Nieuwe tweeters bij bestaande composet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380003

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een bestaande composet in de auto de zsi6.2c van hifonics. Nu is 1 van de tweaters niet goed meer en heb ik een nieuwe setje besteld maar deze blijkt nu bij aankomst van de titan serie te zijn de ts6.2t kan ik deze gebruiken bij mn bestaande set ze zijn wel groter. Bij de nieuwe tweeters zitten losse crossover die je in de handleiding niet zonder mag aansluiten.

Kan ik nu de nieuwe tweeters via de crossover van de tweeters op de crossover van mn composet aansluiten of zou ik het rechtstreeks kunnen aansluiten op mn bestaande crossover van de composet

Wil ze namelijk niet kapot maken kan ze dan beter terugsturen

Alvast bedankt voor de hulp
Frans Henstra

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17
Naar mijn idee....de nieuwe tweeters met hun eigen bijgeleverde crossover aansluiten op de + en - van de speakers en dan de boel beluisteren.

Mocht dat niet bevallen dan zou je de nieuwe tweeters zonder hun bijgeleverde crossover op de aansluitingen van de oude tweeters kunnen proberen.
Dit er van uitgaande dat er nog een crossover in op of aan de bestaande speaker zit.

Tweeters nooit direkt (dus zonder crossover) op de uitgaan van je radio of amp aansluiten.
De spreekspoel in de tweeter is niet bedoeld om het volledige bereik weer te geven en zal snel stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380003

Topicstarter
Dankje ik zal morgen even proberen dan sluit ik ze gewoon aan op de bestaande crossover en mocht dat niet goed werken gebruik ik de orginele wel

Dankje