Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming build 1.500 - 1.800 euro RGB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xchamszgfx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04 19:00
Hallootjes allemaal. Ik wil graag mijn huidige pc upgraden en de upgrade moet er ook wat beter uitzien dan ik nu heb (saaie zwarte kast). Alleen twijfel ik heel erg over welke componenten ik mee moet nemen naar mijn volgende build of opnieuw moet aanschaffen.

lijst met huidige onderdelen:
Ram: 16 GB DDR4 SDRAM
Voeding: 500watt
CPU: Intel Core i5 (7de Gen) 7400 / 3 GHz
Grafische processor: NVIDIA GeForce GTX 1060 - 6 GB
Opslag: 250gb SSD + 1TB HDD(de HDD wordt iedergeval geupgraded naar 2 of meer)
Moederbord: onbekend door complete build die ik heb aangeschaft.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe systeem wil ik games kunnen spelen zoals Players Unknown Battleground, League of legends, Counter Strike, The Hunter en meer. Daarbij wil ik het ook kunnen streamen* en het regelmatig gebruik van programma's zoals Adobe Photoshopm Illustrator, Cinema 4d, Premiere en after effects.

*mocht ik nauwelijks producten uit mijn huidige build meenemen kan ik hem als tweede streaming pc gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefste rond de 1500 euro zitten aangezien ik heel wat onderdelen heb

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Hier twijfel of ik genoegen heb aan mijn 1060 of dat ik hem toch wil upgraden naar een 1080. De 16GB ram wil ik graag meenemen naar de volgende build maar 2x 8GB ram RGB sticks erbij vind ik geen probleem mocht het voor mij handig zijn. De SSD neem ik ook mee en indien mogelijk als EXTRA mijn 1tb HDD.Is de i5 momenteel nog net zo bruikbaar als de i7 of kan ik die net zo goed vervangen?! /i]

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuw moederbord, nieuwe processor, videokaart, voeding, luchtkoeling of waterkoeling?(ik heb dus niet heel veel verstand van waterkoeling, ik weet dat het er mooi uit ziet maar is het net zo effectief?) mogelijk nieuwe RAM.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet een specifiek merk voorkeur het moet alleen zoveel mogelijk bij elkaar passen en het liefste RGB. Daarbij ben ik niet een AMD fanaat. De case liever wel met transparant paneel aan de zijkant.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik wil een ruime case, niet dat alles strak op elkaar zit. Zoals vernoemd graag zoveel mogelijk RGB.

Ga je overklokken?
nee ik hou het systeem voor wat het is.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten welke componenten goed genoeg zijn om mee te nemen en wat ik nieuw zou moeten halen. daarbij graag een advies over de huidige staat van waterkoeling en of dit relevant is voor mijn budget.

Alle reacties

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Dit is toch een prima systeem? Game je op 1080p?
Als het je echt meer eye-candy wil, koop dan een nieuwe kast.

1st world problems in mijn ogen...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Eens met hierboven. Ik lees nergens dat je power te kort komt dus nieuwe case en gaan met die banaan. Upgraden naar een 8xxx serie is kapitaalvernietiging want maar een snufje beter dan wat je nu hebt. Je videokaart upgraden kan, maar je geeft op dit moment nog geen redenen om dat te doen.

• xchamszgfx
De reden dat ik dit wil is omdat ik vooral tijdens streamen vaak fps lagg heb. Maar fijn om te horen dat jullie denken dat het niet het goede moment is om te upgraden. Mocht ik eigenwijs zijn en het wel doen kan iemand me daar bij helpen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat vertelde je net niet. Net als dat je nu niet vertelt of je streamt en met welke instellingen e.d. welke games. Je zult een stuk duidelijker en uitgebreider moeten zijn ;).

• xchamszgfx
br00ky schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:14:
Dat vertelde je net niet. Net als dat je nu niet vertelt of je streamt en met welke instellingen e.d. welke games. Je zult een stuk duidelijker en uitgebreider moeten zijn ;).
dat is mij dan ontglepen excuus hiervoor.

maar de spellen die ik speel stream ik ook. minimum 1080p en settings staan nu op high.

• Reeker
  • Laatst online: 12-11 09:45
Kan je geen stream pc ernaast zetten? Scheelt nog al. Anders Ryzen nemen aangezien dat qua streaming veel beter presteert
Pagina: 1