Cat6 wandcontactdoos + leiding via kruipruimte

Pagina: 1
Acties:

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:28
Hoi allen,

Pas verhuist/ hoera! Ik ben op zoek naar een tip. Mijn nieuwe woning is slechts 2 jaar oud. Helaas is in de hoek waar mijn vrouw mijn PC wil hebben geen kabel voor t internet. Ik wil nu in deze hoek een WCD laten aanleggen met ethernetpoort. Die kabel ligt nu dwars door de kamer zodat er in ieder geval nu internet is, maar dit is natuurlijk geen oplossing. Nu ben ik zelf al in de kruipruimte geweest met het idee langs verwarmingsbuis/muur een gat naar boven te boren en op deze manier een WCD te plaatsen. Je raadt het al, niet gelukt :+ Afstand van meterkast naar de betreffende hoek is ongeveer 8 meter.

Wat blijkt, ik heb een dusdanig goede isolatie dat ik niet eens door de isolatielaag heenkom met mijn boor en het beton niet bereik. Dan maar uitbesteden dus. Het helpt ook niet dat er vloerverwarmingbuizen in de vloer liggen.

Enig idee welke vakman ik daarvoor kan benaderen? Ik neem aan een electicien? Ik zit niet zo te wachten op werkspot beunhazen (tenzij iemand hier super ervaringen heeft) dus als iemand tips heeft voor een vakman in zuid-holland, regio Gouda zeer graag! En wat zijn de ervaringen met de prijs?

Bedankt!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zit er niet toevallig een kabel of telefoon aansluiting waar je moet wezen?

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-01 00:19
Vloerverwarming ligt nooit strak langs de muur.
hoe lang is je boor altijd van boven naar beneden boren.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-02 20:56
rc5proxy schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:01:
Daar zou ik niet van uit gaan. In onze nieuwbouwwoning liggen de leidingen variërend tussen 0 en 3cm van de wand. Net even de foto's opgezocht.

Lekker!

• LZ86
Wolly schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:00:
Zit er niet toevallig een kabel of telefoon aansluiting waar je moet wezen?
Nope, die ligt aan de andere kant van de kamer helaas.
rc5proxy schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:01:
hoe lang is je boor altijd van boven naar beneden boren.
Mijn boor is niet lang genoeg. En ik durf er dus niet vanuit te gaan dat de vloerverwarming niet tegen de wand ligt, als dat wel zo is ben ik de sjaak....

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als je beton kanaalplaten vloer hebt, heb je een lange boor nodig. Ik heb zelf ook wel eens een verlengboor gebruikt om er door te komen.

Tweakers Discord

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:56:
Hoi allen,

Pas verhuist/ hoera! Ik ben op zoek naar een tip. Mijn nieuwe woning is slechts 2 jaar oud. Helaas is in de hoek waar mijn vrouw mijn PC wil hebben geen kabel voor t internet. Ik wil nu in deze hoek een WCD laten aanleggen met ethernetpoort. Die kabel ligt nu dwars door de kamer zodat er in ieder geval nu internet is, maar dit is natuurlijk geen oplossing. Nu ben ik zelf al in de kruipruimte geweest met het idee langs verwarmingsbuis/muur een gat naar boven te boren en op deze manier een WCD te plaatsen. Je raadt het al, niet gelukt :+ Afstand van meterkast naar de betreffende hoek is ongeveer 8 meter.

Wat blijkt, ik heb een dusdanig goede isolatie dat ik niet eens door de isolatielaag heenkom met mijn boor en het beton niet bereik. Dan maar uitbesteden dus. Het helpt ook niet dat er vloerverwarmingbuizen in de vloer liggen.

Enig idee welke vakman ik daarvoor kan benaderen? Ik neem aan een electicien? Ik zit niet zo te wachten op werkspot beunhazen (tenzij iemand hier super ervaringen heeft) dus als iemand tips heeft voor een vakman in zuid-holland, regio Gouda zeer graag! En wat zijn de ervaringen met de prijs?

Bedankt!
Is het dan niet handiger om gewoon een andere plek te kiezen voor je pc? Zo te lezen ben je zelf al niet helemaal overtuigd van die plek ;)

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:10
. Die kabel ligt nu dwars door de kamer zodat er in ieder geval nu internet is, maar dit is natuurlijk geen oplossing.
Wifi geen makkelijke oplossing? Zijn voor desktops ook prima kaarten voor om het normale gebruik een verbinding te hebben. Geen idee vanaf wanneer bij gamen een kabel aanzienlijk meer winst oplevert tegenwoordig.

• LZ86
toolkist schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:22:
[...]

Is het dan niet handiger om gewoon een andere plek te kiezen voor je pc? Zo te lezen ben je zelf al niet helemaal overtuigd van die plek ;)
Tja, ik zou inderdaad we;l een andere plek zien zitten, maarja, als de vrouw iets in d'r hoofd heeft :+ .
Ze heeft een prima plek uitgezocht hoor, alleen het is wel een gedoe om t te regelen als je geen verstand hebt van kruipruimten, installatie en elektra. Daarom ook maar iemand inhuren. Maar wie....
President schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:23:
[...]

Wifi geen makkelijke oplossing? Zijn voor desktops ook prima kaarten voor om het normale gebruik een verbinding te hebben. Geen idee vanaf wanneer bij gamen een kabel aanzienlijk meer winst oplevert tegenwoordig.
In t verleden al eens geprobeerd, dat was een beste ramp qua verbindingverlies en vertragingen bij spellejtes. Kabel erin en t probleem was instant verholpen. Heb dus het liefste bekabeld.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het dan toch vanuit de meterkast moet komen: powerline? Als er een PC staat is er een stopcontact. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is even een stopcontact te maken in de meterkast en die aansluiten op dezelfde groep als waar de PC op komt te zitten.

Scheelt je een boel moeilijk gedoe met het risico dat je door de vloerverwarming heen gaat én dat het je veel geld gaat kosten voor een elektricien. Die mensen boek je namelijk per dag en dit is een klusje wat in 2 uurtjes écht wel klaar is.

• LZ86
sypie schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:36:
Als het dan toch vanuit de meterkast moet komen: powerline? Als er een PC staat is er een stopcontact. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is even een stopcontact te maken in de meterkast en die aansluiten op dezelfde groep als waar de PC op komt te zitten.

Scheelt je een boel moeilijk gedoe met het risico dat je door de vloerverwarming heen gaat én dat het je veel geld gaat kosten voor een elektricien. Die mensen boek je namelijk per dag en dit is een klusje wat in 2 uurtjes écht wel klaar is.
Ik heb weinig verstand van netwerken. Er zin inderdaad wel een stopcontact bij de desktop. Ook zit er al een stopcontact in de meterkast. Aanraders qua powerline? En is dat ongeveer even betrouwbaar als de bekabelde verbinding? Zit hier met een 200/20 ziggo verbinding. Wil niet teveel verlies :)

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 01-09-2018 17:47 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Powerline zijn aardig betrouwbaar, zeker wanneer ze op dezelfde groep zitten. Hier een powerline naar zolder lopen, op de wasmachine groep. Ding doet het prima, enige puntje van de powerline adapters van @TP-Link is dat er een slaapstand op zit wanneer er een bepaalde tijd geen data overheen gaat. Dit opgelost door mijn accesspoint op zolder iedere 5 minuten te laten pingen door mijn NAS. Snelheid is verder uitstekend.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Je kan bij elke ijzerhandel gewoon een lange boor kopen van de gewenste diameter.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07-2025
Leon Zwiers schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:33:
[...]

geen verstand hebt van kruipruimten, installatie en elektra. Daarom ook maar iemand inhuren. Maar wie....
Niet aan beginnen dan. Misschien iemand in de familie die handig is, dit wel kan?
Anders leg de kabel in een kabelgoot? Hoef je ook niks te boren.
Leon Zwiers schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:45:
[...]

Ik heb weinig verstand van netwerken. Er zin inderdaad wel een stopcontact bij de desktop. Ook zit er al een stopcontact in de meterkast. Aanraders qua powerline? En is dat ongeveer even betrouwbaar als de bekabelde verbinding? Zit hier met een 200/20 ziggo verbinding. Wil niet teveel verlies :)
Draadloos ga je altijd wat verlies hebben. Ik heb goede ervaringen met de dLAN 1200+ WiFi ac

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat is er mis met een WiFi dongle of eventueel zelfs WiFi kaart?

https://discord.com/invite/tweakers

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 21:44
@Leon Zwiers

Heb je het van de eerste eigenaars gekocht? Hebben die niet toevallig nog wat foto's liggen van het leidingwerk?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:03

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Kabel onder de plinten leggen.

Cunning linguist.

• LZ86
leecher schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:30:
@Leon Zwiers

Heb je het van de eerste eigenaars gekocht? Hebben die niet toevallig nog wat foto's liggen van het leidingwerk?
Van eerste eigenaar inderdaad. Ik had al gevraagd of ze foto's hadden, maar helaas.

En ik kan als echt niets anders kan wel een kabel door het halve huis langs de plinten leggen met kabelgoten, maar liever niet, ik heb pvc liggen met hoge houten plinten die netjes afgekort op de muur zitten. Dus dan worden het van die kabelgoten bovenop de plint.
mAiden88 schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:15:
Draadloos ga je altijd wat verlies hebben. Ik heb goede ervaringen met de dLAN 1200+ WiFi ac
Dank je voor de tip!

[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 02-09-2018 13:55 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 18:11
Wat voor boormachine gebruik je? Met een handboor gaat het je nooit lukken. Hiervoor heb je wel een klopboormachine nodig.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nooit geprobeerd, maar is een leidingzoeker niet nauwkeurig genoeg om te kijken waar de vloerverwarming precies ligt? Of iig om te zien of hij direct langs de muur ligt of niet?

Die ethernet over powerline adapters hoor ik hele wisselende dingen van. Mijn eigen ervaring ermee is slecht, en van genoeg andere hoor ik ook veel problemen ermee, ook al werkte het aan het begin wel, maar na loop van tijd om wat voor reden dan ook wordt het slechter. Tegelijk bij sommige werkt het feilloos. Als je echter één gaatje verwijderd bent van een ethernet verbinding is dat toch wel een goed idee.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
sypie schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:47:
Powerline zijn aardig betrouwbaar, zeker wanneer ze op dezelfde groep zitten. Hier een powerline naar zolder lopen, op de wasmachine groep. Ding doet het prima, enige puntje van de powerline adapters van @TP-Link is dat er een slaapstand op zit wanneer er een bepaalde tijd geen data overheen gaat. Dit opgelost door mijn accesspoint op zolder iedere 5 minuten te laten pingen door mijn NAS. Snelheid is verder uitstekend.
Powerline is absoluut niet betrouwbaar, kan elk moment gaan storen doordat iemand iets nieuws aansluit of iets bestaands begint te storen... Dat het in sommige gevallen redelijk goed werkt staat niet gelijk aan betrouwbaar. Een ethernet kabel is betrouwbaar (werkt altijd), powerline werkt soms en zelfs dan is het blijven duimen dat het blijft werken. De normale volgorde van kwaliteit: Kabel > Wifi > Powerline (Dure MOCA optie even uitgesloten, geen ervaring mee).

Goed werken != betrouwbaar, altijd goed werken = betrouwbaar.

Fixing things to the breaking point...

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:45

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Je kan bij de bouwmarkt betonboren kopen tot zeker 60cm lang. Daarmee zou het moeten lukken. En kan je anders niet een kabel onderlinge leggen langs de muren?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Leon Zwiers schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:49:
[...]

ik heb pvc liggen met hoge houten plinten die netjes afgekort op de muur zitten. Dus dan worden het van die kabelgoten bovenop de plint.
Je schroeft/schuift/klikt de plinten toch gewoon van de muur, legt een kabel in de kier tussen het PVC en de muur, en je zet de plinten er weer op...

Cunning linguist.

• LZ86
Jimster schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:59:
Wat voor boormachine gebruik je? Met een handboor gaat het je nooit lukken. Hiervoor heb je wel een klopboormachine nodig.
Klopboor, ben niet helemaal achterlijk ;). Maar ik heb wat mensen aangeschreven voor een kostenberaming.
Bart ® schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:09:
[...]

Je schroeft/schuift/klikt de plinten toch gewoon van de muur, legt een kabel in de kier tussen het PVC en de muur, en je zet de plinten er weer op...
Nee dus, die zitten helemaal vastgekit en afgewerkt op de muur. Die krijg ik niet los zonder de halve muur te slopen.

[ Voor 36% gewijzigd door LZ86 op 02-09-2018 16:39 ]

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:45
Bart ® schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:09:
[...]

Zitten vaak ook vast gekit aan de muur bij PVC.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:43
Er zit een wcd voor je stroom, hoe komt die daar? Ligt er dan niet gewoon al een buisje naar de kruipruimte oid? Kan daar niet een ethernet kabel bij?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
Smobbo schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:43:
Er zit een wcd voor je stroom, hoe komt die daar? Ligt er dan niet gewoon al een buisje naar de kruipruimte oid? Kan daar niet een ethernet kabel bij?
Mag niet in dezelfde buis.

• LZ86
Smobbo schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:43:
Kan niet in dezelfde buis, en ik kan die buis uberhaupt niet vinden in de kruipruimte. Ben blij met die halve meter isolatie, maar nu is het wel irritant =p

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:26

FreakNL

Well do ya punk?

Leon Zwiers schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:15:
[...]

Nope, die ligt aan de andere kant van de kamer helaas.

[...]
Daar een AP plaatsen en een goeie WiFi kaart in de desktop.

Ik ben voor kabels hoor, maar niet ten koste van alles. Als je in nota bene dezelfde ruimte een AP kan plaatsen moet dat toch prima zijn?

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Leon Zwiers schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:27:
[...]

Klopboor, ben niet helemaal achterlijk ;). Maar ik heb wat mensen aangeschreven voor een kostenberaming.

[...]

Nee dus, die zitten helemaal vastgekit en afgewerkt op de muur. Die krijg ik niet los zonder de halve muur te slopen.
Mja, daarom dus nooit plinten vastlijmen :7.

Cunning linguist.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jezelf? Voor een kopje koffie en een koekje? :+
En anders is een gewone klusjesman het handigst.

Maar koop gewoon deze:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.toolstation.nl/images/140211-NL/800/17322.jpg
Boor van boven naar beneden en begin net boven de plint schuin de muur in te boren. Dan boor je midden in de muur door de vloer en loop je weinig risico.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04-2025
Elektricien kan dit gewoon netjes voor je aanleggen, alternatief is zelf een lange boor halen. Boorhamer is wel aan te raden.

[ Voor 17% gewijzigd door Sethro op 05-09-2018 07:05 ]

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:02
Met vloerverwarming zou ik eerst een goede leidingzoeker huren/lenen.

Het herstellen van een defecte vloerverwarming is duur en er moet een gedeelte van je vloer eruit dus als je tegels hebt ben je de Sjaak.

Ook loop je de kans dat de fundering in de weg zit en je 10+cm vanaf de muur pas naar beneden kan boren omdat je anders in de fundering staat te boren!. Dus meet dat ook goed op.

Aangezien je modem/router ook beneden staat zou ik in een goed 5 GHz inbouw kaartje investeren (USB kaarten niet aan beginnen!!!) Er vanuit gaande dat je modem/router ook 5 GHz heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Jan-man op 05-09-2018 07:20 ]

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:12
Zoals al aangedragen door anderen... maar ik zou ook kiezen voor een WiFi accesspoint. Zelf van het weekend een ubiquiti ac-lr gekocht. Hiermee haal ik in de meeste ruimtes 200Mbit (met een 200Mbit lijn...).

Heb je niet enkel goed internet op je PC maar ook voor al je devices..

[ Voor 7% gewijzigd door PAL86 op 05-09-2018 07:54 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Leon Zwiers schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:27:
[...]

Zelfs met een klopboor kom je echt niet makkelijk door een betonnen vloer; een hamerboor gaat veel gemakkelijker.

Je vloer is zeer waarschijnlijk ook gewapend, dus detectie van leidingen kan je vergeten. Het blijft dus een risico als je gaat boren qua vloerverwarming. Dicht bij de muur is het wel het kleinst. Bij uitbesteden gaat de klusman ook dit risico echt niet op zich nemen, dus bedenk goed of er geen alternatieven zijn, zoals het genoemde kabel-achter-de-plint.

succes

Verwijderd

Wanneer er vloerverwarming ligt dan kun je de leiding opzoeken door een IR warmtemeter te gebruiken. Je zet dan tijdelijk de verwarming iets hoger om goed het onderscheid te kunnen zien. Ook zul je een klopboor moeten gebruiken. Een huis tuin en keukenboortje is bij lange na niet voldoende om door al het beton heen te boren. De isolatieplaat is flink dikker dan je betonvloertje hoor ;)

Overigens de kans dat deze exact aan de rand ligt is eigenlijk uitgesloten omdat langs de rand geen rendement te behalen is en dus zou vloerverwarming daar alleen voor extra kosten en geen opbrengst zorgen.

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Noch Wifi, noch powerline zijn perfect, maar afhankelijk van hoe dik de muren in je kelder zijn (bij ons zijn de buitenmuren in de kelder dikker en zou je, als je vanuit de kelder vlak naast een buitenmuur omhoog boort, ongeveer 10cm van de muur uitkomen), gaat het behoorlijk tricky zijn om dat zonder schade aan vloer, plinten en muur voor elkaar te krijgen. De onbekende ligging van je vloerverwarming is nog een extra risico.

Het is zeker niet onmogelijk, maar het kan behoorlijk lastig zijn. Idealiter wil je vanuit het gat van de wandcontactdoos schuin naar beneden boren en vanuit de kruipkelder schuin omhoog zodat je geen vloerverwarming raakt en met de kabel achter de plint door gaat, maar die twee gaten overeen laten komen is niet zo evident natuurlijk.

Is de hoek waar je PC moet komen een hoek van twee buitenmuren? Indien niet, kan je waarschijnlijk het makkelijkst een gat maken voor je WCD en van daaruit schuin naar beneden boren. Je komt dan in de kruipruimte ook aan de andere kant van de muur eronder uit, maar daar kan je dat makkelijker uit het zicht oplossen. Als je tegen een bergruimte of ingemaakte kast of ... zit, kan het ook langs daar. Als je tegen twee buitenmuren zit, zou ik eerst eens kijken of een Wifi verbinding toch niet volstaat. Bedraad is uiteraard beter, maar je zou wel eens veel meer werk kunnen hebben dan even een gaatje boren...

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:25
Hij heeft een klopboor. Dat betekent veel geduld hebben in beton. Je moet een boorhamer hebben, dan kom je er zo doorheen.

Zelf gebruik ik deze pricewatch: Asus USB-AC68 Wi-Fi adapter voor een desktop en gaat als een tierelier na eerder gepruts met deze pricewatch: Linksys WUSB600N

Adapters zijn ook verbeterd, dus geef het een kans.

[ Voor 60% gewijzigd door Señor Sjon op 05-09-2018 09:20 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:16
Bij de lidl hadden ze vorige week hele lange SDS+ boren liggen. Zelf heb ik ook zo`n boor gebruikt voor ons nieuwbouwhuis met kanaalplaten/veel isolatie en dat was lang genoeg. dat verhaal over veel geduld herken ik niet zo, maar ik heb een redelijk goede boormachine. Bij ons huis (2,5 jaar oud) liggen de vloerverwarmingsbuizen echt niet vlak langs de muur.

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Als ik voor deze keuze stond zou ik, ondanks mijn voorkeur voor bedraad netwerk, toch gaan voor een minder ingrijpende oplossing. Of dat nu een wlan of powerline oplossing is. Oplossingen zijn betaalbaar en mocht het echt niet presteren dan kun je altijd nog gaan klussen. Maar hoogst waarschijnlijk voldoet het gewoon en dan ben je blij dat het snel opgelost is.

Voor de keuze tussen powerline en wlan zou ik persoonlijk neigen naar powerline in dit geval: in een nieuw huis heb je als het goed is prima bedrading liggen wat natuurlijk helpt voor de kwaliteit van de verbinding. En dan heb je je wifi spectrum vrij voor de andere apparaten in huis. Maar wifi met een goed accesspoint zal ook prima zijn.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik sluit mij helemaal aan bij @mddd.

Vanuit kosten oogpunt en zeker als je niet veel verstand hebt van netwerken, zou ik voor powerline adapters gaan. Deze zijn nagenoeg plug-and-play en snel zat voor je Ziggo verbinding. Er zijn ook modellen die meteen als WiFi access point werken. Kan eventueel handig zijn.

Powerline adapters (TP-Link TL-PA8030P 3-poort variant) gebruik ik zelf voor een televisie en een receiver op de begane grond en voor twee televisies en een computer op de eerste verdieping. Een set van 2 adapters kost je nu zo'n 85 euro via Amazon DE. Eén in de meterkast en één bij de computer. Zo gepiept.

Voordeel van de TP-Link 3-poorts variant in de meterkast is, dat je weer twee netwerk aansluitingen terug krijgt voor die ene die je in moet leveren. Op die overige 2 poorten zitten bij mij bijv. een Hue bridge en een Raspberry Pi (met DSMR reader, Pi Hole en Ubiquity management software voor de Ubiquity APC Pro WiFi access points die ik ook gebruik).

Functioneert hier allemaal probleemloos.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 20:34

Milmoor

Footsteps and pictures.

@Leon Zwiers Koper mag niet met 220 gecombineerd worden, maar fiber wel. Er zijn POF setjes van zo'n 50 euro, niet zo snel als echt fiber. Maar behoorlijk goed. Ik zal kijken of ik de link terug kan vinden. Hij stond ooit in de C'T.

Edit: geen idee of dit dezelfde is, maar zoiets bedoel ik.
https://www.cablers.nl/POF

[ Voor 21% gewijzigd door Milmoor op 05-09-2018 11:12 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• LZ86
Ik heb inmiddels een klusjesman/electricien gevonden in t dorp die dit vaak doet voor een leuke prijs. Goeie recensies en hij is al in business sinds 1997.

150 euro, maar wel alles netjes voor me gedaan en weggewerkt lijkt me prima.

Wel bedankt voor de vele tips. Die kabel gaat er gelukkig komen, maar anders had ik er zeker wat aan gehad!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 19:50
Leon Zwiers schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:00:
Ik heb inmiddels een klusjesman/electricien gevonden in t dorp die dit vaak doet voor een leuke prijs. Goeie recensies en hij is al in business sinds 1997.

150 euro, maar wel alles netjes voor me gedaan en weggewerkt lijkt me prima.

Wel bedankt voor de vele tips. Die kabel gaat er gelukkig komen, maar anders had ik er zeker wat aan gehad!
Laat even weten hoe het afgelopen is en hoe hij de leidingen van de vloerverwarming omzeilt heeft. :)

• LZ86
joenevd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:24:
[...]

Laat even weten hoe het afgelopen is en hoe hij de leidingen van de vloerverwarming omzeilt heeft. :)
will do!

• LZ86
joenevd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:24:
[...]

Beetje laat, maar de afwikkeling!

Zoals afgesproken is het handige mannetje gekomen. Heeft langs de plint in de muur waar ik de WCD wilde een gat in de muur schuin naar de kruipruimte geboord en de boel netjes aangesloten. Is 4 uur bezig geweest om alles netjes en werkend te krijgen en de boel werkt prima! Vloerverwarmingbuizen zijn onaangetast gebleven :)

Ik ben iig tevreden.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:03
Leon Zwiers schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:08:
[...]

Beetje laat, maar de afwikkeling!

Zoals afgesproken is het handige mannetje gekomen. Heeft langs de plint in de muur waar ik de WCD wilde een gat in de muur schuin naar de kruipruimte geboord en de boel netjes aangesloten. Is 4 uur bezig geweest om alles netjes en werkend te krijgen en de boel werkt prima! Vloerverwarmingbuizen zijn onaangetast gebleven :)

Ik ben iig tevreden.
Voor dat geld kun je zelf niet hobbyen! Well done _/-\o_

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 19:50
Goed om te horen! Heeft hij eerst gecontroleerd waar de vloerverwarming loopt?
Pagina: 1