VPN port forwarden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.068 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w817even
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-06-2021
Hoi,ik heb me sufgezocht dus probeer ik hier om raad te vragen.
Ik heb een VPN welke goed werkt,heb er verschillende geprobeerd voor 1 maand
maar deze lijkt de beste,nou jah denk je wat bedoel je met de beste?
Ik heb een IP camera welke tot hier toe normaal werkt,maar...
Als ik de VPN aanzet dan is de IPcamera zoek...
Nu heb ik op de site van de VPN gelezen dat je poorten kunt forwarden(in tegenstelling tot andere niet)!?
Mijn vraag is wat moet ik doen om de IPcamera weer werkend te krijgen?
Normaal heb je toch een dynamisch ip adress bij de provider,tenzij je een fixed of statisch vraagt(en betaald).
Als je nu de VPN aanzet dan heb je toch een statisch ip adress of zie ik dat mis?

Weet niet wat ik waar juist moet invullen:

https://www.seniorennet.b...4d42d2efe3b1c518f288044a3

Ik kan blijkbaar geen foto van mijn PC uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:22
Welke vpn provider gebruik je dan? (Je plaatje werkt ook niet)

[ Voor 29% gewijzigd door HKLM_ op 01-09-2018 10:01 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 23:12
Met een vpn heb je geen vaste ip!

Je hebt een andere website nodig die naar je pc kijkt en je ip, indien deze veranderd doorgeeft aan jezelf.

Bijv en of deze goed is weet ik niet.

No-IP: Free Dynamic DNS
https://www.google.com/ur...Vaw0zFlvl_HxhKmpW9SBjLFo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:32
Wat je moet doen; poort forwarden :) en dan het publieke IP gebruiken (ip van de VPN-provider, welke vaak wisselt wanneer je "uit"- en "inlogt"). Hoe dit gaat zal jouw VPN provider best uit kunnen leggen.

Ik mis een beetje waar je nu tegenaan loopt?

Sidenote; een IP-camera direct vanaf het internet bereikbaar maken is echt een ontzettend slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een paar dingen ...
Bij gebruik van een VPN verdwijnt je provideradres niet, het ligt aan de settings die je gebruikt of je bereikbaar bent daarop.

Jij zet de vpn aan ( hoe, op welke machine ? )
Doe je dit lokaal, op jouw eigen PC, of via je router ?

Als je dit op je eigen pc doet, wederom HOE ?
gebruik je de windowsclient ( pptp ) of openVPN, of de vpnaanbieders-programma's

Elke manier heeft zijn eigen instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

kodak

FP ProMod
Een VPN kan op meerdere netwerken zorgen voor een verandering in de opzet van je netwerk. Het hangt van de specifieke implementatie af wat die wijzigingen zijn en welke gevolgen dat heeft voor de regels die eerder golden op je netwerk. Als de vpn in je router is geconfigureerd dan gaat dat hele andere effecten hebben dan een vpn die alleen tussen je client en de vpn provider is opgezet.

Zoals @FreshMaker als schrijft, je externe ip van je provider heb je nog. Je bouwt er als het ware een extra netwerk bij die je verweeft met je eigen netwerk. Dat kan op diverse manieren, dus een eenvoudig antwoord is er niet.

Als eerste is belangrijk om te weten wat de huidige situatie is zonder vpn: wat zorgt er voor dat je camera nu vanaf het internet te benaderen is? De configuratie waar het verkeer vandaan komt of heen moet en onder welke voorwaarden het is toegestaan zal je mogelijk moeten aanpassen.
Als je nu je camera gekoppeld hebt aan je router die vervolgens weer aan het internet is gekoppeld dan zal er waarschijnlijk een regel zijn die je router de opdracht geeft om vanaf je internetkoppeling het verkeer naar je camera door te laten. Een andere mogelijkheid is bijvoorbeeld dat je camera in verbinding staat met een webservice, maar omdat je over forwards begint vermoed ik niet dat dat het geval is.

Als je je vpn wil toepassen is het belangrijk te weten wat de nieuwe sitatutie is om de verschillen te zien. Je vpn provider geeft waarschijnlijk geen vaste ip-adressen uit en geeft je misschien de mogelijkheid om verkeer te forwarden naar je eigen vpn eindpunt in jet netwerk. Kan je het bij je vpn provider instellen dan zal die waarschijnlijk ook uitleggen via welk adres en poort dat vanaf het internet gebruikt kan worden. Dan nog voor zorgen dat je vpn eindpunt het verkeer toe laat en doorzet naar je camera. Wat mogelijk een andere interface is dan nu is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w817even
Ik gebruik mullvad op windows 10 en dan nog stunnel ver 5.48,als ik inlog bij mullvad dan kan je een poort "kiezen",heb al tig mails verzonden maar ze zeggen vanalles wat niet verstaanbaar is.
Ik kan mijn IPcam zien op mijn pc via een IPcamera tool dat op cd rom staat,(als de vpn af staat).
Ik heb van de provider een dynamisch ip adress,had eerst een statisch maar dat kost wat voor 1 maand.

[ Voor 14% gewijzigd door w817even op 01-09-2018 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Je haalt zoveel dingen nu door elkaar .....
Nogmaals :
Je hebt geen vast IP nodig - je kan via Duckdns een entry aanmaken zodat je altijd bereikbaar kan zijn van buitenaf ( wanneer nodig )

Maar jij wilt je camera alleen intern bekijken ?
Dan moet je geen portforwarding doen, dat is alleen nodig als je vanaf een andere locatie wilt kijken.

Sterker nog, DAT staat op de FAQ gewoon beschreven :
After starting the Mullvad VPN app, I can't access local shares or services.
What do I do?
Open the app's Settings, then click on Preferences and turn on Local Network Sharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w817even
Nee,ik wil mijn camera op mijn gsm kunnen bekijken en op het werk bvb om het kort uit te leggen.
Maar als de vpn aanstaat gaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Overlappen de ip adressen van je eigen netwerk niet met degene die door de vpn uitgedeeld worden? Want dan kan het best zijn dat je IP camera niet bereikbaar is als je via de VPN verbonden bent.

Edit: wat ook mogelijk is, is dat de VPN tunnel àlle netwerkverkeer over de tunnel stuurt. In dat geval gaan de interne ip adressen op je eigen netwerk niet meer werken en moet je port forwarding gaan toepassen om dan het verkeer van je IP camera eerst buiten jouw netwerk te sturen en dan vervolgens over de VPN weer binnen te halen.

[ Voor 48% gewijzigd door ieperlingetje op 01-09-2018 20:29 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vind het al bijzonder dat je een IP-cam hebt en die "lijkt" dus over je Windows-machine (ander IP) te lopen en op Windows heb je een VPN naar "Verweggistan".

Even onveilig gedacht: een IP-cam kan je direct over je router naar buiten sturen; daar is 0 VPN voor nodig. Zoals eerder aangegeven werd, een VPN heeft geen vast IP dus dan moet je met DynDNS aan de gang.

Iets zegt me dus dat zowel je interne netwerk (en kennis) alsmede je WAN-netwerk niet helemaal optimaal ingericht of gebruikt worden.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 01-09-2018 20:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
w817even schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:15:
Nee,ik wil mijn camera op mijn gsm kunnen bekijken en op het werk bvb om het kort uit te leggen.
Maar als de vpn aanstaat gaat dat niet.
Je snapt hoop ik toch wel dat als je op je windowspc de vpn-app start, ALLEEN die pc in de vpn zit ?
Dus het forwarden van die camera staat geheel los van het gebruik van de vpn.

Je moet in jouw router de portforward aanmaken dat een externe toegang doorgezet wordt naar de interne camera
Om de camera te bereiken kan je dus het beste een dukcdns dynamisch adres aanmaken, zodat je bereikbaar bent op naam.duckdns.org.
( niet vergeten regelmatig jouw externe IPadres daar te updaten, of automatisch via een script / router )

Zodra je die portforward in orde hebt, en jouw externe ipadres / dynamisch dns in orde is, kan je via de vpn jouw camera bereiken, alsof je niet thuis bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

kodak

FP ProMod
@w817even , die software van je cdrom op je pc zoekt waarschijnlijk op het lokale netwerk naar je camera en probeert daarmee te verbinden. Als je je vpn aan zet zal het verkeer standaard daarheen gaan en dus ook de zoekopdrachten van we camera software.

Persoonlijk vind ik dit configureren nu meer een vraag worden voor de netwerk hoek van dit forum en niet iets over beveiliging of privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w817even
FreshMaker schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:42:
Je haalt zoveel dingen nu door elkaar .....
Nogmaals :
Je hebt geen vast IP nodig - je kan via Duckdns een entry aanmaken zodat je altijd bereikbaar kan zijn van buitenaf ( wanneer nodig )

Maar jij wilt je camera alleen intern bekijken ?
Dan moet je geen portforwarding doen, dat is alleen nodig als je vanaf een andere locatie wilt kijken.

[...]
Ja dat staat aan maar werkt gewoonweg niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

w817even schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:42:
[...]

Het werkt niet... We geven meerdere zeer specifieke opmerkingen en vragen over hoe & wat staat ingesteld (of moet ingesteld). Dan is "het werkt niet" best een lastig antwoord om op verder te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w817even

quote:
After starting the Mullvad VPN app, I can't access local shares or services.
What do I do?
Open the app's Settings, then click on Preferences and turn on Local Network Sharing.

Dit werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

w817even schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:49:
Local Network Sharing.

Dit werkt niet.
Local is dus NIET als je op werk of via 4G je camera wil bekijken?

Maar als je dus op je interne netwerk er al niet bij kan met je smartphone, heb je intern een probleem. Dat kan je troubleshooten door je VPN eens uit te zetten en eerst je LAN correct werkend te krijgen. Daarna pas zaken naar buiten ontsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:32
Ik vind het maar een verwarrend topic...van wat ik ervan begrijp:

1. Je hebt een PC (Win 10) welke de management software draait (CD-rom? dit kan vast ook anders) van de IP-Camera
2. Wanneer de VPN verbinding op deze PC uit staat gaat dit goed (logisch)
3. Wanneer de VPN verbinding tot stand gekomen is kun je de Camera-beelden via die managementsoftware niet meer inzien? Een setting wijzigen in de VPN-config helpt niet.

Hoe dan ook is het allereerst geen strak plan om dit zo te doen. Daarnaast, indien er iets fout gaat, geef dan allerminst wat diagnostische gegevens. "Het werkt niet"; daar kan niemand wat mee.

Bedenk wat je wilt en zoek dan een oplossing. Als je puur die IP-camera op afstand wilt inzien; zorg ervoor dat je de VPN-verbinding andersom opzet (bijv. vanaf kantoor/mobiel naar jouw router/modem indien mogelijk). De VPN-verbinding hoe je het nu gebruikt, is vrij zinloos, kun je net zo goed niet gebruiken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
w817even schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:42:
[...]
werkt niet ...

Weet je wat ook niet werkt ... mijn/onze glazen bol
Wees wat specifieker,
Wat wil je doen, hoe doe je het, waarvandaan, welke manier ?
Deel je probleem nu eens op in hoofdstukken, wat wil je met je camera, wat wil je met je VPN.

Vooralsnog raakt het kant noch wal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w817even
Dus de VPN verbinding die ik nu gebruik is zinloos?
Ik heb mij ingelogd via de mullvad inlogpagina en de app gedownload,moet ik de vpn in windows 10
dan ook instellen?
Wat doe ik dan verkeerd?
Sorry voor de slechte communicatie maar ik moet ook leren dus ik vraag het gewoon.
Ik wil mijn VPN optimaal benutten,ik ben verbonden via een kabel(ethernet)en niet via wi-fi,
ik dacht dat dat het probleem was maar de IPcamera werkt zonder wi-fi???
De IPcamera is niet met een kabel aangesloten(ethernet) en is dus draadloos,verwonderd me dat dit werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@w817even ik wil graag zwaaar inhoudelijk reageren maar er zijn twee dingen die voor mij nog steeds niet duidelijk zijn.

1. Waarom gebruik je een VPN en wat verwacht je daar aan functionaliteit van (even los van je camera) op dagelijks gebruik?

2. Wat kan je intern, dus met je eigen kabels en WiFi nu wel&niet met al je apparaten en vragen; het klinkt nog steeds alsof je "iets" hebt aangesloten maar niet weet of het correct en goed werkt?

Leren is niet erg en we willen hard meedenken maar er is een redelijke afstand tussen onze vragen, opmerkingen en kennis tegenover de informatie (technisch) die we van jou krijgen.

Analogie: een garage kan jouw auto ook niet telefonisch repareren als je alleen zou zeggen "hij is blauw, ik heb een sleutel, maar hij staat stil". Dan wil de garage toch ook weten waar je staat? Welke melding / lampje op je dashboard brandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w817even
Ik probeer:ik heb enkele jaren geleden federale politie aan de deur gehad omdat ik op een forum zat ivm bodybuilding en bepaalde middelen gebruikte.
Zij lieten mij papieren zien,dus afgeprinte documenten met mijn account op het forum en die ene flik zei: ja de overheid is watching u...
Dus ik wil een VPN om anoniem te doen en laten wat ik wil,zonder dat ze mij kunnen traceren.
Mijn PC draait op windows 10 en browser is firefox.(TOR)
De PC is verbonden via een ethernet kabel naar mijn router/modem Bbox3.
Ik kan mijn IPcamera zien op mijn pc als de VPN afstaat wat inderdaad logisch is.
De IPcamera is draadloos dus...Hoe maakt hij verbinding als ik niet met mijn pc op wifi zit?
Sorry dat ik raar overkom of te weinig gegevens geef dus als je nog iets wil weten.Alvast bedankt jongens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
w817even schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:56:
Ik probeer:ik heb enkele jaren geleden federale politie aan de deur gehad omdat ik op een forum zat ivm bodybuilding en bepaalde middelen gebruikte.
Zij lieten mij papieren zien,dus afgeprinte documenten met mijn account op het forum en die ene flik zei: ja de overheid is watching u...
De overheid houdt je niet zomaar in de gaten, ook niet omdat je op een forum zit en wat gebruikt.
Zelfs in België niet ( ik ken de Federalen en lokalen daar een beetje )
Pas als je actief gaat aanbieden / handelen, wordt je interessant.
Als jij interessant bent, helpt ook een VPN niet.
Dus ik wil een VPN om anoniem te doen en laten wat ik wil,zonder dat ze mij kunnen traceren.
Mijn PC draait op windows 10 en browser is firefox.(TOR)
TOR is een soort VPN, iets anders vormgegeven, maar hetzelfde principe.
Alleen ben je bij TOR nog minder zeker van de personen die mee kunnen kijken
Wie draait het exitpoint, je moet ergens terug op internet terecht komen ( of je moet het darkweb bedoelen .. maar ook daar kan men je achterhalen uiteindelijk, de spulletjes moeten ergens aankomen )
De PC is verbonden via een ethernet kabel naar mijn router/modem Bbox3.
Ik kan mijn IPcamera zien op mijn pc als de VPN afstaat wat inderdaad logisch is.
De IPcamera is draadloos dus...Hoe maakt hij verbinding als ik niet met mijn pc op wifi zit?
Sorry dat ik raar overkom of te weinig gegevens geef dus als je nog iets wil weten.Alvast bedankt jongens.
Zowel je Wifi als je bedrade netwerk hangen aan je router, een router is simpel vertaald "knooppunt met verbinding naar buiten"
( zie het als een kruispunt, een fiets kan rechtdoor en linksaf, maar een auto ook )

Als je zonder VPN bezig bent, regelt de BBox alles, intern en extern verkeer.
Als je https://tweakers.net intypt, ziet de router dat, en kijkt eerst is dit binnen of buiten -> buiten dus
Typ je https://camera ziet de router dat als een interne adres ( 192.x.x.x ) en stuurt je webbrowser dus naar die lokatie ( camera )

Maar nu zet je je VPN aan, de app neemt op dat moment ALLE netwerkverkeer over, en laat de router van het VPN het werk doen.
Maar daarin is jouw camera niet bekend als 'apparaat' dus https://camera komt nergens terecht.
De app van Mullvad slaat in zewe jouw router over als het gaat om de weg te vinden, en gebruikt zijn eigen route.

Daar komt het punt portforwarding kijken.
In de instellingen van jouw router kan je aangeven dat poort 8082 waarop de camera luistert intern ( https://camera:8082 ) ook van buiten naar binnen mag komen
Dus dan wordt jouw externe adres https://ipadres:8082 bereikbaar ( ipadres kan je vinden op https://watismijnip.nl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w817even
Dankjewel voor de mooie uitleg...VPN is toch om anoniem te blijven?
Verbinding via een tunnel,daar komen ze toch nooit in?
Wat kan ik nu doen om onder de radar te blijven?
Ik ga een cursus IT-beveiliging volgen en daar zit oa ethisch hacken in dus
ik doe dit om "leren" beveiligen dus vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@w817even onder de radar? Mwhoa, dan is er nog wel een horde te gaan. Het lijkt me absoluut niet ondoenlijk om te weten waar je woont, bijvoorbeeld, zelfs met je beperkt aantal posts op het forum in de afgelopen dagen.

Even constructief, @FreshMaker geeft een mooie uitleg met hoe bepaalde dingen werken en wat je waar/wanneer aan gedrag kan verwachten van je netwerk. Is het nu mogelijk om zelf een stukje van je initiele vraagstelling op te lossen? Of je camera (zeeeeer tijdelijk) zonder VPN over je modem/router op internet te publiceren?

Sommige zaken zijn niet altijd anoniem te houden en/of vereisen best een redelijke kennis van networking; zo ook je camera door de VPN. Stap 1 lijkt me dus om te proberen je camera zonder VPN bereikbaar te maken voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w817even
Probeer maar,wat is mijn adres en/of waar woon ik?Jah in België...
Ipcamera is te bereiken zonder VPN dus...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:22
w817even schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:50:
Probeer maar,wat is mijn adres en/of waar woon ik?Jah in België...
Ipcamera is te bereiken zonder VPN dus...
9150, Bazel (BE) daarnaast verwacht ik dat je ouder bent dan 50+ aangezien je op seniorennet.be zit :P

[ Voor 29% gewijzigd door HKLM_ op 03-09-2018 17:17 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 17:38
Ik ga vanavond kijken of we doorgaan met dit topic.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.