Pc crasht en wil niet meer normaal restarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertdv
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Hi Tweakers.

Ik weet niet of dit bij videokaart of mobo moest dus ik gokte hem hier.

Een week terug voor het eerst dat dit probleem voorkwam. Gisteren gebeurde het weer. De momenten waren totaal willekeurig. Een keer startte ik Chrome en SpotLite tegelijk op en gisteren tijdens het opstarten van f1 2018.

Plotseling krijg ik dan een totale vastloper, dit merkte ik aan de secondewijzer op de klok van mn Logitech G19. Geprobeerd naar taak beheer te komen zonder succes.

Eerst geprobeerd de pc te restarten met de reset knop. In eerste instantie leek het te werken, alle fans draaien en kreeg de vertrouwde boot pieptoon. Ook de lichtjes van muis en toetsenbord branden eveneens als de RGB van mijn MSI GTX 970. Ik kreeg vervolgens geen bootscreen, terwijl alles dus wel draaide. Uiteindelijk sprong mijn monitor op no signal.

Vervolgens heb ik de computer opstartknop ingedrukt totdat deze uitging, de voeding compleet van de stroom gehad. Opnieuw opgestart zonder succes. Pas na 3 keer te restarten krijg ik weer beeld en lijkt alles naar behoren te werken.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Pc wordt inmiddels een oudje, stamt uit 2011:
Asus P8Z68 V-Pro
Intel i5 2500
MSI GTX 970
Corsair vengeance 1333LP DDR3
Scythe mugen 3 rev b
Crucial M4 64 GB
Seagate 2TB
Corsair TX750v2

Zit er ook sterk overna te denken om een nieuw systeem te gaan kopen, maar wil dan de huidige gpu nog behouden omdat deze nog aan mijn eisen voldoet. Maar ben dus na deze akkefietjes bang dat hij kaduuk is...

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:11
Eerste waar ik aan denk is de voeding, die al vervangen?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertdv
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Nee. Niet vervangen. Het vreemde is juist dat alles netjes aan lijkt te gaan. Alle fans draaien, gpu, hdd's en alles gaat aan. Mobo geeft geen post leds weer...