Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-06 14:17
Er is bij mij iemand aan de deur geweest van Novavolt. Uiteraard met een mooi verhaal over zonnepanelen en de financiering daarvan.

Nu is het alleen zo dat ik alleen een schuin dak richting het noorden heb. De achterkant van mijn huis (zuidkant) heeft dus geen ruimte voor panelen.

Novavolt kwam met een mooi verhaal dat ik met 16 (SolarWatt BMW glas glas) panelen van 1 bij 1.65 m op de noordkant ook 3500 kwh op kan wekken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Update: luchtfoto toevoegen lukt me niet zo snel.

Een uitgeschreven offerte heb ik ook niet gekregen. Wel het een en ander aan krabbels. Het gaat om dus om SolarWatt glas glas panelen. De naam van de omvormer heb ik niet gekregen. Wat ik wel weet is dat het gaat om een hellingshoek van 21 graden op een noord-noord-oost dak. Volgens de berekeningen van Novavolt zou me dat 216 kwh per paneel opleveren.

Totale kosten van de installatie (panelen, installatie, omvormer) zouden op een kleine € 12.000,- komen. Daarbij geven ze een garantie van 30 jaar op panelen.

[ Voor 39% gewijzigd door Glasscar op 01-09-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je met je bedrijfsnaam op Kassa meerdere malen terugkomt, gaat er bij mij al een belletje rinkelen (op grijze energie).

Heb zelf geen ervaring met het bedrijf maar allicht is het wel van toegevoegde waarde in je startpost wat ze er ongeveer voor rekenen. Als het €1000 is, kan je je er bijna geen buil aan vallen, maar met €25.000 wordt het een ander verhaal.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wat is de dakhelling?

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/IWBMZqgqVgRGEX601F18EaSx/full.jpg

Ik haal, op noord, met 2550 Wp Solar Frontier op 35 graden helling, nog 55% tov de opbrengst van zuid per jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-09-2018 11:55 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:54
Begin eens met een luchtfoto en alle specificaties van de offerte. Bijvoorbeeld welke BMW panelen op welke omvormer?

Met een hoop schaduw op noord-oost (12x 275Wp + 6 optimizers) en geen schaduw op zuid-west (9x 275Wp) is dit mijn curve (onderste):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tOmQZaiXAUc1WhnS6ueGgHqJ/thumb.jpg

De pieken:
ZW: 2000Wp
NO: 1600Wp
Beiden: 2600Wp

Bij bewolkt weer doen ze het beiden even goed.

Direct verbruik is met NO erbij met 15% naar 45% gestegen.

Je kan mijn opwekking volgen via http://pv.pilight.nl, vandaag wordt namelijk wel zo'n mooie PV dag. Grafiek is van 23 juli.

[ Voor 78% gewijzigd door CurlyMo op 01-09-2018 12:06 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@CurlyMo
Je link is HTTP-fout 403 - verboten

Heb je geen pvoutput?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
AUijtdehaag schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:03:
@CurlyMo
Je link is HTTP-fout 403 - verboten

Heb je geen pvoutput?
Moest .nl zijn. Aangepast. Ik vind pvoutput ruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@CurlyMo
Maar hoe kan ik nou vergelijken met jou dan? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
AUijtdehaag schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:10:
@CurlyMo
Maar hoe kan ik nou vergelijken met jou dan? :>
Een data dump vragen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:57

EnnaN

Toys in the attic

geen specifiek antwoord op je vraag, maar als je zonnepanelen wil moet je een bedrijf met either goeie reviews of goeie ervaringen uit je netwerk vragen om een offerte. en daarna nog 1 of 2. En dan vanaf daar iets doen. Ik zou niet zomaar in zee gaan met lui die aan de deur komen, hoewel die wel de 3e offerte zouden kunnen mogen maken. Maar het doen omdat het een goede aanbieding (aan de deur) is, zou ik per definitie niet doen.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
EnnaN schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:19:
geen specifiek antwoord op je vraag, maar als je zonnepanelen wil moet je een bedrijf met either goeie reviews of goeie ervaringen uit je netwerk vragen om een offerte. en daarna nog 1 of 2. En dan vanaf daar iets doen. Ik zou niet zomaar in zee gaan met lui die aan de deur komen, hoewel die wel de 3e offerte zouden kunnen mogen maken. Maar het doen omdat het een goede aanbieding (aan de deur) is, zou ik per definitie niet doen.
Helemaal eens. Ik koop per definitie niets van mensen die bij mij aan de deur komen leuren. Maar het is wel een mooi startpunt / uitgangspunt om eens verder te gaan kijken en ervaringen te zoeken / vergelijken.

Dank voor alle antwoorden verder. Ik heb de startpost van een update voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Glasscar schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:35:
[...]

Helemaal eens. Ik koop per definitie niets van mensen die bij mij aan de deur komen leuren. Maar het is wel een mooi startpunt / uitgangspunt om eens verder te gaan kijken en ervaringen te zoeken / vergelijken.

Dank voor alle antwoorden verder. Ik heb de startpost van een update voorzien.
Die update doet het hem....

Reken maar uit, een gewoon systeem plaatsen op dak kan voor 1 euro 10 per watt peak, reken nu maar uit op jou 16 glas glas panelen offerte/krabbels. :)

21 graden is best gunstig voor noord, maar het blijft dat het zo goedkoop mogelijk moet.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
12000 euro voor 16 panelen?

Ik hoop dat je niks toegezegd hebt....

[ Voor 100% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-09-2018 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

@AUijtdehaag

16 stuks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
AUijtdehaag schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:52:

Dank, naar dit soort tips en aanbevelingen ben ik dus op zoek. Al ga ik niet zelf het dak op.

Ik heb geen idee of het duur is of niet. Al verzorgen zij wel alles. Installatie van panelen, kabels, omvormer en bieden zij een garantie dat ik een bepaalde opbrengst haal. Zo niet, dan betalen ze bij. Maar dat klinkt een beetje te mooi om waar te zijn. Die kleine letters heb ik nog niet gezien / gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
AUijtdehaag schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:52:

Absoluut niet, ik koop niet aan de deur. Hebben jullie nog goede ervaringen met andere fullservice bedrijven als het gaat om zonnepanelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Ik zorg dat die installatie (beter of vergelijkbaar) er ligt voor € 8000,-. Scheelt je toch weer € 4000,-. Ik zal als hoofdaannemer een onderaannemer vragen om het voor me te leggen. Dan verdien ik er alsnog dik op, maar jij bespaart een hoop.

Deal? Offerte loopt tot 18:00 vanavond :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Glasscar
Ik heb onlangs 14x Panasonic Hit Kuro 325 Wp laten komen via Sun-solar, incl bevestiging
Niet goedkoop paneel, wel super kwaliteit (hoop ik dan....)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GpH1KBQEubtThNINghyIDR6T/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9G2pDCvU7feEuJEQySYl31jQ/thumb.jpg

Dit paneel is niet in hun assortiment, maar ik heb het speciaal laten bestellen.
Ze installeren ook.
(al is dat niet lastig op 21 graden dakhelling)

[ Voor 22% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-09-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
CurlyMo schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:06:
Ik zorg dat die installatie (beter of vergelijkbaar) er ligt voor € 8000,-. Scheelt je toch weer € 4000,-. Ik zal als hoofdaannemer een onderaannemer vragen om het voor me te leggen. Dan verdien ik er alsnog dik op, maar jij bespaart een hoop.

Deal? Offerte loopt tot 18:00 vanavond :+
En dan is je sig...
geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glasscar
AUijtdehaag schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:09:
@Glasscar
Ik heb onlangs 14x Panasonic Hit Kuro 325 Wp laten komen via Sun-solar, incl bevestiging

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit paneel is niet in hun assortiment, maar ik heb het speciaal laten bestellen.
Ze installeren ook.
Dank, ga ik daar ook eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:10

BlueTooth76

Let the sun shine!

Glasscar schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:46:
Er is bij mij iemand aan de deur geweest van Novavolt. Uiteraard met een mooi verhaal over zonnepanelen en de financiering daarvan.

Nu is het alleen zo dat ik alleen een schuin dak richting het noorden heb. De achterkant van mijn huis (zuidkant) heeft dus geen ruimte voor panelen.

Novavolt kwam met een mooi verhaal dat ik met 16 (SolarWatt BMW glas glas) panelen van 1 bij 1.65 m op de noordkant ook 3500 kwh op kan wekken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Update: luchtfoto toevoegen lukt me niet zo snel.

Een uitgeschreven offerte heb ik ook niet gekregen. Wel het een en ander aan krabbels. Het gaat om dus om SolarWatt glas glas panelen. De naam van de omvormer heb ik niet gekregen. Wat ik wel weet is dat het gaat om een hellingshoek van 21 graden op een noord-noord-oost dak. Volgens de berekeningen van Novavolt zou me dat 216 kwh per paneel opleveren.

Totale kosten van de installatie (panelen, installatie, omvormer) zouden op een kleine € 12.000,- komen. Daarbij geven ze een garantie van 30 jaar op panelen.
toon volledige bericht
12.000 lijkt me ietwat aan de dure kant :D
Voor ~20.000 heb ik 68x 300Wp panelen op m'n dak.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:35
AUijtdehaag schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:09:
@Glasscar

[afbeelding]

[afbeelding]

Ze installeren ook.
Je “moet” ze er even opleggen, ben zo benieuwd? Mijn Panasonic 330N die er sinds vorige maand liggen doen het verrassend goed op 12 graden.

Op 12gr O-W liggen 330N. Op Z(w) sunpower 350’s op 33 graden.

Ik ben vooral verrast over de Oost opbrengst. West hebben de buren een tweetal bomen. Huis staat op 215 graden zuid west.

Pas als het loei zonnig is halen de sunpowers de pana’s in. Hoe zou dat andere maanden zijn met een andere zonne hoek?

Relevantie voor dit topic: koop Panasonics :)

https://monitoringpublic....te/public?name=DH#/layout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:09:
[...]

Je moet ze er "even" opleggen, ben zo benieuwd?
Rails is bijna gemonteerd. Alleen moet de nok er nog af, vanwege het oude railsysteem.
Nog even geduld aub. :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan-Will3m
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-05 11:31
Ik heb novavolt in huis gehad. Volgens mij zijn dit gewoon oplichters.
Mijn offerte was ruim 10.000 euro voor 3000 KWH. Dit is ruim het dubbele wat de concurrentie vraagt.
Daarnaast willen ze dat je via hun een lening afsluit om de zonnepanelen te financieren.
Dit betekent automatisch dat de terugverdientijd verdubbelt van 8 jaar naar 16 jaar.

Ik heb ook via Nuon een offerte aangevraagd, die vragen voor 3000 KWH 4500 euro. Toen ze kwamen kijken werd aangegeven dat het niet in mijn belang was om zonnepanelen te nemen ivm mijn dakkapel.
Novavolt wilde om die reden zonnepanelen op het noorden plaatsen wat compleet zinloos is.

Het bedrijf bestaat 4 jaar en ik ben ervan overtuigd dat na nog 4 jaar de 1e klanten er achter komen dat ze zijn opgelicht (8 jaar terugverdien tijd) Met deze prijzen is de terugverdientijd 16 jaar. Met een grote boog omheen lopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:59
Ik heb in januari 2015 op plat dak 17 panelen laten plaatsen voor 5900 eur (voor aftrek 800 BTW subsidie). De prijzen zijn alleen maar gedaald dus je zou heel veel goedkoper uit moeten komen nu. N.B. omdat mijn dak pal zuid is gericht heb ik goedkope panelen van 250 Wp gekozen maar heel veel kan dat niet schelen.
Vandaag is 1 paneel vanwege defect vervangen door een AEG 275 Wp exemplaar voor 169 euro (zonder onderhandeling, verzekering situatie), dus dat is 61 cent per Wp. Iemand hier had het over 1,10 per Wp?
Mijn keuze voor de omvormers destijds had ik 3 criteria; efficiëntie, geluid en internet aansluiting. De eerste omdat die paar procent verschil snel optellen op de jaarlijkse kWh-en, de tweede omdat ze naast m'n slaapkamer hangen en de derde is wel duidelijk denk ik. We zijn Tweakers ten slotte :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Refthoom schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:26:
Ik heb in januari 2015 op plat dak 17 panelen laten plaatsen voor 5900 eur (voor aftrek 800 BTW subsidie). De prijzen zijn alleen maar gedaald dus je zou heel veel goedkoper uit moeten komen nu. N.B. omdat mijn dak pal zuid is gericht heb ik goedkope panelen van 250 Wp gekozen maar heel veel kan dat niet schelen.
Vandaag is 1 paneel vanwege defect vervangen door een AEG 275 Wp exemplaar voor 169 euro (zonder onderhandeling, verzekering situatie), dus dat is 61 cent per Wp. Iemand hier had het over 1,10 per Wp?
Mijn keuze voor de omvormers destijds had ik 3 criteria; efficiëntie, geluid en internet aansluiting. De eerste omdat die paar procent verschil snel optellen op de jaarlijkse kWh-en, de tweede omdat ze naast m'n slaapkamer hangen en de derde is wel duidelijk denk ik. We zijn Tweakers ten slotte :-)
Ja 1,10 all in, dus materiaal en leggen van de set, jij kwam in 2015 op 1,38.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:59
Rol-Co schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:31:
[...]

Ja 1,10 all in, dus materiaal en leggen van de set, jij kwam in 2015 op 1,38.
Ah, oké. Na aftrek subsidie op 1,20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Refthoom schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:40:
[...]

Ah, oké. Na aftrek subsidie op 1,20
Ja dat blijft het zelfde, 1,10 na aftrek nog geen 90 cent.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 13:31
7200 vóór aftrek btw voor 5350Wp (18 panelen) bij zonneplan.

2e keer, vorige huis ook door hun. Lokale installateur voert uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1111713

*Knip* Het verkopen van goederen en/ of diensten via forum reacties is niet de bedoeling.

[ Voor 86% gewijzigd door Zeehond op 04-09-2018 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:44

Theo

moederbord

Voor een offerte van 12.000 euro verwacht ik, mits het een goede offerte is, dat er ongeveer 10.000 Wp het dak op gaat; ofwel minimaal 35 zonnepanelen van 280Wp inc installatie, omvormers en aansluiten op de meterkast..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 22:19
Glasscar schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:46:
Met 16 panelen a 1.65 m2 (ongeveer 300 Wp per stuk) op zuid moet een opbrengst van 4000-4500 kWh/jaar mogelijk zijn. Op noord vrees ik dat je niet verder zult komen dan 50 a 60% daarvan. Ik denk dat 2200 kWh / jaar realistischer is dan 3500.

Bij een stroomprijs van 21 cent per kWh kom je dan op 450 a 500 euro per jaar. Dat geldt zolang je kunt salderen, of je ouderwetse draaischijfmeter kunt behouden. Op termijn zit er een risico in dat je productie minder gaat opleveren omdat het salderen wordt vervangen voor een (lagere) terugleversubsidie.

Daarmee is een investering van meer dan 5000 euro niet verstandig te noemen.
Nogal duur. Ik heb deze zomer 8 panelen (zelfde afmeting, 300 Wp monokristallijn) laten plaatsen. Incl installatie (plat dak), 8 power optimizers, bekabeling en omvormer kwam dat op 3800 euro. Met een iets grotere omvormer en 8 extra panelen + optimizers zou dat tussen 6500 en 7000 moeten uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Lijkt me gezien alle antwoorden duidelijk. Offerte van TS: niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-06 07:48
16 budget poly 270 watt, goodwe omvormer, montagemateriaal en transport tot aan de voordeur kun je met gemak krijgen voor 2500 euro ex. Op het dak laten klussen hoeft ook de wereld niet te kosten. voor 3000 ex heb je wat moois op je dak, heb je echt geen 12000 voor nodig TS :)

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glasscar
Dank. Conclusie is helder: veel te duur. Ik ga verder zoeken naar alternatieven.
Pagina: 1