ik zat hier aan te denken:
Ryzen 3 1200 (gecombineerd met 8gb ddr4 ram)
of
FX- 8350 (gecombineerd met 16gb ddr 1600mhz ram)

Graag hoor ik jullie advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom een CPU uit 2012 vergelijken met eentje uit 2017 terwijl ze ook allebei nog andere hoeveelheud cores etc. hebben?

Grote kans dat je voor een recentere CPU ook ander moederbord moet hebben?

Tja, en dan virtualisatie; geen idee wat & hoeveel je wil doen, op welke hypervisor en met welke guests, maar daar zijn vast wat benchmarks / whitepapers van te vinden wat dan handig is aan hardware?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:51
Van beide zou je het beste de ryzen 3 eruit kunnen pakken. Die ouwe bulldozer kon toen al niet meekomen. De ryzen is zuiniger, sneller per tik en waarschijnlijk verbeterde implentatie van hardware virtualisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

powerboat schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:46:
Van beide zou je het beste de ryzen 3 eruit kunnen pakken. Die ouwe bulldozer kon toen al niet meekomen. De ryzen is zuiniger, sneller per tik en waarschijnlijk verbeterde implentatie van hardware virtualisatie.
Gedeeltelijk eens; uiteindelijk is het de hypervisor die, al dan niet met SLAT, de resources aanbiedt aan een guest. ;)

@epic_legendz waarom geen Intel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
MAX3400 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:48:
[...]

Gedeeltelijk eens; uiteindelijk is het de hypervisor die, al dan niet met SLAT, de resources aanbiedt aan een guest. ;)

Klopt idd, virtualisatie valt of staat met hoe hypervisor ermee omgaat.

Bedankt voor de aanvulling ;)

[ Voor 4% gewijzigd door powerboat op 01-09-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_legendz
MAX3400 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:48:
[...]

Dank jullie wel voor de goede antwoorden, ehm ja intel zou eigenlijk ook wel kunnen. Dan zou het een i5 worden. i7 vind ik eigenlijk te duur maar alles is mogelijk. Welke generatie zou dan handig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

epic_legendz schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:58:
[...]

Dank jullie wel voor de goede antwoorden, ehm ja intel zou eigenlijk ook wel kunnen. Dan zou het een i5 worden. i7 vind ik eigenlijk te duur maar alles is mogelijk. Welke generatie zou dan handig zijn?
Geen idee? Jij wil virtualiseren en gamen. Welke games? Welk OS? Gebruik je een type-1 of type-2 hypervisor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_legendz
MAX3400 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:00:
[...]

Geen idee? Jij wil virtualiseren en gamen. Welke games? Welk OS? Gebruik je een type-1 of type-2 hypervisor?
Ik gok dat ik voor de opleiding gewoon type 2 nodig heb.Qua games wil ik natuurlijk gewoon de nieuwste en beste kunnen spelen. Ik heb twee videokaarten dus de cpu die ook een beetje aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het nieuwste en beste spelen gaat je sowieso niet lukken met beide VGA kaarten, sowieso is SLI dan wel CrossFire support ver te zoeken tegenwoordig. Dus super veel zal je er niet van merken om twee kaarten te gebruiken. Dat komende van iemand die al drie generaties AMD kaarten in CrossFire gebruikt heeft. Met andere woorden is dat erg game afhankelijk. Welke games wil je gaan spelen of speel je?

Wat virtualisatie betreft, ik zou toch echt wat duidelijker zijn, wat je exact wilt gaan gebruiken...

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 01-09-2018 18:38 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Je kan natuurlijk ook gaan voor een 2 gamers one pc zoals linus gebouwd heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enricotwintig
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-07-2020
_Dune_ schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:35:
Het nieuwste en beste spelen gaat je sowieso niet lukken met beide VGA kaarten, sowieso is SLI dan wel CrossFire support ver te zoeken tegenwoordig. Dus super veel zal je er niet van merken om twee kaarten te gebruiken. Dat komende van iemand die al drie generaties AMD kaarten in CrossFire gebruikt heeft. Met andere woorden is dat erg game afhankelijk. Welke games wil je gaan spelen of speel je?

Wat virtualisatie betreft, ik zou toch echt wat duidelijker zijn, wat je exact wilt gaan gebruiken...
U mag ook duidelijker zijn met uw eigen notitie ;)

De nieuwste games op high was de eis en dat zal toch geen probleem mogen zijn.. als mij dat al lukt op een x5650 met een 1050 ti ;) wel 16 gb geheugen natuurlijk... Dat was zelfs de eis op de gtx doos.. 16 gb's ram pci express en win 10... Als studentje SLI opstellingen gebruiken vind ik ergens zowiezo al eigenaardig ;)
Heeft de opleiding geen duidelijke eis gesteld over recommended apparatuur?
een i5je of een iets duurdere ryzen 5 en je gaat blij op weg dunkt mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_legendz
Enricotwintig schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:23:
[...]

De nieuwste games op high was de eis en dat zal toch geen probleem mogen zijn.. als mij dat al lukt op een x5650 met een 1050 ti ;) wel 16 gb geheugen natuurlijk... Dat was zelfs de eis op de gtx doos.. 16 gb's ram pci express en win 10... Als studentje SLI opstellingen gebruiken vind ik ergens zowiezo al eigenaardig ;)
Ik dacht ook dat dat wel moest lukken, en nee de sli is gewoon toevallig onstaan. Ik zou het zelf niet hebben gekocht maar ik had al een 970 en had er eentje gratis gekregen dus ja dat is altijd fijn. Ik heb besloten om voor een 8600k te gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Enricotwintig schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:23:
[...]

Een beetje afhankelijk van de resolutie en sterk afhankelijk welke games gespeeld gaan worden, kun je echt niet alles op high draaien met een 1050Ti. Genoeg games die wel iets meer nodig zijn dan een low midrange VGA kaart.

Maar, nogmaals... met wat meer details kan er ook een veel beter advies gegeven worden.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 02-09-2018 17:56 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enricotwintig
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-07-2020
Nou oke dan.. medium high... zolang fxaa aanwezig is ;) en zeker geen 60 fps :D

Succes met de opleiding en de p.c. epic-legends

( Toch vraag ik me af of dit in een modern systeem anders zou zijn.. met ddr 4 geheugen en pci express 2 of 3 .0 (geen idee waar ze nu op zitten ))

[ Voor 36% gewijzigd door Enricotwintig op 03-09-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Je weet ook dat je het moederbord en Ram ook moet upgraden and je naar Ryzen of Intel gaat?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Pagina: 1