Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop nodig voor studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Binnenkort ga ik beginnen met met de studie bedrijfskunde en ik ben nu bezig met een laptop uitzoeken. Hiervoor kan ik wel wat help gebruiken.

Wat ga je met je laptop doen?
Met mijn laptop zou ik films willen kijken, spellen kunnen spelen(football manager), wellicht kunnen editten en natuurlijk goed op kunnen werken.

Wat is je budget?
Ik zou graag tussen de 650-1000 euro zitten voor mijn laptop maar als het echt moet kan ik het budget wel wat vergroten.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan altijd mijn laptop mee te nemen. Ook wil ik het makkelijk in de trein kunnen gebruiken omdat ik veel moet reizen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Eigenlijk sta ik open voor alles, alleen hoeft een touchscreen niet echt.

Alle reacties

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-11 22:08
Misschien waardevol om dit topic ook even door te spitten: [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 9 Verschillende fabrikanten hebben back2school-kortingen etc.

Voor jou in ieder geval de tip om een laptop met schermformaat 14" (of evt. kleiner te nemen) Anders kom je snel op 15,6 uit en dergelijke laptops zijn echt te groot voor in de trein.. Bovendien past het wat lastig in de collegebanken en groter betekent vaak ook zwaarder

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:01
Ga je toevallig bedrijfskunde doen in Rotterdam? Dan kan ik je vertellen dat je laptop alleen Microsoft office, een browser en een PDF Reader nodig heeft. Wat betreft de studie hoef je dus helemaal nergens rekening mee te houden. Ongeveer 25-35% van de studenten zit na de eerste maand nog maar met een laptop in de collegezaal, in het begin van het jaar is dat 80%.

Verwijderd

Topicstarter
Jansen-nl schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:19:
Misschien waardevol om dit topic ook even door te spitten: [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 9 Verschillende fabrikanten hebben back2school-kortingen etc.

Voor jou in ieder geval de tip om een laptop met schermformaat 14" (of evt. kleiner te nemen) Anders kom je snel op 15,6 uit en dergelijke laptops zijn echt te groot voor in de trein.. Bovendien past het wat lastig in de collegebanken en groter betekent vaak ook zwaarder
Erg bedankt voor de reactie. Ik zat zelf te denken aan de
HP ENVY 13-ab008na bij bol.com maar hier is helaas weinig over te vinden(valt ook niet op pricewatch te vinden). Maar ik weet dus niet goed of het een goede laptop is. Heb jij enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
jugger naut schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:43:
Ga je toevallig bedrijfskunde doen in Rotterdam? Dan kan ik je vertellen dat je laptop alleen Microsoft office, een browser en een PDF Reader nodig heeft. Wat betreft de studie hoef je dus helemaal nergens rekening mee te houden. Ongeveer 25-35% van de studenten zit na de eerste maand nog maar met een laptop in de collegezaal, in het begin van het jaar is dat 80%.
Haha toevalig wel ja, aan RSM. Jij toevallig ook?. Ik weet ook dat ik hier niet een powerhouse laptop voor nodig heb. Maar het lijkt me wel fijn om een laptop te hebben waar ik de mogelijkheid mee heb om simpele spellen te kunnen spelen en te editten. En waar maken de studenten hun aantekeningen dan mee?

• jugger naut
Verwijderd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:40:
[...]

Haha toevalig wel ja, aan RSM. Jij toevallig ook?. Ik weet ook dat ik hier niet een powerhouse laptop voor nodig heb. Maar het lijkt me wel fijn om een laptop te hebben waar ik de mogelijkheid mee heb om simpele spellen te kunnen spelen en te editten. En waar maken de studenten hun aantekeningen dan mee?
Ja :) Met pen en papier ;) De ruimte die je hebt tijdens het college is echt minimaal, ook tijdens de werkcolleges. Dan kan je beter de slides op je mobiel opzoeken.

Laptop is wel handig voor groepsprojecten bijvoorbeeld die van Gedrag in Organisaties en Methodologie.

[ Voor 8% gewijzigd door jugger naut op 01-09-2018 21:49 ]

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-11 22:08
Als Bedrijfskunde-student (niet in Rotterdam trouwens) heb ik ook een hoop aantekeningen met pen en papier gedaan. Voordeel is dat de informatie wat beter blijft hangen in m'n hersens. Bovendien hadden onze collegezalen een serieus tekort aan stopcontacten.

Tijdens mijn studieperiode (ik ben net een weekje afgestudeerd) gebruikte ik inderdaad vooral Office en de browser. Privé bewerk ik af en toe ook foto's.

Voor jou zou bijv. deze laptop prima zijn lijkt me: https://www.coolblue.nl/p...#full-page-specifications.

De HP die je noemt wordt volgens mij enkel verkocht door een externe verkoper op Bol.com.. Misschien maar de vraag of je daar wilt kopen? Zelf geen ervaringen mee trouwens

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

Verwijderd

Topicstarter
jugger naut schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:48:
[...]

Ja :) Met pen en papier ;) De ruimte die je hebt tijdens het college is echt minimaal, ook tijdens de werkcolleges. Dan kan je beter de slides op je mobiel opzoeken.

Laptop is wel handig voor groepsprojecten bijvoorbeeld die van Gedrag in Organisaties en Methodologie.
Oke erg bedankt voor je (snelle) reacties, zal dan maar naar een wat goedkopere laptop kijken. In welk jaar zit je nu dan eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Jansen-nl schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:05:
Als Bedrijfskunde-student (niet in Rotterdam trouwens) heb ik ook een hoop aantekeningen met pen en papier gedaan. Voordeel is dat de informatie wat beter blijft hangen in m'n hersens. Bovendien hadden onze collegezalen een serieus tekort aan stopcontacten.

Tijdens mijn studieperiode (ik ben net een weekje afgestudeerd) gebruikte ik inderdaad vooral Office en de browser. Privé bewerk ik af en toe ook foto's.

Voor jou zou bijv. deze laptop prima zijn lijkt me: https://www.coolblue.nl/p...#full-page-specifications.

De HP die je noemt wordt volgens mij enkel verkocht door een externe verkoper op Bol.com.. Misschien maar de vraag of je daar wilt kopen? Zelf geen ervaringen mee trouwens
Erg bedankt voor de reacties en suggestie, zal er wat over lezen.

• jugger naut
Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:02:
[...]

Oke erg bedankt voor je (snelle) reacties, zal dan maar naar een wat goedkopere laptop kijken. In welk jaar zit je nu dan eigenlijk?
Ik zag net een andere post over stopcontacten, er zijn absoluut nergens stopcontacten beschikbaar. Dus koop iets met een goede batterij.

Verwijderd

Topicstarter
jugger naut schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:20:
[...]

Ik zag net een andere post over stopcontacten, er zijn absoluut nergens stopcontacten beschikbaar. Dus koop iets met een goede batterij.
Zal ik zeker doen ja

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Wat versta jij onder 'editten'?

★ What does that mean? ★

Verwijderd

Topicstarter
foto en wellicht video editten en misschien ook nog muziek maken.
Pagina: 1