Windows 10 update ellende 1803

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drharlin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:37
Hi,

Ik heb een paar systemen her en der staan, sommige zijn al wat ouder maar niet bejaard. Ze voldoen prima voor de meeste taken. Licenties zijn keurig op orde en redelijk schone installs, allemaal upgrades van windows 7 pro naar windows 10.

Op een gegeven moment Windows begint te zeuren over de updates, updates downloaden en niet kunnen installeren, overal verschillende (fout)meldingen en Ms support is behulpzaam in het begin. Op mijn hoofd pc kwam het neer volledige nieuwe installatie moet het probleem oplossen. Is inmiddels een vervangend systeem geworden ;) ander verhaal.

De pc (HP SFF 8300 500Gb/16Gb) die er naast staat wilde ik aanpakken komt iedere keer met de melding "we kunnen niet bepalen of de pc voldoende ruimte heeft om windows 10 verder te installeren" en/of de foutcode 0x8007001f.
Zelf al van alles geprobeerd installatie bestanden wissen, windows 10 update assisent, windows 10 foutzoeker laten 'herstellen' Dan maar contact (weer) met Microsoft.

Goed in de online chat, keurig geholpen maar al snel kwam de de melding van dit systeem is niet geschikt meer voor windows 10 neem contact op met de fabrikant.Werd ook naar een lijstje verwezen met systemen en windows builds. Persoonlijk zie ik het als een lijst met welke windows build is getest en ik begrijp dat je op een end of sale product niet tot in de eeuwigheid alles test als fabrikant.
Het advies was op windows 7 maar weer te installeren, hallo :) ik heb weken tegen een upgrade nu naar windows 10 zitten aan hikken en nu de melding ga maar terug.

Ik zou met niet al te veel moeite windows 10 opnieuw kunnen installeren, echter de productcode (OEM licentie) is van windows 7 die van 10 heb ik niet. Dit staat los van het gegeven dat ik niet kan uitstaan dat gewoon een update niet lukt. We zullen het maar niet hebben over de vele meldingen in huis als mijn partner de pc pakt en ze zegt dat ie (de pc) weer wat moet doen. 8)7

Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:47
Je kan windows 10 gewoon installeren met je windows 7 key.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 12:05

Croga

The Unreasonable Man

HKLM_ schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:01:
Je kan windows 10 gewoon installeren met je windows 7 key.
Nog sterker;

Eenmaal geïnstalleerd heeft Win10 helemaal geen key meer nodig; de key is in de UEFI opgeslagen en wordt bij een nieuwe installatie gewoon door Win10 herkend.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier draaien verschillende SFF's van HP, en allemaal zonder problemen
allemaal met 4, 6 of 8GB geheugen, en varianten van SSD's 32GBmSata tot 500GB Crucials.
Geen issues of wat dan ook.

Allen geïnstalleerd zelfs NA de grote 'inschrijfrondes' al voorbij waren, installeren, aangeven "ik heb nog geen productkey" en na de eerste boot is windows gewoon 'geactiveerd'

De i3 is prima te gebruiken, zolang je maar niet mega-zware games gaat willen doen ;)

Maar mijn vermoeden is eerder dat jij Win10 wil installeren met behoud van bestaande data.
Ik zou dát afraden, begin gewoon met een schone installatie, HDD leeg, en in de windows installer lekker jouw smaak aan indeling geven ( één volledige partitie, of een systeem / data partitie )

[ Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 01-09-2018 08:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Croga schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:02:
[...]

Nog sterker;

Eenmaal geïnstalleerd heeft Win10 helemaal geen key meer nodig; de key is in de UEFI opgeslagen en wordt bij een nieuwe installatie gewoon door Win10 herkend.....
Dat is een misvatting. De key komt niet in de UEFI terecht, anders zou het niet werken op niet-UEFI systemen (pre-2013) en bovendien is de UEFI read-only zonder software van derden. Je PC (hardware id) wordt gewoon bij Microsoft opgeslagen zodat een nieuwe installatiepoging meteen geactiveerd kan worden bij internettoegang.

[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 01-09-2018 09:25 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
nelizmastr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:24:
[...]

Dat is een misvatting. De key komt niet in de UEFI terecht, anders zou het niet werken op niet-UEFI systemen (pre-2013) en bovendien is de UEFI read-only zonder software van derden. Je PC (hardware id) wordt gewoon bij Microsoft opgeslagen zodat een nieuwe installatiepoging meteen geactiveerd kan worden bij internettoegang.
Hij is in de war met de hardware-ingebakken keys, die DELL, HP en anderen op hun (OEM)machines hebben.
Mijn oude HP win7pro machine werd (ruim) na de termijn gewoon geaccepteerd als 'legale upgrade' omdat deze in het bios was herkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drharlin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:37
De i3 is prima te gebruiken, zolang je maar niet mega-zware games gaat willen doen ;)
Systeem wordt door m'n werderhelft gebruikt, ze doet een beetje word, excel, mail etc. Dus dat zit wel goed.
Maar mijn vermoeden is eerder dat jij Win10 wil installeren met behoud van bestaande data.
Bij voorkeur wel, ik had een (prima) werkend systeem tot de fall update :) Maar ik wil ook niet zonder updates aan de slag, dat is ook weer zo tricky.
Pagina: 1