Profiel met misplaatst etiket

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Gedacht reactie,

Ik zie in mijn profiel dat ik ongevraagd een "wannabe tweaker" etiket opgestempeld heb gekregen. Ik ervaar dat stempel als onjuist, ongewenst en beledigend.
Ik ben zeker geen tweaker in jullie zin.

Ik ben wel technisch, ontwikkel al 40 jaar beroepsmatig (en hobbymatig) mechanica, elektronica en software, en gebruik vrijwel alle denkbare (moderne) platformen en programmeertalen, voor marine, ruimtevaart, machine en robot besturingen, beveiliging en monitoring (redundant).

Jullie zouden denk ik beter zonder toestemming geen stempel moeten drukken op mensen waarvan jullie de achtergrond niet goed kennen, die mogelijk denigrerend over kan komen. Laat jullie lezers liever zelf iets leuks kiezen, of laat het blank. Of iets van brons, silver, gold of een leuk symbooltje?
Jullie zijn ondertussen toch te professioneel geworden voor zulke etiket beschrijvingen, dacht ik.

Ik lees tweakers regelmatig maar selectief, d.w.z. ik lees af en toe iets en dan meestal maar gedeeltelijk.
Tweakers video's kijk ik nooit. Niet omdat die niet goed zouden zijn, maar ik lees graag en in tekst kan ik snel zien wat ik wil overslaan.

Ik zou graag een verzoek doen de aanduiding "wannabe tweaker" snel uit mijn profiel te verwijderen. Maak het blank of maak er zoiets van:
"occasional tweakers reader".
Lijkt mij veel correcter.
Waarschijnlijk past zoiets ook beter bij een grote groep van lezers en lezeressen.

Mvg,
Jack.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:06
JackBe schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:17:
Gedacht reactie,

Ik zie in mijn profiel dat ik ongevraagd een "wannabe tweaker" etiket opgestempeld heb gekregen. Ik ervaar dat stempel als onjuist, ongewenst en beledigend.
Ik ben zeker geen tweaker in jullie zin.

Ik ben wel technisch, ontwikkel al 40 jaar beroepsmatig (en hobbymatig) mechanica, elektronica en software, en gebruik vrijwel alle denkbare (moderne) platformen en programmeertalen, voor marine, ruimtevaart, machine en robot besturingen, beveiliging en monitoring (redundant).

Jullie zouden denk ik beter zonder toestemming geen stempel moeten drukken op mensen waarvan jullie de achtergrond niet goed kennen, die mogelijk denigrerend over kan komen. Laat jullie lezers liever zelf iets leuks kiezen, of laat het blank. Of iets van brons, silver, gold of een leuk symbooltje?
Jullie zijn ondertussen toch te professioneel geworden voor zulke etiket beschrijvingen, dacht ik.

Ik lees tweakers regelmatig maar selectief, d.w.z. ik lees af en toe iets en dan meestal maar gedeeltelijk.
Tweakers video's kijk ik nooit. Niet omdat die niet goed zouden zijn, maar ik lees graag en in tekst kan ik snel zien wat ik wil overslaan.

Ik zou graag een verzoek doen de aanduiding "wannabe tweaker" snel uit mijn profiel te verwijderen. Maak het blank of maak er zoiets van:
"occasional tweakers reader".
Lijkt mij veel correcter.
Waarschijnlijk past zoiets ook beter bij een grote groep van lezers en lezeressen.

Mvg,
Jack.
Hoi Jack,

Dit is gewoon een algemeen iets voor de karmalijst.

256 Wannabee-Tweaker
1024 Tweakeroid
4096 Tweakotine-addict
16384 Grootmeester
65536 Godlike

Even door tweakeren en je bent binnenkort een Tweakeroid 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik lees tweakers regelmatig maar selectief...
Ik denk dat je nu Tweaker in deze context anders gelezen hebt dan bedoeld. ;)
Tweaker slaat in dit geval op de persoon die Tweakers.net bezoekt, niet op het zelfstandignaamwoord. Het is dus een fictieve representatie van jouw "status" op Tweakers(.net), niet over jouw (IT-)kennis en kunde in het algemeen.

Ik zou er dus sowieso al niet al te veel waarde er aan hechten. Doe je dat wel, dan kun je er dus van af komen door meer te doen op Tweakers.

[ Voor 85% gewijzigd door CH4OS op 01-09-2018 13:41 ]

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-10 17:08
Pfff moet nou echt alles beledigingsproof zijn tegenwoordig? Niemand verplicht je tweakers te gebruiken hoor.

Veel sterkte gewenst met het verwerken van je ervaren belediging.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:14
Ik vind eigenlijk dat hij wel een punt heeft. "Wannabee" klinkt wat negatief en dekt de lading niet. "Recent aangemeld" ofzo zou misschien netter zijn maar ik snap ook dat dat wat saai is. Sowieso vind ik die termen kinderachtig maar goed ze zijn er nu eenmaal.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Clavis schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:30:
[...]

Hoi Jack,

256 Wannabee-Tweaker
1024 Tweakeroid
4096 Tweakotine-addict
16384 Grootmeester
65536 Godlike

Dat idd. Niks meer en niks minder :)
Het is de status hier op de site en het forum, niet de status die je in het echte leven hebt.

En uiteraard verwelkomen we je kennis en ervaring ten zeerste. Weinigen hier die kunnen zeggen dat ze al 40 jaar werkervaring hebben, dus we zien je op kennis en ervaring gebaseerde bijdragen heel graag tegemoet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

sig69 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:51:
Ik vind eigenlijk dat hij wel een punt heeft. "Wannabee" klinkt wat negatief en dekt de lading niet. "Recent aangemeld" ofzo zou misschien netter zijn maar ik snap ook dat dat wat saai is. Sowieso vind ik die termen kinderachtig maar goed ze zijn er nu eenmaal.
Nou waar kun je je druk om maken zeg 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Clavis schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:30:
[...]

Hoi Jack,

256 Wannabee-Tweaker
1024 Tweakeroid
4096 Tweakotine-addict
16384 Grootmeester
65536 Godlike

Je vergeet de status Veteraan O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:14
@Verwijderd Ach ik maak me er niet druk om hoor. Maar ik snap @JackBe ook wel.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Verwijderd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:54:
[...]

Je vergeet de status Veteraan O-)
En wanneer ben je veteraan? Als je al sinds het begin op Tweakers zit?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sig69 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:55:
@Verwijderd Ach ik maak me er niet druk om hoor. Maar ik snap @JackBe ook wel.
Er staat toch letter Karma status voor dus ik zie het hele punt niet. (Zal wel aan mij liggen.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Met zo'n druk leven en veel kennis, is het logisch dat je liever leest dan post. Wel mooi dat je grootste karma-stijging in de afgelopen periode is; je draagt dus zeker iets bij.

Zet ergens nog een paar goede comments en je bent snel "wannabe" af dus op naar de volgende (denigrerende?) status!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Technomania schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:58:
[...]

En wanneer ben je veteraan? Als je al sinds het begin op Tweakers zit?
crisp in "Karmastore features toch weg bij donatie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gaat 'm ook niet worden, karma groeit niet met de tijd maar met activiteit. Iemand die zich in 2000 aangemeld heeft, al die tijd wat meegelezen heeft en misschien 2 keer een topic heeft geopend of een reactie gegeven is niet recent aangemeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Ik vind het juist leuk dat niet alles helemaal professioneel is. Als ik dat wil, ga ik wel naar 'n bedrijf waar ik moet betalen voor de expertise die ik nodig heb. Hier is 't een community, waar er dus op een veel lossere manier met elkaar omgegaan wordt.
Gezien het feit dat je volgens mij de eerste bent die er over valt, en het feit dat je weinig tot geen medestanders vindt hier in dit topic, is die "grote groep" in ieder geval heel stil. Of heel klein, dat kan ook nog.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Even een kleine analogie:
Bij elke 'club' waar je bij gaat staan kijken en hun t-shirt aantrekt, ben je toch ook de wannabe?
Status wordt verworven door participatie. Als je alleen maar leest op tweakers en niet actief participeert, ben je de wannabe.

Op je werk net zo. Doe je je werk niet, verwerf je ook geen status.
Of in geval van een levenspartner/samenwonendheid: je verwerft ook status als je actief mee doet in het huishouden en niet als een aardappel op de bank blijft hangen.

Dus mijns inziens is de statustitel eigenlijk best wel terecht.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Dank voor de uitleg. Naast een fijne maar drukke baan geniet ik van mijn gezinsleven. Beschikbare tijd is best wel een probleem, maar ik zal kijken wat ik doen kan. :-)
Aan gaming gerelateerde hardware en software zal ik niet snel kunnen bijdragen, dat laat ik aan de jeugd over. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoewel gaming hard- en software anno 2018 populair is, is de IT-wereld natuurlijk ook wel groter dan dat. Het forum laat dat ook wel erg goed zien, naar mijn idee en de nieuwsartikelen en reviews op de frontpage. Dus zou zeggen, kijk eens rond en laat je verrassen. Overigens ken ik genoeg "oudere" gamers, hoor. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 01-09-2018 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Was er vroeger niet zelfs de status "feut"? Die is dan wel gesneuveld

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nee, feut is vanaf 0 karma. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Hier in Den Helder is/was feut een scheldwoord.

Maar, dat was op de basisschool :)

(zal ook wel met de marine te maken hebben)

[ Voor 21% gewijzigd door Technomania op 01-09-2018 18:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik kwam deze lijst tegen. Het kan nog erger qua statussen :P.

<-512Agricola Simplex
-512Blaataap
-128Dwarfgeit
-32Faalhaas
-1 Prutser
0Feut
64Trainee
256Wannabee-Tweaker
1024Tweakeroid
4096Tweakotine-addict
16384Grootmeester
65536Godlike

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
*Knip*

Netjes discussiëren doe je met woorden, niet met plaatjes.

[ Voor 130% gewijzigd door Dirk op 01-09-2018 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:11

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

*Knip*
Ook niet op reageren dus.

[ Voor 32% gewijzigd door Dirk op 01-09-2018 22:46 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Als een karma-status al beledigend is dan vraag ik me af hoe je je staande houdt in de grote boze wereld :+ Mijn karmastatus is Godlike. Geef ik daar wat om? Nope. Het is puur een grappig-bedoeld dingetje. Niet meer en niet minder. Maar zoals iemand anders al zei, iets actiever worden en je hebt zo een hogere status. Soms wat reageren, soms een reactie modereren (-1/0/+1/+2/+3) en af en toe misschien wat mee lullen op 't forum. Een goede vriend van me heeft hier ook een account maar leest vooral en plaatst maar zelden een reactie (gemiddeld 0,05 per dag in 7 jaar tijd) en die is Tweakotine-addict. Niet dat dat wat betekent want het is maar een term waar verder niks mee gebeurt maar je kunt dus vrij rap van een bepaalde status af komen.

Wat dat betreft ben ik het wel eens met @Ardana. Laat Tweakers lekker informeel zijn met hier en daar wat ons-kent-ons grapjes. In het dagelijks leven moeten we ons vaak al meer dan genoeg professioneel gedragen en Tweakers is de gezellige bar waar je andere likeminded mensen kunt ontmoeten. Daar horen wat mij betreft onzinnige grapjes en onderonsjes bij. Dat is wat Tweakers Tweakers maakt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Pagina: 1