[T.Net] T.net enquete

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
Zou je als bezoeker vrijwillig willen helpen bij het leveren van content?
• Ja, ik doe dit al regelmatig via de nieuws submit

• Ja, ik deed dit via de nieuwssubmit maar vond dat er te weinig met mijn suggesties werd gedaan

• Ja, maar ik heb dit nog niet eerder gedaan

• Nee, maar ik post wel reacties en pricewatch prijzen

• Nee, ik ben passief bezoeker
'k zou een extra optie willen voor de reactie die men (ik) post.. zonder dat pricewatch gedoe.
Vind ik ook een serieuze bijdrage aangezien dat toch 1 van de dingen is die t.net hoog houden.

Eneeuhh.. wat is de 'code' ook alweer om bullets te maken in een post?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is nu 'reacties en/of pricewatch prijzen'. Onderscheid tussen het posten van reacties en het pricewatch prijzen is niet zo heel erg relevant.

• witchdoc
owkies, kan'k met gerust geweten stemmen dan :)
thx!

onderscheid is voor pietjes precies als ik best wel belangrijk trouwens :)

• witchdoc
Zou je een dagelijkse Tweakers.net nieuwsbrief willen ontvangen?
Moeilijke vraag aangezien ik geen flauw idee wat jullie in die nieuwsbrief willen zetten :)

• witchdoc
Ben je bereid om te betalen voor Tweakers.net en zo ja: voor welke diensten? (zie volgende vraag voor kostenindicatie) (max 15 punten)
en dan
Ik ben in geen geval bereid om te betalen voor Tweakers.net diensten
ik moet dus 5 punten wegsmijten?

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

la maar.. |:(

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hmm ja, die vraag moet max 20 zijn.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 19 juli 2001 09:09 schreef poohbeer het volgende:
Eneeuhh.. wat is de 'code' ook alweer om bullets te maken in een post?
  • code om bullets te maken??
  • Kan dat echt??
  • ;)
[/offtopic]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Op donderdag 19 juli 2001 10:11 schreef ACM het volgende:
• code om bullets te maken??
• Kan dat echt??
;)
[/offtopic]
Ja :D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Nadat ik deze thread heb gelezen kan ik maar tot 1 conclusie komen: maak nooit een poll voor je echt wakker bent.
Femme of een of andere admin mag mijn poll eruithalen, ik dacht namelijk dat je voor elk subonderdeel apart (bv. ik wil blabla betalen of ik wil niet betalen) gewoon het maximaal aantal punten mag geven. Mijn lijstje ziet er dus ongeveer zo uit:m
Linux: 20
Windows: 18
Windows NT 10
...
Sorry voor het verkeerd stemmen.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat maakt niet uit, want het script rekent het dan automatisch om :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:47
Op donderdag 19 juli 2001 10:29 schreef WouterTinus het volgende:
Dat maakt niet uit, want het script rekent het dan automatisch om :)
Gelukkig, want dat heb ik ook gedaan.

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Betalen voor Tweakers?

Naja... als het het waard wordt dan wel, maar er stond nog niet echt veel GEWELDIG!s in het lijstje...

Putting the bit in Biton since 1997

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 19 juli 2001 10:51 schreef p_m het volgende:
Betalen voor Tweakers?

Naja... als het het waard wordt dan wel, maar er stond nog niet echt veel GEWELDIG!s in het lijstje...
Er zijn nog geen concrete plannen, maar het zou ook niet slim zijn om oogkleppen op te zetten voor deze ontwikkeling. Het is één van de mogelijke manieren om die broodnodige extra inkomsten binnen te halen om de site naar het volgende niveau te tillen.

Professioneel Hyves-weigeraar

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ff over het betalen voor t.net: NEVER!! dan ga ik wel naar een andere site. voor jullie 10 anderen.
vraag maar aan de makers van www.combatsim.com hoe hen het is afgegaan met de oveerstap van gratis naar paysite. ik dacht dat ze nu niet populair meer zijn maar er wel van kunnen leven o.i.d.

my $0.02

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
my $0.02
Volgens mij is dat bedrag geen optie in die vraag.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

_als_ er ooit betaald moet worden zie dan iig dat er uit belgie ook meegedaan kan worden en niet zoals met die casebadges die ik via iemand heb moeten regelen over irc

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 12:21 schreef ocf81 het volgende:
ff over het betalen voor t.net: NEVER!! dan ga ik wel naar een andere site. voor jullie 10 anderen.
vraag maar aan de makers van www.combatsim.com hoe hen het is afgegaan met de oveerstap van gratis naar paysite. ik dacht dat ze nu niet populair meer zijn maar er wel van kunnen leven o.i.d.

my $0.02
Wel even verder kijken dan je neus langer is he ;)

Hoe zou je bijvoorbeeld tegenover het volgende staan? Dat als je als abbonnee het privilege hebt om gebruik te maken van zeg maar het volgende:

• Kortingen ontvangen op hardware/software.
• Meedingen naar prijzen dmv prijsvragen, suggestie/idee-vragen van fabrikanten
• Ontvangen van gesponsorde goodies.

etc, etc.

Dit zijn allemaal mogelijkheden, maar worden momenteel door de T.net crew op haalbaarheid onderzocht.

Je moet wel in je achterhoofd houden dat T.net kwaliteit wil blijven leveren, en dat dat hoog in het vaandel staat. Daartoe moeten helaas overwegingen worden gemaakt om de kwaliteit en de continuiteit van T.net te waarborgen.

Door de diverse faillisementen van een aantal grote Dotcoms is de advertisingmarkt hierin meegetrokken. Dat resulteerd in minder inkomsten voor o.a. T.net. Om toch te kunnen blijven bestaan moet er dus worden gezocht naar secundaire mogelijkheden betreffende inkomsten.

edit:

Momenteel komen veel bedrijven tot de conclusie dat niet alles gratis kan blijven.
• Xoip gaat betaalde diensten introduceren, • Yahoo zoekt ook naar andere mogelijkheden,
• Shipping costs worden weer geintroduceerd, ipv gratis verzenden.
• Grote hotel-ketens schrappen investeringen

Yahoo! bijvoorbeeld heeft nu commissie ingesteld voor de veilingen. Daardoor is het bezoekersaantal gedaald met 86%, ondanks dat maken ze nu wel winst op de veilingen, terwijl dat eerder geld toeleggen was.

Momenteel gaan toch de bezoekers weer bij Yahoo veilen, waarom? Ze vinden het achteraf gezien toch geen probleem om voor kwaliteit en service te betalen.

De markt veranderd, en zeker met de huidige dip gaan veel internet-oriented bedrijven zich eens op hun hoofd krabben "wat nu, shit, we maken nauwelijks omzet?". En dan komt het moment waarop je gaat kijken, hoe hou ik mijn bedrijf draaiende in een markt die glashard is.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 19 juli 2001 12:21 schreef ocf81 het volgende:
[heinz mode]

Wellukke andere? :?

[/heinz mode]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op donderdag 19 juli 2001 13:34 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Wel even verder kijken dan je neus langer is he ;)

Hoe zou je bijvoorbeeld tegenover het volgende staan? Dat als je als abbonnee het privilege hebt om gebruik te maken van zeg maar het volgende:

• Kortingen ontvangen op hardware/software.
ik heb al 19% korting van mijn vader. tenzij ik de BTW kan aftrekken ben ik not interested dus.
• Meedingen naar prijzen dmv prijsvragen, suggestie/idee-vragen van fabrikanten
like i'm going to win something, get real!
• Ontvangen van gesponsorde goodies.
wat moet ik met die troep? casebadge is misschien nog wel leuk maar de meeste shit interesseert me niet.

etc, etc.

Dit zijn allemaal mogelijkheden, maar worden momenteel door de T.net crew op haalbaarheid onderzocht.

Je moet wel in je achterhoofd houden dat T.net kwaliteit wil blijven leveren, en dat dat hoog in het vaandel staat. Daartoe moeten helaas overwegingen worden gemaakt om de kwaliteit en de continuiteit van T.net te waarborgen.
Door de diverse faillisementen van een aantal grote Dotcoms is de advertisingmarkt hierin meegetrokken. Dat resulteerd in minder inkomsten voor o.a. T.net. Om toch te kunnen blijven bestaan moet er dus worden gezocht naar secundaire mogelijkheden betreffende inkomsten.
kijk dat begrijp ik wel maar ik zeg dat het waarschijnlijk geen slim idee is om een paysite te worden, naar aanleiding van wat er dus met www.combatsim.com is gebeut en dan vooral met hun reputatie/populariteit. (als een stuk lood naar de bodem totdat het vislijntje strak stond) de misschien moet je je merchandise wat meer gaan lozen op beurzen etc. en daar wat winst op maken?

T.net is een beetje een uit de kluiten gewassen hobbysite waarvan de bezoekers een mix is van mensen dieredelijk bekwaam zijn op het gebied van de IT (om het even algemeen te houden) maar er zit ook en redelik deel hobbisten bij (OC'ende kiddo's van 14 etc.) en die gaan waarschijnlijk echt niet betalen.

als er nou eens 10x zo veel reviews over hardware maken en jullie ook eens even zo veel software gaan reviewen en dat op een hoog niveau (die reviews zijn nu "net aan". ik vindt het wel interessant maar voor mijn aankoopbeslissingen ga ik ergens anders heen) dan raak ik misschien geinteresseerd in het betalen van ± Fl. 25,-- per kwartaal o.i.d. maar helaas zie ik zoiets niet zo snel gebeuren.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Je zegt zojuist dat je voor je aankoopsbeslissingen ergens anders heen gaat? Waarom ga je daar heen? Zijn ze ge-detaileerder, etc, etc.

Met dit soort antwoorden kan de T.net crew dus erg veel. Dergelijke antwoorden tezamen kunnen zo resulteren in een kwaliteitsverbetering van T.net. Maar daarvoor moet er dus wel communicatie en respons zijn tussen de bezoekers en T.net.

Het hangt allemaal af van een vraag&aanbod verhaal. Wat vraagt de bezoeker, kan T.net daarop inspelen. Wat vraagt de bezoeker niet, T.net kan daarop niet inspelen want ze weten niet dar er vraag naar is. ;)
als er nou eens 10x zo veel reviews over hardware maken en jullie ook eens even zo veel software gaan reviewen en dat op een hoog niveau (die reviews zijn nu "net aan". ik vindt het wel interessant maar voor mijn aankoopbeslissingen ga ik ergens anders heen) dan raak ik misschien geinteresseerd in het betalen van ± Fl. 25,-- per kwartaal o.i.d. maar helaas zie ik zoiets niet zo snel gebeuren.
Dan moet er ook nieuws zijn natuurlijk. Momenteel zit de technologie sector in een dip, en doet het daarom rustiger aan. Vanmorgen heeft bijvoorbeeld ASML (leverancier van apparatuur voor de fabricage van chips) nog een flink verlies aangekondigd.

Het is even geduld hebben, de verwachting is dat in het 2de halfjaar de markt zich weer gaat herstellen, mede door de wijzigingen in het belastingplan in Amerika, en de voorstellen van de Senaat m.b.t. de compensatie van voornamelijk dergelijke technologie bedrijven.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Even duidelijk stellen dat Tweakers.net nooit een paysite zal worden.

Het gaat puur om het aanbieden van extra diensten tegen een vergoeding. Het huidige aanbod blijft gewoon gratis.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-11 13:06
Op donderdag 19 juli 2001 13:34 schreef Gordijnstok het volgende:

[Een hoop]
Precies, dat dacht ik dus ook. Als een soort abonnement nodig is om de site nóg beter te maken (en dan bij voorkeur voor de betalende leden) en als dat gepaard gaat met dat soort extra's, dan ben ik ook best bereid om een (bescheiden) bedrag te betalen hiervoor.

Ik vind dat echt goede dingen best wat geld mogen kosten, ik hoor ook niemand klagen hoe belachelijk het is dat de NRC 300 piek per kwartaal kost (of zoiets), of dat je lidmaatschap voor de HCC 75 gulden per jaar is. Dan roept ook niemand 'Ja daaag daar ga ik niet voor betalen'.

Ik denk alleen wel dat jullie óf niet te hoge prijzen moeten maken (voor zoals het nu is zou ik niet veel meer waard dan, zeg, 2,50 per maand willen betalen) óf een hoop dingen moeten toevoegen. Ik weet dat het moeilijk te vergelijken is, zeker omdat zij nog veel groter zijn, maar als je ziet wat de HCC je biedt voor die 75 gulden per jaar (6,25 per maand!!!): gratis HCC beurs toegang, jaarabbo op C!T, gratis HCCnet toegang (POP email, webspace, landelijk lokaal dialin) etc, dan moet Tweakers wel met een pakkend aaanbod komen als ze een soortgelijke value-for-money willen bieden.

Maar, in principe, ben ik niet op voorhand tegen een betaald gebeuren

* Arthur had beter eerst moeten kijken voor hij iets soortgelijks in de 'Wat doet femme' topic plaatste....

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op donderdag 19 juli 2001 13:45 schreef JvS het volgende:

[..]

[heinz mode]

[/heinz mode]
www.tomshardwareguide.com
www.anandtech.com
www.sharkyextreme.com
www.arstechnica.com
www.xbitlabs.com
www.hardocp.com
www.rorupc.nl (eigenlijk t.net kloon maar daar waren we toch naar op zoek?)
www.hardwareinfo.net (niet zo super, ok)
www.theregister.co.uk (voor alle roddels)
the inquirer (voor alle andere roddels)

eigenlijk ga ik alleen maar naar t.net omdat het zo makkelijk is dat hier al het nieuws samenkomt. maar ik kan ook zeker zonder

© ocf81 1981-infinity

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

kijk dat begrijp ik wel maar ik zeg dat het waarschijnlijk geen slim idee is om een paysite te worden, naar aanleiding van wat er dus met www.combatsim.com is gebeut en dan vooral met hun reputatie/populariteit. (als een stuk lood naar de bodem totdat het vislijntje strak stond) de misschien moet je je merchandise wat meer gaan lozen op beurzen etc. en daar wat winst op maken?
Je bent ook niet slim bezig als je al je content achter een paysite hangt.

Eerlijkgezegd zie ik het nadeel niet van abonnementen. Voor de bezoekers die niet willen betalen zijn de verandering alleen maar positief. Zij kunnen profiteren van de extra middelen die ter beschikking komen omdat een klein deel van de bezoekers wel wil betalen voor extra diensten.

bdw: korting over prijs-BTW is nog meer koring.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

maar als ik alleen maar op mijn eigen naam kan kopen krijg ik gaan korting. het moet op de naam van de zaak. en met een vrij groot deel van de kortingsacties moet je op je eigen naam kopen.

extra functies? leg me ff uit welke, misschien heb ik wat gemist.
Contentgewijs heb je maar aan paar artikelen die je te koop kan aanbieden. en dan zullen de reviews wel een groot gedeelte hiervan zijn. als je het nieuws, de pricewatch en GoT achter slot en grendel stopt krijg je last van het combatsim.com effect. dingen als T.lan en je merchandize zijn natuurlijk wel weer goed te verkopen.

over die reviews:
• vergelijkingen tussen veschillende producten (speakertest was een stap in de goede richting) uitgebreide tests en een aantal punten dat je vooraf vermeld en dat bij een andere review in die catagorie ook weer gebruikt wordt (beetje zoals anandtech dat doet) en ook proffesioneler. het leestals een hobbisten site en het koms soms wat stuntelig over.
• meer. ik zie hier nu sporadisch een review van een individueel product en zeer zelden een roundup (waar ik dus wat aan heb als ik een aankoopbeslissing ga maken)
• productgerichter. ik zie hier nu een bonte verzameling enthoussiast geschreven artikeltjes over allerlei producten. leg de focus op de pc en doe de artikeltjes over thin clients etc. in een aparte rubriek. dit zijn meer fun artikelen voor mij en niet serieus.

en dan nog ff over die varkenscyclus in de IT. die zal je altijd houden. elk overschot is een begin van een tekort en elk tekort is een begin van een overschot. en dat geld niet alleen voor ram.

© ocf81 1981-infinity

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op donderdag 19 juli 2001 14:09 schreef ocf81 het volgende:

[lijstje sites]

eigenlijk ga ik alleen maar naar t.net omdat het zo makkelijk is dat hier al het nieuws samenkomt. maar ik kan ook zeker zonder
Maar dat jij zo denkt, betekent niet dat anderen zo denken. Veel bezoekers komen niet alleen omdat hier makkelijk al het nieuws te lezen is, maar ook voor de pricewatch, shopsurvey, v&a, reacties op nieuws (!), GoT (!), IRC, etc.

Daarom is t.net een community en meer dan andere nederlandstalige sites over dit onderwerp (want laten we geen appels met peren vergelijken). En daarom zullen veel mensen wat over hebben voor extra diensten in de zin van t.net stuff, goedkopere hardware, extra reviews, interviews, regelmatiger nieuws, evt. bannerloos, etc.

En voor een niet betalende bezoeker blijft tweakers.net dus gewoon tweakers.net. En jij hoeft echt geen stuiver te betalen voor het bekijken van het nieuws - dat is kennelijk het enige waar je voor komt.

Enne.. over die BTW slaat natuurlijk nergens op he. Wie zegt dat je het niet onder je bedrijfsnaam mag kopen? Reken er maar op dat er meer zijn (ik bijv.) en dat t.net daar wel rekening mee houdt.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 19 juli 2001 13:45 schreef JvS het volgende:

[..]

[heinz mode]

[/heinz mode]
Mag ik even vangen ?

Je gebruikt de nickname van me kameraad daar ;)

:P

Sorry voor deze nutteloze post
ik ga maar gauw naar de HK

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op donderdag 19 juli 2001 14:40 schreef ocf81 het volgende:
over die reviews:
• vergelijkingen tussen veschillende producten (speakertest was een stap in de goede richting) uitgebreide tests en een aantal punten dat je vooraf vermeld en dat bij een andere review in die catagorie ook weer gebruikt wordt (beetje zoals anandtech dat doet) en ook proffesioneler. het leestals een hobbisten site en het koms soms wat stuntelig over.
• meer. ik zie hier nu sporadisch een review van een individueel product en zeer zelden een roundup (waar ik dus wat aan heb als ik een aankoopbeslissing ga maken)
• productgerichter. ik zie hier nu een bonte verzameling enthoussiast geschreven artikeltjes over allerlei producten. leg de focus op de pc en doe de artikeltjes over thin clients etc. in een aparte rubriek. dit zijn meer fun artikelen voor mij en niet serieus.
Appels en peren deel 2. Anandtech is een engelstalige site met een veel groter bereik en een heel ander publiek. Anandtech heeft veel en veel meer financiele middelen en contacten/sponsoring om professionele reviews te maken. Als er voor t.net meer financiele middelen ter beschikking staan, kun je nog heel wat leuke reviews en vergelijkingen verwachten.. (correct me if I'm wrong :))
en dan nog ff over die varkenscyclus in de IT. die zal je altijd houden. elk overschot is een begin van een tekort en elk tekort is een begin van een overschot. en dat geld niet alleen voor ram.
What is your point? Moet t.net dan maar wachten tot de internet-advertentie markt zich herstelt?

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op donderdag 19 juli 2001 15:11 schreef Burat het volgende:

[..]

Maar dat jij zo denkt, betekent niet dat anderen zo denken. Veel bezoekers komen niet alleen omdat hier makkelijk al het nieuws te lezen is, maar ook voor de pricewatch, shopsurvey, v&a, reacties op nieuws (!), GoT (!), IRC, etc.
niet het enige. wel het hoofdpunt.

• V&A: ibazar of andere trade site waar je niet voor hoeft te betalen.

• GoT. is wel leuk maar het gedrag van de leden komt zo nu en dan mijn neus uit. ik denk dan aan: slotje lamers; off-topic moralisten (als ik ff een item dat tijdens een discussie aan bod kwam wat uitdiep is het te offtopic) andere meningen wornden soms grofweg doodgescholden. ik ben eigenlijk op zoek naar iets anders

• IRC. ik chat niet. is zo saai. fora zijn meer mijn modus operandi

• reacties op het nieuws. kan ook op fora worden besproken (doen veel andere sites ook)

• pricewatch & shopsurvey. kijk ik niet zo naar. als er een grote thumbs down staat kijk ik wel ff naar de reacties. maar zo langzamerhand heb ik mijn vaste winkels.
Daarom is t.net een community en meer dan andere nederlandstalige sites over dit onderwerp (want laten we geen appels met peren vergelijken). En daarom zullen veel mensen wat over hebben voor extra diensten in de zin van t.net stuff, goedkopere hardware, extra reviews, interviews, regelmatiger nieuws, evt. bannerloos, etc.

En voor een niet betalende bezoeker blijft tweakers.net dus gewoon tweakers.net. En jij hoeft echt geen stuiver te betalen voor het bekijken van het nieuws - dat is kennelijk het enige waar je voor komt.
community kan ik dus ook ergens anders vinden, al is die dan niet nederlands. maar dat geeft niet. ik ben beter in engels dan in nederlands.
Enne.. over die BTW slaat natuurlijk nergens op he. Wie zegt dat je het niet onder je bedrijfsnaam mag kopen? Reken er maar op dat er meer zijn (ik bijv.) en dat t.net daar wel rekening mee houdt.
de winkel die het sponsort ook? en zo ja is het de moeite waard om een abbo te hebben?

© ocf81 1981-infinity

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op donderdag 19 juli 2001 15:15 schreef Burat het volgende:

Appels en peren deel 2. Anandtech is een engelstalige site met een veel groter bereik en een heel ander publiek. Anandtech heeft veel en veel meer financiele middelen en contacten/sponsoring om professionele reviews te maken. Als er voor t.net meer financiele middelen ter beschikking staan, kun je nog heel wat leuke reviews en vergelijkingen verwachten.. (correct me if I'm wrong :))
het gaat om het aangeboden product, niet om wie het aanbied of welke productgroep de target is. T.net verliest in dit opzicht als ik ervoor moet gaan betalen
What is your point? Moet t.net dan maar wachten tot de internet-advertentie markt zich herstelt?
ja. dat is nu eenmaal de markt.

if you can't stand the heat, get out of the kitchen

© ocf81 1981-infinity

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Op donderdag 19 juli 2001 15:33 schreef ocf81 het volgende:

[..]

het gaat om het aangeboden product, niet om wie het aanbied of welke productgroep de target is. T.net verliest in dit opzicht als ik ervoor moet gaan betalen
[..]

Het verliest bij jou, verliest het ook bij anderen? En een _extra_ waarvoor je een tegenprestatie moet leveren is nog steeds iets anders dan de _hele site_ waarvoor je moet gaan betalen. |:(

Bericht hierboven

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

bij wie verliest het dan niet?

als de reviews op slot gaan blijft er weinig anders over als het nieuws en de Pricewatch&Shopsurvey/V&A (soort van pricewatch voor particulieren)

als ik moet betalen wil ik kwaliteit zien .uit en dan zitten jullie in the same ballpark als Anand en THG. en die winnen dan weer. (tenzij kwaliteit omhoog gaat natuurlijk. maar hoe kan ik dat zien als ik geen lid ben? ik zal nl. zeker ff de kat uit de boom kijken)

© ocf81 1981-infinity

• Floor-is

Floor-is

5.2

Het is echt niet alleen in reviews, nieuws en het forum te merken als we het doen. We kunnen de "leden" voorrang geven op bepaalde regelingen, een e-mail forwarder aanmaken, een bannerloze site aanbieden en zo nog heel veel meer, best interessante dingen.

Ik zie een krant dit niet doen in ieder geval, wat jij?

Bericht hierboven

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op donderdag 19 juli 2001 15:29 schreef ocf81 het volgende:

[verhaaltje]
Waar het op neer komt, is dat jij net zo lief naar 10 verschillende sites gaat als naar 1. Dat jij net zo lief op een engels forum kletst als op een nederlands, net zo lief engelse reacties op nieuws leest als nederlandse. Dat jij geen shop survey en V&A gebruikt.

Dit geldt waarschijnlijk voor maar heeeeeel erg weinig bezoekers. Want ibazar is ontzettend onhandig, onoverzichtelijk, ongemodereerd en staat vol zooi. Om maar eens 1 argument te noemen waarom ik er niet heen ga.

In jouw geval: inderdaad, je kan beter niet betalen voor t.net.

Voor wat er nu is hoef je niets te betalen, dat blijft zo. En als je graag die extra kwaliteit wil, en meer reviews, dan moet er inderdaad betaald worden...
Sorry hoor, maar zo werkt het niet. Er is nog niemand rijk geworden van afwachten. Het feit dat alles aan de varkenscyclus onderhevig is, is geen argument om maar niets te doen en af te wachten..

Juist in deze tijden is het goed om andere wegen te zoeken. Als het dan weer beter gaat, kom je nog sterker en groter uit de strijd.
als ik moet betalen wil ik kwaliteit zien .uit en dan zitten jullie in the same ballpark als Anand en THG. en die winnen dan weer. (tenzij kwaliteit omhoog gaat natuurlijk. maar hoe kan ik dat zien als ik geen lid ben? ik zal nl. zeker ff de kat uit de boom kijken)
Een mogelijkheid is dat reviews de eerste 3 weken alleen voor leden te zien zijn. Dan krijg jij de mogelijkheid om te kijken wat je mist. Reken er maar op dat de mensen bij het t.net team inventief genoeg zijn om jou de kans te geven uitgebreid te zien wat je mist :Y) ;)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op donderdag 19 juli 2001 15:51 schreef Floris Diemel het volgende:
Het is echt niet alleen in reviews, nieuws en het forum te merken als we het doen. We kunnen de "leden" voorrang geven op bepaalde regelingen, een e-mail forwarder aanmaken, een bannerloze site aanbieden en zo nog heel veel meer, best interessante dingen.

Ik zie een krant dit niet doen in ieder geval, wat jij?
ik heb nog niet gezien wat deze extra's inhouden. vertel er eens wat meer over

wat voot voorrang? voorbeelden graag.

mail forwarder? not interested. ik heb al 4 mail adressen. ik heb er niet nog een nodig

bannerloos. hmmm, na 6 jaar internet ben ik wel aan die dingen gewend. I couldn't care less.

een pc tijdschrift is toch ook niet zonder advertenties? die hebben ook lezersvoordeel

kijk als je dit gaat doen, dan betreed je het domein van tijdschriften en professionele websites. en als ik naar jullie huidige aanbod kijk zie ik daar een probleem met kwaliteit enerzijds en een aanbod dat elders goedkoper is anderzijds

© ocf81 1981-infinity

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 19 juli 2001 16:02 schreef ocf81 het volgende:

[..]

ik heb nog niet gezien wat deze extra's inhouden. vertel er eens wat meer over

wat voot voorrang? voorbeelden graag.

mail forwarder? not interested. ik heb al 4 mail adressen. ik heb er niet nog een nodig

bannerloos. hmmm, na 6 jaar internet ben ik wel aan die dingen gewend. I couldn't care less.

een pc tijdschrift is toch ook niet zonder advertenties? die hebben ook lezersvoordeel

kijk als je dit gaat doen, dan betreed je het domein van tijdschriften en professionele websites. en als ik naar jullie huidige aanbod kijk zie ik daar een probleem met kwaliteit enerzijds en een aanbod dat elders goedkoper is anderzijds
Nou meneer de negatieveling, denk dan mee, wat zouden we kunnen bieden wat jou interesseerd? Misschien zijn er wel meer mensen die dat leuk vinden, en op die manier draag je ook nog eens iets bij aan deze discussie in plaats van alles af te zeiken.

Bericht hierboven

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op donderdag 19 juli 2001 16:00 schreef Burat het volgende:

Waar het op neer komt, is dat jij net zo lief naar 10 verschillende sites gaat als naar 1. Dat jij net zo lief op een engels forum kletst als op een nederlands, net zo lief engelse reacties op nieuws leest als nederlandse. Dat jij geen shop survey en V&A gebruikt.

Dit geldt waarschijnlijk voor maar heeeeeel erg weinig bezoekers. Want ibazar is ontzettend onhandig, onoverzichtelijk, ongemodereerd en staat vol zooi. Om maar eens 1 argument te noemen waarom ik er niet heen ga.

In jouw geval: inderdaad, je kan beter niet betalen voor t.net.

Voor wat er nu is hoef je niets te betalen, dat blijft zo. En als je graag die extra kwaliteit wil, en meer reviews, dan moet er inderdaad betaald worden...
niet aleen ibazar.

ik zet hier mijn case neer gezien vanuit het oogpunt van deze gebruiker. de crew ziet dingen natuurlijk anders

misschien dat we een poll houden n.a.v wat we hier besproken hebben om te zien wie er ook engels kunnen?
Sorry hoor, maar zo werkt het niet. Er is nog niemand rijk geworden van afwachten. Het feit dat alles aan de varkenscyclus onderhevig is, is geen argument om maar niets te doen en af te wachten..
zo wekt de markt wel.

voorbeelden van markten waar wachten wel werkt

(het wachten waard zijn)

aandelenmarkt
vastgoedmarkt
antiek
Juist in deze tijden is het goed om andere wegen te zoeken. Als het dan weer beter gaat, kom je nog sterker en groter uit de strijd.
survival of the fittest. maar wordt je van paysite zijn fitter?
Een mogelijkheid is dat reviews de eerste 3 weken alleen voor leden te zien zijn. Dan krijg jij de mogelijkheid om te kijken wat je mist. Reken er maar op dat de mensen bij het t.net team inventief genoeg zijn om jou de kans te geven uitgebreid te zien wat je mist :Y) ;)
dat zullen we wel zien. 3 weken is wel kort. zes weken lijkt me beter

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

zo wekt de markt wel.
voorbeelden van markten waar wachten wel werkt

(het wachten waard zijn)

aandelenmarkt
vastgoedmarkt
antiek
Spijt me echt om het zo uit te drukken, maar ik vindt dit zo'n domme opmerking van je. Dit is dus appels en peren vergelijken.

Als het bedrijf wat de aandelen uitgeeft niet goed draait zullen de aandeelhouders de aandelen dumpen.

Zelfde met UPC in Amerika. Omdat zij de problemen niet aanpakken is het aandeel in 1 klap 37% gezakt op de Nasdaq. Met als resultaat een prijs van 0,86 $. Het is voor hen te hopen dat dit binnen 1 maand boven de 0.99 $ uitkomt, anders is UPC van de Nasdaq af, en staat een faillsement dicht voor de deur.

En dat allemaal omdat het management stilzat en niets aan de problemen deed.

De concurrentie op dit gebied is moordend. Als je niet innovatief bent ga je onderuit. Je verliest marktaandeel, en je inkomsten zullen teruglopen.

Je moet constant nieuwe zaken/diensten/voorzieningen bedenken wil je dat de bezoekers blijven terugkomen.
survival of the fittest. maar wordt je van paysite zijn fitter?
Wordt je van op je gat zitten fitter? Neuh, dat hebben
• Xoip
• Intranet.com
• Palm.net
• Amazon.com
• Yahoo!
• Ilse
• Ibazar
• Ricardo
• YourNews
• Shop.nl
• BuyItOnline
• LetsBuyIt
• En alle aanbieders van gratis internet

Ondertussen al ondervonden.

Als ze bepaalde aspecten niet richting betaald zouden zetten, zouden ze niet meer bestaan (BuyItOnline bestaat sinds 17e al niet meer)...

edit:

Om het even toe te lichten: Op de Nasdaq is de regel, dat als een bedrijfsaandeel 1 maand onder de 1 dollarcent blijft, het bedrijf van de beurs wordt verwijderd..

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 02-12 12:55

Tim Schuhmacher

abasios

Betalen voor de huiskamer, dat lijkt mij nou wel een goed idee. :)
Veel inkomsten en de grootste rotzooiers kijken wel uit, anders worden ze eruit gekickt.

oh en geld toestoppen bij effectief gebruik van de search!

Ik zal eens even de enquete invullen

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op donderdag 19 juli 2001 16:22 schreef Gordijnstok precies wat ik had willen schrijven terwijl ik koffie aan het halen was
.. daarvoor mij dank :)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ik zou niet weten welke opties jullie allmaal overwegen.

zo gebruik ik T.net

jullie bieden me op dit moment een news regurgitator die z'n werk aardig doet. met daarbij een bundeling van een aantal diensten waarvan ik eens in de tijd gebruik maak

pricewatch/shopsurvey/V&A. als ik naar iets op zoek ben kijk ik hier ff.

GoT. leuk om rond te hangen. af en to een beetje intolerant.

Reviews. die zijn hier een beetje amateuristisch. ontwikkel duidelijke standaarden, pas die eenduidig toe en geef de reviews een betere uitstaling.

Columns. Verdwenen? was wel leuk.

alles wat jullie aanbieden kan ik ook op andere plaatsen vinden. wat hadden jullie in gedachten?

© ocf81 1981-infinity

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 19 juli 2001 16:36 schreef ocf81 het volgende:
ik zou niet weten welke opties jullie allmaal overwegen.

zo gebruik ik T.net

jullie bieden me op dit moment een news regurgitator die z'n werk aardig doet. met daarbij een bundeling van een aantal diensten waarvan ik eens in de tijd gebruik maak

pricewatch/shopsurvey/V&A. als ik naar iets op zoek ben kijk ik hier ff.

GoT. leuk om rond te hangen. af en to een beetje intolerant.

Reviews. die zijn hier een beetje amateuristisch. ontwikkel duidelijke standaarden, pas die eenduidig toe en geef de reviews een betere uitstaling.

Columns. Verdwenen? was wel leuk.

alles wat jullie aanbieden kan ik ook op andere plaatsen vinden. wat hadden jullie in gedachten?
Goh wat vraag ik nou net aan jou joh? :? |:(

Bericht hierboven

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op donderdag 19 juli 2001 16:36 schreef ocf81 het volgende:
Kom zelf eens met een idee als je het beter weet! Of moeten we je alles aanreiken zodat je op je luie reet kan blijven zitten? |:( :(

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ideeën:

herstructurering pricewatch:

• alleen nieuwe producten toevoegen door moderators.
• zoeken op selectiekenmerken: elk product heeft bepaalde kenmerken. als ik bijv. een mobo neem dan zit daar o.a. een bepaalde chipset op. een aatal uitbreidingssloten op en heeft ie bepaalde uitgangen. hetzelfde is toepasselijk voor drives en uitbreidingskaarten. daar wil ik op kunnen zoeken

artiekelen. hier hebben we het dus al over gehad maar ik noem het nog ff:

• vaste punten die voor elk product in die categorie worden nagekeken. met vaste benchmarks waarvoor verantwoording wordt afgelegd. (dus uitleggen waarom die resultaten zo belangrijk zijn en wat je er aan hebt. dat doen jullie nu ook wel aardig, maar het kan iets beter) en niet aleen quake voor de dag halen als we gamesbenches gebruiken. (ome tom is erg goed in die divesiteit)
• meer software reviews. ik heb hier nog geen review van een OS gezien. (vijf in tweeëneenhalf jaar is wel erg weinig)

---------------------------------------------
hier komt nog wel wat bij

© ocf81 1981-infinity

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Floris en Moartn : Mag wel wat vriendelijker hoor... :)

Aannames zijn fataal.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 19 juli 2001 17:30 schreef GaMeOvEr het volgende:
Floris en Moartn : Mag wel wat vriendelijker hoor... :)
Sorry, ik was nogal over de zeik door een drietal dingen, waarvan ik er twee toe kan lichten.
1. Bannerblockers
2. Niet meedenken en wel zeiken
3. Privé

Bericht hierboven

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op donderdag 19 juli 2001 18:07 schreef Floris Diemel het volgende:
2. Niet meedenken en wel zeiken
ik laat jou zien hoe ik tegen t.net aankijk. dat is geen zeiken. dat is jou een kans geven om te zien hoe jouw bezoekers jouw site ervaren en zo de site te verbeteren.

© ocf81 1981-infinity

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 19 juli 2001 18:17 schreef ocf81 het volgende:

[..]

ik laat jou zien hoe ik tegen t.net aankijk. dat is geen zeiken. dat is jou een kans geven om te zien hoe jouw bezoekers jouw site ervaren en zo de site te verbeteren.
Ik heb het niet per sé over jou, maar zo voelde het wel een beetje. (Ik had nog iemand op ICQ die enorm liep te zeiken en die ik he-le-maal nix kon vertellen, alles was een leugen en wij waren 1 grote conspiracy theorie enzo...)

Bericht hierboven

• witchdoc
floris, input geven over wat iemand NIET goed vind, is ook meewerken he (waarom anders een enquete?) :)
Of verwacht je dat iedereen gaat springen als jij zegt dat hun nu perfecte t.net geld nodig heeft en daardoor allerlei functies gaat uitvinden die NIET door deze niet-betalende user gebruikt kunnen worden.

Ook, je geeft 'extra' diensten tegen betalen.. ik zie het ook eerder als onthouden van diensten die anders mogelijk gratis zouden zijn maja.. dat wil je nu niet echt horen veronderstel'k

Verwijderd

ik zou met veel plezier tweakgear kopen, was toch al van plan om de t.n smilie/logo ding op een grote stikker te laten zetten voor op de achterruit van de auto, als ze dat voor mij doen wil ik daar gerust voor betalen.

als er voor iets anders betaald zou moeten worden zou dat eventueel ook nog kunnen als het ehct meerwaarde oplevert, liever niet natuurlijk want met dat geld ga ik liever naar het café of koop ik iets leuks mee maar als ik in gedachte hou hoeveel ik op tweakers zit, hoeveel ik daarvan leer, hoe goed ik bijblijf in de zaken dan is het ineens minder erg.

wat ik wel vind dat _ALS_ er betaal afdelingen komen dat er
1. een trial periode is (dwz de nederlandse pricewatch interesseert mij nix, als ik betaal en dat is het enige extra bv dan suckt dat nogal)
2. de mogelijkheid om selectief te betalen, dus voor dit en dat wel maar voor dat andere bv niet.
3. dat het op zo'n manier word opgezet dat ik er zekervan ben dat ik waar voor mijn geld krijg en dat het professioneel aanvoelt, en daarmee bedoel ik liefst nog met een brief met login enzo, goeie/snelle hulp als er iets misgaat en dergelijke

maar nog even om te verduidelijken liever niet dus hé :) maar ik zou der wel voor openstaan

• witchdoc
Slimme Belg hierboven!
Waarom wordt er trouwens niet wat vaart gemaakt van dat tweakgear gedoe eigenlijk? Da's iets dat onmiddelijk inkomsten zou generenen als't eindelijk eens van de tekentafel af raakt.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

2. de mogelijkheid om selectief te betalen, dus voor dit en dat wel maar voor dat andere bv niet.
Alleen is er op dit moment nog geen goed betalingsmiddel voor kleine bedragen. Als we uitgaan van een abo van 1,25 euro per maand moet er al wel per jaar of halfjaar betaald worden.
Waarom wordt er trouwens niet wat vaart gemaakt van dat tweakgear gedoe eigenlijk? Da's iets dat onmiddelijk inkomsten zou generenen als't eindelijk eens van de tekentafel af raakt.
TweakGear levert vrijwel niets op.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 21:14

Steffie

Opaque

Op donderdag 19 juli 2001 22:07 schreef Femme het volgende:
Financieel gezien waarschijnlijk niet, maar wat betreft de binding met de bezoekers wel.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 19 juli 2001 23:50 schreef Steffie het volgende:

[..]

Financieel gezien waarschijnlijk niet, maar wat betreft de binding met de bezoekers wel.
Dat is waar en dat is dan ook de voornaamste reden dat we het doen. :)

Bericht hierboven

Verwijderd

TweakGear is inderdaad een mooi idee, zij het niet dat het primair als marketingmiddel moet worden gezien.

Ik zou het bijvoorbeeld niet als een probleem zien, dat bijvoorbeeld de turbotracker onder de betaalregeling zou vallen.

Je maakt in principe gebruik van Tweakers.net die voor jou het nieuws selecteerd. Ik maak dan de vergelijking met YourNews.com.

• witchdoc
Op donderdag 19 juli 2001 22:07 schreef Femme het volgende:
Dat casebadges niks opbrengen ok, maar als je pulls en tshirts en dergelijke niet met redelijk wat winst kan verkopen doe je toch echt wat verkeerd hoor.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op een begroting van een paar ton maakt een paar duizend gulden inkomsten via TweakGear niet zoveel uit.

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05 14:46
Op donderdag 19 juli 2001 16:02 schreef ocf81 het volgende:

...
en als ik naar jullie huidige aanbod kijk zie ik daar een probleem met kwaliteit enerzijds en een aanbod dat elders goedkoper is anderzijds
Duidelijker kan het bijna niet gezegd worden. Volgens mij ligt het probleem als volgt. Het is nog steeds zo dat de content tweakers.net voor 90% door de bezoekers gegenereerd wordt, en voor 10% door de organisatie. Van die 10% is ook nog eens het grootste deel content van andere sites (nieuws dus) met een popi-sausje overgoten. Wat resteert zijn een paar redelijk amateuristisch opgezette en geschreven reviews die ook nog "few and far between" zijn. Wat jullie als organisatie nu feitelijk zeggen is: het kan wel beter, maar dan moeten jullie er voor gaan betalen. Volgens mij (let wel, imho en zo) zouden eerst de bovenstaande verhoudingen wat meer in balans getrokken moeten worden en moet tweakers.net meer eigen hoge(re) kwaliteit content gaan genereren. Dan pas heb je een uitgangssituatie van waaruit je kunt gaan zeggen: tegen betaling bieden we de bezoekers extra diensten.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zijn erg veel sites die reviews schrijven waaronder een aantal erg goede zoals AnandTech en Ace's Hardware. Bezoekers lezen net zo makkelijk die reviews als een eigen reviewen. Willen we zelf echt veel eigen reviews gaan schrijven dan moet het zeker van gelijk niveau zijn als de andere grote hardware sites, maar tegelijkertijd zijn reviews erg duur (testlab, testsystemen enz.) en tijdrovend (hardware regelen, benchen, artikel schrijven) om te maken en levert het uiteindelijk niet zoveel op omdat dezelfde content ook op andere sites is te vinden. Natuurlijk willen we zelf wel meer reviews publiceren, maar als de middelen er niet voor zijn kunnen we ons beter focussen op de essentiële zaken - en dan worden 100 nieuwspostings nog altijd veel meer gewaardeerd dan één review.

Verwijderd

inderdaad, en ik denk dat het beter is om af en toe een review te posten van bv die foster of dat eerste duron oc project, dan gewoon dingen lopen te dupen. Het is tenslotte Europa, als we nu in Japan woonden dan kon je inderdaad iets meer bieden (ipv die vage japanner pics).

De columns waren wel leuk, jammer dat die niet meer zo verschijnen.

Verwijderd

Ik zou voor tweakers best willen betalen maar dan moet het wel waard zijn:

Een paar voorbeelden te noemen.

ik ben bv heel erg geintresseerd in webdesign en dus zou ik bv meer artikelen over dat soort onderwerpen willen zien. En ook bv over nieuwe dingen die op dat gebied uitkomen.

maar iemand die in hardware is geintresseerd kan met het huidige aanbod voldoende informatie krijgen.

dus mijn idee is om meer nieuwspostings/reviews/artikelen te krijgen over bepaalde onderwerpen. En voor die extra nieuwspostings/reviews/artikelen te laten betalen.

Of het delayen van nieuwspostings/reviews/artikelen zodat tweakers die een week later te zien krijgen. Dat zorgt echt wel voor meer betalers maar de kwaliteit zal wel omlaag gaan.

Er zijn veel mensen die niet willen betalen (zeggen ze) maar ik denk als je de prijs laag houdt en extra service/diensten bied. Dat mensen voor die lees extra service/diensten wel zouden willen betalen.

greets rayman

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 20 juli 2001 12:42 schreef Femme het volgende:
Er zijn erg veel sites die reviews schrijven waaronder een aantal erg goede zoals AnandTech en Ace's Hardware.
Ik kan me een paar scoops van T.net herinneren waar andersom ook hetzelfde van gezegd werd.
Natuurlijk willen we zelf wel meer reviews publiceren, maar als de middelen er niet voor zijn kunnen we ons beter focussen op de essentiële zaken - en dan worden 100 nieuwspostings nog altijd veel meer gewaardeerd dan één review.
Daar gaat het Ocf81 en anderen ook niet om, wat je in ieder geval wel moet doen (leer dat jezelf alvast aan) is dat je je reviews eenvormig en duidelijk houdt.
Benchmarks kun je heel goed naast elkaar leggen.

Kijk, een verhaaltje over een nieuwe thin-client mini PC is leuk (geinig spul idd) maar wat ik aan die review miste was benchmarks waar je ze tegenover andere workstations kan zetten of tegen vergelijkbare HW.
Dat is ook wat Jeroen hierboven bedoelt (denk ik).

Columns: Same thing. Er werd flink over het nivo gezeken van een aantal van die columns omdat ze tendentieus zouden zijn.
Dat is nou juist de bedoeling! Doe dat vaker, laat desnoods iemand een gastcolumn schrijven (vaste users, speciale gasten/kennissen/weetikveelwie) maar doe er iets mee!
Dat zijn punten waarmee je (als je dat zou willen) weer extra's mee kan verzinnen.
Stop de oude columns bijvoorbeeld in een archief waar je als lid wel bij kan..

my 2 €-cts.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

ideen om tweakers meer aantrekkelijk te maken lijken mij:
voor iedereen:
Bij vraag en aanbod een verplichte reden van verkoop, zoals bv overbodig door hardwareupgrade. Ook TEAB schrappen. Als mensen de te vragen prijs niet ongeveer weten gaan ze maar naar ibazar ofzo.

betalende mensen:
*meer opties bij pricewatch zoals gesuggereerd (meer zoekopties)
*tweakers email/xoip diensten
*ftp server voor meuktracker actief maken
(alle updates mirroren)
*een complete prive guide-subforum
Uitleg: FAQ's kunnen voor het overzicht maar beter niet al te lang zijn en niet te technisch. Toch zijn door users geschreven guides (op c't niveau wellicht) zeker wel handig. Ben op het moment met een boot-from-lan guide bezig, en die wordt L A N G !!!
*meer weet ik ff niet, maar komt nog wel.

Verwijderd

Ik ben het op veel punten gewoon eens met ocf81 en bepaalde ideeën van hem zijn gewoon goed. Niet nodig dus om hem zo de grond in te boren. Iedereen heeft recht op een eigen mening, iets wat misschien nog wel eens vergeten wordt.
Pagina: 1