• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:51
mijn PC is voorzien van een i5 3470. Ik kan deze processor kostenloos vervangen voor een i7 2600 (typo in de titel :( ). Is dit interessant, aangezien de i7 een generatie ouder is? qua benchmarking is de i7 licht in het voordeel.

Ik gebruik de PC voor:
- casual gaming
- photobewerking
- programmeren

[ Voor 4% gewijzigd door 107mb op 31-08-2018 15:35 ]

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Probeer het en kijk of je er iets van merkt?
Als het kosteloos is, waarom niet?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het enige directe voordeel wat ik zie: enkele 100MHz hogere base-clock en HT.

Geen idee welke applicaties je gebruikt maar de meeste games gebruiken niet alle cores (en zeker geen HT) dus je zal eens kunnen uitzoeken of jouw overige applicaties wel HT gebruiken en daardoor mogelijk sneller werken.

Let wel even op, je huidige CPU wordt bij Intel vermeld met (verplicht) sneller geheugen terwijl de andere CPU trager geheugen mag/verwacht. Of dat zo zwart/wit is, weet ik niet (eigenlijk wel want het zijn geen K-series) dus bij een omruil kan het dus zijn dat je iets met je BIOS en timings moet doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Maukie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-01 11:04
Als ik even snel een CPU benchmark er bij pak zou de i5 5% sneller zijn.

http://cpu.userbenchmark....el-Core-i7-2600/2771vs620

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

107mb schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:15:
mijn PC is voorzien van een i5 3470. Ik kan deze processor kostenloos vervangen voor een i7 2600 (typo in de titel :( ). Is dit interessant, aangezien de i7 een generatie ouder is? qua benchmarking is de i7 licht in het voordeel.

Ik gebruik de PC voor:
- casual gaming
- photobewerking
- programmeren
Check wel even of de i7 in het moederbord past en het moederbord met de CPU overweg kan. Hyperthreading gaat je niet veel voordeel brengen. Wil je dat wel, is het wellicht handiger om even te sparen en een grote upgrade te doen, daar heb je dan meer aan.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Maukie schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:25:
Als ik even snel een CPU benchmark er bij pak zou de i5 5% sneller zijn.

http://cpu.userbenchmark....el-Core-i7-2600/2771vs620
Op multi is de i7 sneller

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Hackus De vraag is in hoeverre multi(threading neem ik aan dat je bedoeld ;)) gebruikt wordt op de casual games die @107mb speelt.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2018 16:51 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CH4OS schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:51:
@Hackus De vraag is in hoeverre multi(threading neem ik aan dat je bedoeld ;)) gebruikt wordt op de casual games die @107mb speelt.
Geef gewoon aan dat het niet klopt wat Maukie beweert, wat TS ermee wil of gaat doen heeft niets met mijn reactie te maken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 27-01 21:33

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Als het je niks kost, lekker swappen.

De i7 is nΓ©t iets sneller met games en foto/videobewerking. Verwacht geen enorme upgrade, maar het zal een beetje helpen :)

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hackus schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:53:
Geef gewoon aan dat het niet klopt wat Maukie beweert, wat TS ermee wil of gaat doen heeft niets met mijn reactie te maken
Ligt er maar aan hoe je er naar kijkt. Die 5% is met een overclock natuurlijk ook gemakkelijk te behalen. ;) Dus an sich hoeft @107mb niet eens de CPU te vervangen om op hetzelfde prestatieniveau te zitten. Daarom dat ik al aangaf dat een upgrade naar nieuwer veel effectiever is.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CH4OS schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:59:
[...]
Ligt er maar aan hoe je er naar kijkt. Die 5% is met een overclock natuurlijk ook gemakkelijk te behalen. ;) Dus an sich hoeft @107mb niet eens de CPU te vervangen om op hetzelfde prestatieniveau te zitten. Daarom dat ik al aangaf dat een upgrade naar nieuwer veel effectiever is.
Goed zo (y)

Pagina: 1