Netwerkreferentie is plots nodig voor toegang tot NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimsomnia
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-01 08:54
Hoi,

De titel omschrijft het probleem volledig.

Voor de toegang tot mijn NAS in explorer moet ik als netwerkreferentie een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.

De gebruikersnaam die wordt voorgepositioneerd is een die ik enkel gebruik voor mijn VPN(!), het wachtwoord daarvoor werkt niet.

Ergens anders op dit forum las ik dat je via configuratiescherm, referentiebeheer dit kon beheren. Die referentie stond inderdaad aangeduid en ik heb geprobeerd het wachtwoord te wijzigen. Maar plots was de volledige referentie verdwenen!! Mogelijk heb ik iets verkeerd gedaan.

Er blijft een wachtwoord gevraagd worden maar de referentie is er niet meer....

Zowel de PC als de NAS heb ik heropgestart, geen verschil....

De PC draait op Windows 10 en de NAS is een WDMycloud
Het "dashboard" van de NAS via ip-adres werkt perfect.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt voor elke reactie!

PS Ik weet dat cross-posting eigenlijk "not done" is maar ik heb dezelfde vraag gesteld in het Microsoft forum. Ik hoop dat jullie hiervoor begrip hebben aangezien de toegang tot bestanden op mijn NAS essentieel is voor mijn werk. Moest daar een oplossing gevonden worden, post ik die uiteraard hier zodat andere forumleden er in de toekomst misschien ook iets aan hebben.

Screenshot

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/nEzULK
...

[ Voor 1% gewijzigd door Wimsomnia op 01-09-2018 07:02 . Reden: Poging om screenshot bij te voegen ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimsomnia
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-01 08:54
Dit is opgelost op een vrij bizarre manier:

Wat heb ik op een bepaald moment gedaan:

De VPN opgezet en in explorer de NAS proberen aan te spreken, ik kreeg dezelfde vraag om een wachtwoord.

De VPN uitgezet en het lukte plots wel en nog steeds!

Er wordt géén wachtwoord meer gevraagd en alles werkt terug normaal.

Hoe dit komt, ik weet het niet, misschien heeft er nog iets anders meegespeeld...

Misschien heeft iemand van jullie een idee...

[ Voor 6% gewijzigd door Wimsomnia op 02-09-2018 15:35 ]