Scherm Iphone X stuk ? Goedkoop repareren ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImSoSmrt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 11:04
Hallo Tweakers,

Ik heb gisteren mijn Iphone X laten vallen en er zit een enorm barst op mijn scherm, alleen heb ik een beetje research gedaan en ik voel dat het me behoorlijk wat gaat kosten. heeft iemand enig idee waar ik het goedkoop kan repareren of andere mogelijke opties ?

Dank jullie wel alvast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Refurbished org. kost je +- €200,-
(weet niet of het toesgestaan is om shops aan te wijzen hiervoor)
Of je doet het zelf met een scherm uit oa China

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Inboedelverzekering heeft soms ook clausules voor dit soort ongelukjes dus je kan even de polis nalezen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImSoSmrt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 11:04
Thanks voor de snelle reactie, ik ga eerst even de inboedelverzekering checken en mocht het daarna niet baten dan check ik Refurbished org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zou het jezelf niet aandoen om het te laten fixen door een niet gecertificeerd punt (met imitatie onderdelen)...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:25
Minset IT schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:05:
Hallo Tweakers,

Ik heb gisteren mijn Iphone X laten vallen en er zit een enorm barst op mijn scherm, alleen heb ik een beetje research gedaan en ik voel dat het me behoorlijk wat gaat kosten. heeft iemand enig idee waar ik het goedkoop kan repareren of andere mogelijke opties ?

Dank jullie wel alvast.
Gewoon naar Apple gaan en betalen.

Model Alleen schermreparatie Overige schade
iPhone X € 321,10 € 611,10

https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 01-09-2018 14:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Lijkt mij logisch dat dit flink geld gaat kosten. Dat is het nadeel van (te) dure spullen kopen. Velgen voor een Ferrari zijn ook heel wat duurder dan die voor een Kia Picanto..... terwijl het allebei auto's zijn. En om nou "nep-velgen" onder je Ferrari te laten monteren...

Hier koos je voor toen je die iPhone X kocht.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 01-09-2018 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06 06:46
Inderdaad bij apple laten maken. Ik heb een tijdje terug mijn iphone 6s bij een repair shop laten repareren maar ben hier niet blij mee. Scherm reageert veel minder gevoelig dan het originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:32
Anoniem: 39993 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:19:
Lijkt mij logisch dat dit flink geld gaat kosten. Dat is het nadeel van (te) dure spullen kopen. Velgen voor een Ferrari zijn ook heel wat duurder dan die voor een Kia Picanto..... terwijl het allebei auto's zijn. En om nou "nep-velgen" onder je Ferrari te laten monteren...

Hier koos je voor toen je die iPhone X kocht.
Niet helemaal. Ik weet niet of de TS Apple Care heeft, maar anders kan hij voor 90 euro eigen risico het toestel laten repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dennisweb schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:10:
[...]

Niet helemaal. Ik weet niet of de TS Apple Care heeft, maar anders kan hij voor 90 euro eigen risico het toestel laten repareren.
Aangezien TS zelf al onderzocht heeft wat het hem ging kosten, gok ik van niet. Als je je Ferrari all-risk verzekert, kost het je ook alleen je eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:32
Anoniem: 39993 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:24:
[...]

Aangezien TS zelf al onderzocht heeft wat het hem ging kosten, gok ik van niet. Als je je Ferrari all-risk verzekert, kost het je ook alleen je eigen risico.
Dan kies je er dus bewust voor een dure telefoon te kopen én geen Apple Care te nemen. Dat is vragen om problemen.

Sterkte TS. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij een duur toestel als de X en komende duurdere, is het aan te bevelen om Apple Care+ te nemen.
Heb je dat niet, en in het geval van TS, kun je dus je toestel laten repareren wat ik eerder heb aangegeven.
Goedkoop zoals TS vraagt, maar wel org scherm (met nieuw glas) en 6mnd garantie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:13
Dennisweb schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:19:
[...]

Dan kies je er dus bewust voor een dure telefoon te kopen én geen Apple Care te nemen. Dat is vragen om problemen.

Sterkte TS. :'(
Inderdaad bewuste keuze, maar als ik voor ieder Apple apparaat Apple care had afgesloten was ik nu wel heel veel duurder uit geweest.

Is simpelweg een verzekering.
Als je een reparatie kan betalen als het mis gaat moet je het niet verzekeren heb ik altijd geleerd.

Verzekering is voor risico’s die je zelf niet kunt dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hackus schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:03:
Bij een duur toestel als de X en komende duurdere, is het aan te bevelen om Apple Care+ te nemen.
Heb je dat niet, en in het geval van TS, kun je dus je toestel laten repareren wat ik eerder heb aangegeven.
Goedkoop zoals TS vraagt, maar wel org scherm (met nieuw glas) en 6mnd garantie.
300+ euro noem ik nou niet bepaald goedkoop. Daar kopen hele volkstammen een hele nieuwe mobiel voor. Het is gewoon een hele dure telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 39993 schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:36:
[...]

300+ euro noem ik nou niet bepaald goedkoop. Daar kopen hele volkstammen een hele nieuwe mobiel voor. Het is gewoon een hele dure telefoon.
lees mijn 1e bericht aub

Dit is wel erg kortaf.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 05-09-2018 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Orgineel scherm met nieuw glas is alsnog een rommeltje. Het scherm van de iPhone X is namelijk gelamineerd en hierdoor is het niet gemaakt om los te komen van het Oled panel.

Wees slim en ga niet lopen rommelen met zogenaamd originele onderdelen maar ga gewoon naar Apple en pak je verlies.

Let er ook even op dat originele onderdelen in het onderdelen circuit niet bestaan. Apple levert deze onderdelen namelijk niet en gebruikt alle goedgekeurde onderdelen zelf. Wat je dus vind is of namaak rommel verkocht als origineel, tweede hands of schermen die de Apple "keuring" niet hebben doorstaan. Oftewel: Niet doen.
Minset IT schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:05:
heeft iemand enig idee waar ik het goedkoop kan repareren of andere mogelijke opties ?

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 02-09-2018 20:31 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:28:
Orgineel scherm met nieuw glas is alsnog een rommeltje. Het scherm van de iPhone X is namelijk gelamineerd en hierdoor is het niet gemaakt om los te komen van het Oled panel.

Wees slim en ga niet lopen rommelen met zogenaamd originele onderdelen maar ga gewoon naar Apple en pak je verlies.

Let er ook even op dat originele onderdelen in het onderdelen circuit niet bestaan. Apple levert deze onderdelen namelijk niet en gebruikt alle goedgekeurde onderdelen zelf. Wat je dus vind is of namaak rommel verkocht als origineel, tweede hands of schermen die de Apple "keuring" niet hebben doorstaan. Oftewel: Niet doen.

[...]
elke reparateur neemt telkens een origineel scherm in, zo komen die in de ref. sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:35:
[...]
elke reparateur neemt telkens een origineel scherm in, zo komen die in de ref. sector.
Ja goed verhaal maar dat lost het gelamineerde probleem niet op. Namaak glas voor een origineel scherm is nog steeds rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:36:
[...]

Ja goed verhaal maar dat lost het gelamineerde probleem niet op. Namaak glas voor een origineel scherm is nog steeds rommel.
dat neemt niet weg, om welke reden ook, iemand zijn toestel goedkoop wil laten repareren. iedere Jan boeren *** weet dat je het beste met origineel bij Apple af bent. dat is de vraag van TS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:40:
[...]

dat neemt niet weg, om welke reden ook, iemand zijn toestel goedkoop wil laten repareren. iedere Jan boeren *** weet dat je het beste met origineel bij Apple af bent. dat is de vraag van TS niet.
Hij vraagt advies. Dan krijgt hij advies, niet zo zeuren @Hackus zo werkt het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:41:
[...]

Hij vraagt advies. Dan krijgt hij advies, niet zo zeuren @Hackus zo werkt het internet.
ik geef ook advies, dat lees je toch. iemand die een goedkope oplossing wil, vraagt niet de reactie; ga maar naar Apple met je dure toestel, daar hoeft ie geen topic voor te openen. maar dat snap jezelf als ervaren forumgebruiker ook wel. als je geen Apple Care+ hebt in deze situatie, ben je veel geld kwijt bij Apple. en om welke reden ook, kan het ook een stuk goedkoper. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:51:
[...]
als je geen Apple Care+ hebt in deze situatie, ben je veel geld kwijt bij Apple. en om welke reden ook, kan het ook een stuk goedkoper. ;)
Maar dan krijg je dus troep en daar moet @Minset IT voor gewaarschuwd worden. Het kan iets zijn wat hij niet weet.

Het advies is dus: Ga naar Apple er is in de losse onderdelen markt (zeker voor de X) alleen maar troep te koop. Goedkoop (zoals gevraagd in OP) is hier absoluut duurkoop!
Hackus schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:51:
iemand die een goedkope oplossing wil, vraagt niet de reactie; ga maar naar Apple met je dure toestel
Jij bepaald gelukkig niet welk advies er gegeven wordt door andere forum leden :)

[ Voor 77% gewijzigd door Donstil op 02-09-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:53:
[...]

Maar dan krijg je dus troep en daar moet @Minset IT voor gewaarschuwd worden. Het kan iets zijn wat hij niet weet. Jij bepaald verder niet welk advies er gegeven wordt door andere forum leden.

Het advies is dus: Ga naar Apple er is in de losse onderdelen markt (zeker voor de X) alleen maar troep te koop. Goedkoop (zoals gevraagd in OP) is hier absoluut duurkoop.
daarom zeg ik, om welke reden ook. het kan dat het toestel snel verkocht moet worden of gaat worden of welke reden ook om voor 'goedkope' optie te kiezen. jij bepaald ook niet wat goed moet zijn voor TS. net zo min als ik dat bepaal. ik lees; goedkoop repareren. dus niet de duurste optie. TS heeft in 4e en 5e antwoord de optie origineel en Apple al gehoord, met behulpzame link naar de prijzen etc van Apple.

Dat op de man spelen is nergens voor nodig :/.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 05-09-2018 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:05:
[...]

daarom zeg ik, om welke reden ook. het kan dat het toestel snel verkocht moet worden of gaat worden of welke reden ook om voor 'goedkope' optie te kiezen. jij bepaald ook niet wat goed moet zijn voor TS. net zo min als ik dat bepaal. ik lees; goedkoop repareren. dus niet de duurste optie. TS heeft in 4e en 5e antwoord de optie origineel en Apple al gehoord, met behulpzame link naar de prijzen etc van Apple. Knip: Niet relevant
Prima hoor Hackus wat jij wil. Ik adviseer @Minset IT in ieder geval zonder uitzondering niet voor een dergelijke goedkope, mindere, imitatie optie te gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 02-09-2018 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:08:
[...]

Prima hoor Hackus wat jij wil. Ik adviseer @Minset IT in ieder geval zonder uitzondering niet voor een dergelijke goedkope, mindere, imitatie optie te gaan.
ik heb het over refurbished origineel, niet imitatie ( €200,- ref. org. ) een bekende grote reparateur gaat echt niet zijn naam te grabbel maken met slechte rommel. wat jij benoemt als imitatie was de optie om zelf in China te kopen. waar ref. origineel bovenaan staat en dus mijn 1e en beste advies is aan TS. ook niet iedereen koopt zijn/haar X bij Apple zelf. het kan net zo goed een kapot toestel van MP zijn, weet jij veel. €200,- voor ref. org met 6 mnd garantie vind ik wel een schappelijke reparatie, en het is niet bij een " smartphone shopje van op de hoek en 10 in elke binnen stad"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:19:
[...]

ik heb het over refurbished origineel, niet imitatie ( €200,- ref. org. ) een bekende grote reparateur gaat echt niet zijn naam te grabbel maken met slechte rommel.
Refurbished origineel bestaat niet in de losse onderdelen wereld die schermen of de onderdelen daarvoor levert Apple namelijk niet. Dat is ten alle tijden refurbished geworden met imitatie onderdelen.

Edit: Ik heb overigens van de iPhone (de eerste) tot eind 2016 (iPhone7) in de reparatie wereld gezeten van zowel iOS als macOS producten. Vandaar dat ik wel een aardig oordeel kan vellen over de zogenaamde "originele" spullen en ik kan je verzekeren er is onwijs veel schijt zooi te koop en geen enkel origineel onderdeel tenzij ze van "gevonden"/defecte iPhone's gehaald zijn. Hier is een prima markt voor verder maar door de manier waarop het front van de iPhone X werkt is dat hier uitgesloten.

Stel je hebt een scherm nodig en wilt dat buiten Apple om "refurbishen" met uitsluitend Apple onderdelen.
Dan heb je dus 2 defecte iPhone X'en nodig. 1e met defect glas en werkend scherm en de volgende met goed glas en een defect scherm. Dan moet je vervolgens het gelamineerde scherm van het defecte glas verwijderen en het defecte scherm schadevrij van het gelamineerde glas. Die twee dingen moet je dan aan elkaar gaan lijmen oid. Als dat allemaal al lukt kun je dat met geen mogelijkheid "originele refurb" noemen.

[ Voor 53% gewijzigd door Donstil op 02-09-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:24:
[...]

Refurbished origineel bestaat niet in de losse onderdelen wereld die schermen of de onderdelen daarvoor levert Apple namelijk niet. Dat is ten alle tijden refurbished geworden met imitatie onderdelen.

Edit: Ik heb overigens van de iPhone (de eerste) tot eind 2016 (iPhone7) in de reparatie wereld gezeten van zowel iOS als macOS producten. Vandaar dat ik wel een aardig oordeel kan vellen over de zogenaamde "originele" spullen en ik kan je verzekeren er is onwijs veel schijt zooi te koop en geen enkel origineel onderdeel tenzij ze van "gevonden"/defecte iPhone's gehaald zijn. Hier is een prima markt voor verder maar door de manier waarop het front van de iPhone X werkt is dat hier uitgesloten.
Dan weet je ook dat er degelijk verschil is tussen 'shopje op de hoek' en gedegen reparateur.
1e zal 99 van de 100x gewoon imitatie leveren wat jezelf ook kunt kopen bij oa Aliex.. maar ze nemen wel je originele scherm in (tenminste als het de 1e keer is) mijn schoonzusje was ook zo eigenwijs, en liet zich ook zgn origineel aanpraten( 6s a €49,50) dat was dus ook fake, en ziet er uit als of er een tl lamp brand, met al blauwe gloed langs de kant. (valt nog mee dat touchID omgezet is) dit soort lui zien je ook vaak op de markt staan zeg maar. met garantie tot de stoep :D
maar goed, wij verschillen van mening en ik laat het hierbij en ga ff de hond uitlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
[...]

*knip* hier stond een verhaal dat niet klopte

[ Voor 33% gewijzigd door funk-e op 03-09-2018 10:43 ]

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Scherm bij Apple Care+ is overigens €29,- eigen risico. Als je hele toestel vervangen moet worden (bijvoorbeeld bij breuk achterop) is het €99,-

Pagina: 1