Asus x470 prime pro x370 Q-shield zelfde?!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Beste Tweakers,

Ik heb een mobo van een tweaker gekocht de Asus x470 Prime Pro alleen het q-shield ofwel io shield zat er niet bij.

Asus zelf levert die dingen niet dus op ebay eentje voor de x370 gevonden. Lijkt op het oog hetzelfde als die van de x470.

Is er een tweaker die dit kan bevestigen?

Alvast bedankt voor de reakties!

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Alle reacties

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Het PCB ontwerp is vrijwel het zelfde dus ik ben er 99% zeker van dat het I/O shield het zelfde is. Dat zou ook logisch zijn, want het zou onnodig extra kosten voor asus opleveren als dit niet het geval was.

• DutchPlayer
Super bedankt voor je antwoord, toevallig net ook antwoord terug van Asus.

>>>>>>
Hello Mark J,
Thank you for your response to ASUS product support, my name is John S.

I appreciate your patronage to our products and I will be more than happy to assist you with your concern.

As I check the I/O shield of the PRIME X370-PRO fits the I/O of the PRIME X470-PRO motherboard.

Please let me if additional assistance is needed. Thank you for choosing ASUS.

<<<<<

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• DutchPlayer
HKS-Skyline schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:10:
Het PCB ontwerp is vrijwel het zelfde dus ik ben er 99% zeker van dat het I/O shield het zelfde is. Dat zou ook logisch zijn, want het zou onnodig extra kosten voor asus opleveren als dit niet het geval was.
Bummer, vandaag Q-shield binnen gekregen van een Asus x370 Prime Pro, maar da past niet jammer genoeg.

Zeg maar Audio en netwerk deel komt overeen en de rest heeft Asus allemaal iets van 4mm verder gezet...zal wel straks even een pica voor de gein neer zetten. Linkje naar de pica, https://photos.app.goo.gl/7bam27XeAKGU4bte7

Iemand het gouden advies waar ik nu wel de juiste io-shield ga kunnen bestellen?

[ Voor 16% gewijzigd door DutchPlayer op 04-09-2018 22:29 ]

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:10
DutchPlayer schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:24:
[...]

Bummer, vandaag Q-shield binnen gekregen van een Asus x370 Prime Pro, maar da past niet jammer genoeg.

Zeg maar Audio en netwerk deel komt overeen en de rest heeft Asus allemaal iets van 4mm verder gezet...zal wel straks even een pica voor de gein neer zetten.

Iemand het gouden advies waar ik nu wel de juiste io-shield ga kunnen bestellen?
Balen, heeft die Tweaker hem niet gewoon nog liggen?
Je kan ook wat duidelijke foto's maken van het IO shield wat je nu hebt en dus niet past, en die sturen als antwoord op het mailtje wat je van Asus hebt ontvangen. Je kan ze dan direct vragen of zij het IO shield naar je kunnen opsturen, niet geschoten is natuurlijk altijd mis.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

DutchPlayer schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:24:
[...]

Zeg maar Audio en netwerk deel komt overeen en de rest heeft Asus allemaal iets van 4mm verder gezet...zal wel straks even een pica voor de gein neer zetten. Linkje naar de pica, https://photos.app.goo.gl/7bam27XeAKGU4bte7

Vreemd, maar toch byzonder dat ze het zelf ook niet weten.... 8)7

• DutchPlayer
Wekko306 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:56:
[...]

Balen, heeft die Tweaker hem niet gewoon nog liggen?
Je kan ook wat duidelijke foto's maken van het IO shield wat je nu hebt en dus niet past, en die sturen als antwoord op het mailtje wat je van Asus hebt ontvangen. Je kan ze dan direct vragen of zij het IO shield naar je kunnen opsturen, niet geschoten is natuurlijk altijd mis.
De Tweaker had de case verkocht waar de Q-shield nog in zat, en helaas die persoon reageert niet meer...

Maar ik ga idd wel weer Asus mailen hierover, jammer genoeg levert Asus zelf geen parts direkt aan de consument melden ze mij.

Und idd apart dat Asus zelf ook niet goed weet te vertellen of het Q-Shield past of niet, niet dus |:(

Asus NL ook leuke reaktie, "Verder is het niet noodzakelijk een I/O shield te gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Asus Nederland"

Daar heb ik toch wel andere verhalen over gelezen :)

[ Voor 10% gewijzigd door DutchPlayer op 05-09-2018 08:34 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Nouja... technisch gezien...
Als ik het vergeet te installeren ga ik echt niet de moeite doen deze alsnog erin te zetten...

Maar wel vreemd, ik kan me zeker nog wel herinneren dat MSI en ASRock het tegen een minimale vergoeding wel honoreren.

Ik heb nog even snel op ebay gekeken, en ik zie deze staan voor 5$
https://www.ebay.com/itm/...ce47f6:g:-5gAAOSwawBbX7bI
Maar ook zij vermelden dat het uitwisselbaar is met de X370 Pro....
Toevallig ook deze gekocht dan?

Heb ze nog even naast elkaar gezet en naar schaal, zie hier.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6wldlwm.png
Dus ja, dat gaat idd niet passen... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Thomg op 05-09-2018 11:49 ]

• DutchPlayer
Nee klopt, maar als ik ga inbouwen dan wil ik het liever toch meteen goed doen toch.

Ja Asus heeft apart beleid, NL en US gemailed maar beide houden dezelfde policy aan van we leveren niet aan consumenten.

Ha ja je foto maakt idd helemaal duidelijk dat het toch niet hetzelfde I/O shield is!

Thanks voor de link die had ik nog niet gevonden op ebay, ga ze wel even mailen. Ik had mijn I/O shield zelf van een nederlandse ebayer. Ik mag het shield gewoon terug sturen en dan krijg ik refund dus dat is wel netjes verder.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Doe jezelf dan een plezier, meet de huidige op en vergelijk het met de foto @ ebay ;)

Nog beter is natuurlijk dat ze een foto sturen met de shield op een x470 pro, maar ik vermoed dat deze chinese reseller deze niet ter beschikking heeft.

Edit: Ik zie dat bij jouw shield de audio poorten doorgaan tot de rand, op de foto is dat niet zo. Niet dezelfde shield, krapper, dus mogelijk correct(?).

[ Voor 71% gewijzigd door Thomg op 05-09-2018 12:31 ]

• DutchPlayer
Thomg schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:27:
Doe jezelf dan een plezier, meet de huidige op en vergelijk het met de foto @ ebay ;)

Nog beter is natuurlijk dat ze een foto sturen met de shield op een x470 pro, maar ik vermoed dat deze chinese reseller deze niet ter beschikking heeft.

Edit: Ik zie dat bij jouw shield de audio poorten doorgaan tot de rand, op de foto is dat niet zo. Niet dezelfde shield, krapper, dus mogelijk correct(?).
Ha ja idd nu je het zegt, de afstanden lijken ook kleiner tussen de poorten. Ik heb die seller al gemailed met de vraag. Het is iedergeval ook niet een I/O Shield waar die audio connecters aan de rand uitkomen.

Super thanks voor je feedback!

Even het vervolg nog even melden. Ik heb dat I/O Shield bestaled op ebay.com , de geen waar de audio inputs niet aan de rand zitten. Voor die 4 eu proberen wel waard, hopelijk past het maar wegaan het zien.

Verder toch Asus support US gereplied met dat hun antwoord niet klopt samen met wat picas om aan te tonen dat de I/O shields niet hetzelfde zijn van de x470 en de x370 Prime Pro. Na een week van onderzoek zijn ze tot de conclusie gekomen dat ze mij nu TOCH het juiste I/O shield gaan opsturen en nog wel GRATIS.

Nice toch, duurt wel even maar dan heb je ook wat :)

[ Voor 33% gewijzigd door DutchPlayer op 10-09-2018 09:56 ]

Pagina: 1