image maken voor multi install

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 10:09
Bij de huidige pc's op mijn werk is destijds 1 installatie gemaakt, de harde schijf is er uit gehaald en via een usb-dock via reflect marcadium is er toen een image gemaakt die vervolgens op dezelfde wijze zijn terug gezet op 21 computers.

Nu heeft mijn werkgever 21 nieuwe systemen aangeschaft, met ssd, waarbij deze niet uit de systemen gehaald mogen worden. Omdat 1 installatie nogal wat werk is , met alle software die er op moet draaien, zoek ik een manier om een image te maken en terug te kunnen zetten op de 20 andere systemen. Bijvoorbeeld via een usb boot met de image op de usb stick. Het kan dus niet vanuit een windows omgeving teruggezet worden omdat die 20 systemen nog geen besturing hebben.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:12
WDS / MDT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
We draaien niet met een windows server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19
Aangezien je toch al Macrium gebruikt:

https://kb.macrium.com/knowledgebasearticle50210.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://fogproject.org

En als het eenmalig bij die 2x stuks blijft. Willekeurig (gratis) bootable clone tooltje een image naar usb schijf laten schrijven en op de andere systemen terug zetten.
Houd wel de activering en (eventueel) domein toevoeging in de gaten. Zorg dat dat nog niet gebeurd voordat je de image maakt.
Dit zal je dus nadat je de systemen van het image voorzien hebt even handmatig moeten doen, na het wijzigen van de computernaam.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2018 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ewal schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:19:
We draaien niet met een windows server
Oke maar wat heb je dan wel op je back-end draaien? Red Hat? Aplple Server? Of heb je alleen maar 20 losse PC's zonder enige vorm van "veiligheid"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Opslag in de cloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sorry maar waar gaat dit antwoord over? Misschien dat mijn vorige vraag ook te algemeen was (of juist te specifiek) maar je zal toch wel iets on-prem hebben staan als back-end omgeving wat, mogelijk, iets als PXE ondersteunt of enige vorm van centrale opslag voor images? Je geeft wel direct als antwoord "We draaien geen Windows Server" terwijl de oplossing van @Aschtra helemaal niet specifiek op Windows Server hoeft te draaien.

Over welk client OS hebben we het eigenlijk? Hoe regel je het nu? Zijn er nog licensing-zaken die, bijvoorbeeld, aan hardware gekoppeld zijn?

Het is 2018 en als je dan voor een (zakelijke) omgeving van 20 machines met een USB-sticky aan de gang moet en niet eens 1 SSD mag uitbouwen, dan heb ik wel enige twijfels over de techniek & vraagstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Ik zoek inderdaad een simpele usb oplossing om 20 systemen te clonen die opslag in de cloud hebben, wat overigens alleen om data opslag gaat en verder niet om dit onderwerp gaat. Het zijn windows 10 pro systemen die standalone draaien. De vraag is hoe ik dat kan doen zonder de ssd er uit te schroeven. De rest van wat jij schrijft is niet relevant en offtopic, met alle respect

[ Voor 25% gewijzigd door ewal op 31-08-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 22:54
Acronis true image?

[ Voor 40% gewijzigd door woutertjuh88 op 31-08-2018 22:03 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ewal schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:38:
...zoek ik een manier om een image te maken en terug te kunnen zetten op de 20 andere systemen.
+
ewal schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:57:
Ik zoek inderdaad een simpele usb oplossing om 20 systemen te clonen
Je stelt nu echt 2 verschillende vragen.
windows 10 pro systemen
Maar, om constructief te zijn; gooi op 1 machine even Hyper-V aan, installeer Server 2012R2 (trial), installeer WDS & MDT, capture 1 bestaande machine en ga "daarna" eens kijken of je het image of de bijbehorende sequences kan exporteren naar een bootable USB zonder PXE (dus je zal iets met WIM & sources moeten gaan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
ik wist niet dat dit zo eenvoudig kon. Het is exact waar ik naar op zoek was. Simpel met usb opstarten, een image schrijven naar usb en de volgende systemen opstarten met usb en image terug schrijven. Bedankt voor deze tip.
Pagina: 1