Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie van mijn zoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn zoon gaat beginnen aan zijn studie " Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek ".
Dit is een HBO studio die hij gaat volgen aan het Saxion.

Wat is je budget?
€500~€1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat iedere dag mee naar school.
Maximaal 13 inch en een beetje stevige bouw heeft dus de voorkeur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit te denken aan een 12,3 inch Surface Pro tablet met type-cover.
Omdat dit een licht en stevig apparaat is met lange accuduur.
Als ik het goed begrijp is voor zijn studie alleen software nodig dat gebruik maakt van de browser, en natuurlijk het standaard Office pakket, dus een krachtpatser hoeft het niet perse te zijn.
De nieuwe Surface Go is ook een leuke optie, echter is het scherm net even te klein, vandaar de interesse voor een Pro uitvoering.

Hieronder de gegevens die HAN (Hogeschool van Arnhem en Nijmegen) adviseert voor deze opleiding.
Bij de opleiding Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek heb je een tablet of een kleine laptop nodig.
Voor LabArchives en andere digitale leeromgevingen is het noodzakelijk dat je beschikt over een tablet met toetsenbord, of een kleine laptop (max 13,3 inch).
Deze moet jonger dan 3 jaar zijn;
Merk en besturingssysteem zijn niet relevant.
Om misverstanden over het eigenaarschap te voorkomen, is het belangrijk dat je je tablet of laptop voorziet van een unieke identificatiecode.
De kosten die je maakt voor een laptop worden volledig bepaald door merkkeuze, type, eventuele aanbiedingen en of je kiest voor een nieuwe of gebruikte. Kies je voor een nieuwe laptop of tablet, reken dan op een investering van minmaal 400 euro.

Als ik bij Microsoft in de shop kijk, zie ik een aanbieding van de Surface Pro, met I5, 8GB en 128GB SSD.

Mijn vraag aan jullie, is dit als studie-laptop voor mijn zoon voor de komende jaren een goede keus.
Mocht dat zo zijn, is dan deze aanbieding in de shop van Microsoft interessant, of zijn er ergens nog betere (studenten)aanbiedingen?
Als ik bij de Microsoft-shop naar studenten/onderwijs-kortingen zoek, dan kom ik op dezelfde aanbieding terecht. Lijkt dus dat er hier voor de student geen extra korting te halen valt.

Het gaat om onderstaande aanbieding.
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Alle reacties

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-11 12:50
Een Surface pro met type cover zal ruimschoots voldoen aan je verwachtingen. Je zou je nog kunnen afvragen of je voor de 256GB versie moet gaan. Je kan er ook voor kiezen om het geheugen uit te breiden met een MicroSD kaart.

Andere type, zorg voor een mooie "Cloud" oplossing voor de documenten zodat jouw zoon niet zomaar zijn harde werken kwijt is.

• sssensss
  • Niet online
@mr.DJ95 bedankt voor de tip.
De keuze voor juist deze versie van de Pro is gemaakt omdat dit een aanbieding is i.c.m. de type-cover. Volgens mij is die aanbieding alleen geldig voor deze combinatie.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-11 12:50
Nette aanbieding! Prima keuze.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:58
Een Surface-tab met die kickstand vind ik niet fijn werken als ik 'm op mijn knieën moet houden in de trein. En dat gammele plankje die daar voor bedoeld is, is echt niet alles. Ook het touchpad vind ik niet ideaal en vette vingers op het touchscreen is niet in alle gevallen the way to go als je het mij vraagt. En is 128GB voldoende?
Aan de andere kant: het is prachtige hardware en als het in de situaties die hij met zijn opleiding heeft juist wel perfect voldoet, is zo'n Surface Pro een hele goede keuze als je het mij vraagt.

Persoonlijk zou ik voor productiviteit toch wel neigen naar een 13,3" laptop, eentje die je volledig kan omklappen mogelijk, maar wel met een toetsenbord wat er gewoon aan vast zit :P Zoiets: pricewatch: Lenovo Yoga 720-13IKB 81C3009TMH

En het andere uiterste: als het OS echt niet uitmaakt, wat impliceert dat ze toch enkel webdingen gaan doen... een Chromebook? Die zijn vaak prima gebouwd en dan betaal je de helft.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• sssensss
  • Niet online
Hij hoeft niet te reizen, dus geen gepriegel in de trein.

Een Chromebook heb ik ook aan gedacht.
Maar het blijft een beetje een beperkt apparaat, qua software.
Misschien toch wel interessant voor hem, omdat het een stukje minder kost.
Kosten zijn echter iets minder van belang dan compactheid en stevigheid.

Surface pro lijkt me wel nog een stukje compacter en vooral steviger om 4 jaar mee te slepen in zijn rugzak.

• sssensss
  • Niet online
Ik denk dat ik dan voor deze aanbieding ga.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Mocht iemand anders nog tips of advies hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag. :)

Het is nu inmiddels 04-09-2018 en ik heb de Surface Pro binnen.
Prachtig apparaat trouwens, mijn zoon is er blij mee.

edit 04-09-2018

Even wat anders, als ik bij Microsoft op de site kijk, kan ik nergens deze aanbieding meer terugvinden.
Als ik op de link uit de openingspost klik, dan werkt die nog wel.
De aanbieding is ook echt scherp, als ik het zo vergelijk met de normale prijzen.

Iemand die de aanbieding wel terug kan vinden op de Microsoft website?

[ Voor 95% gewijzigd door sssensss op 04-09-2018 22:18 ]

Pagina: 1