Internetradio gaat spontaan aan terwijl de AVR uit staat

Pagina: 1
Acties:
  • 4.638 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1110899

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb recent aan Denon AVR X2400H aangeschaft. Op zeer onregelmatige tijden, dus ook midden in de nacht, begon de internet radio via HEOS muziek af te spelen terwijl de hele set gewoon uitstond, standby functie.
Ook ging op zo'n 100 kilometer afstand van mijn huis mijn mobiel ineens een nummer spelen van internetradio TuneIn.
Via de uitstekende service van HiFi Klubben is deze set omgeruild voor de nieuwe AVR X2500H.

Inmiddels gaat ook deze set zelfstandig aan, maar nu ook weer uit en doet hetzelfde probleem zich opnieuw voor.
Het kan haast niet anders dan dat het probleem niet aan de Denon ligt maar aan iets anders, graag hulp om dit op te lossen.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung LED TV UE40 B7020
Mediabox Ziggo ( UPC ) Pace DCR 7111/03
Pioneer Bluray speler, BDP - 51 FD
Chomecast
bekabelde internetverbinding Ziggo
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens Hifi Klubben kan het aan het HDMI- CEC liggen, dat is verder nog niet geprobeerd.

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit is wel een hele mooie. Een spook in een receiver :D

Wat mij triggert is dat jij op afstand tunein binnenkrijgt vanafde receiver. Dan zou ik vermoeden dat je receiver open en bloot aan het internet hangt met zijn eigen IP, zonder firewall of whatever er tussen. En iedereen dus ws ook van buitenaf bij je receiver kan. En dus dat ding kan bedienen zonder dat jij er erg in hebt.

Hoe ziet je netwerksetup er uit? Doet dat ziggo modem ook routing, of heb je een aparte router / switch er tussen en staat het modem in bridge?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-06 12:54
Mijn 4400H heeft me ook al eens wakker gemaakt door spontaan de Spotify playlist te hervatten in het midden van de nacht op het 'opstartvolume'.. Sindsdien laat ik Spotify Connect op de TV verbinden ipv op de receiver en heb ik er gelukkig geen last meer van gehad.

Ik kan je wel vertellen dat van die geintjes niet goed zijn voor de WAF :')
Ondanks dat ik er vrij zeker van ben dat het haar iDevice was de Denon had wakker gemaakt via AirPlay, heb ik er maar niks van gezegd O-)

In jou geval zou ik alle gekoppelde apparaten eens loskoppelen en een voor een testen om te kijken wanneer het probleem zich voordoet. Bijvoorbeeld: Eerst enkel stroom, daarna TV aansluiten, daarna de BR speler etc etc. Of andersom: netwerk / wifi uitschakelen en kijken of hij nog aan springt, Ziggo box los halen etc..

Iets maakt de AVR wakker, en dan lijkt me HDMI-CEC inderdaad een van de grootste kanshebbers :)

[ Voor 45% gewijzigd door Tronic op 02-09-2018 18:50 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Of een slecht beveiligde wifi. Dat kan meerdere oorzaken hebben, standaard wachtwoord, wps, geen wpa2 beveiliging, ander apparaat wat slecht beveiligd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrightSilence
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Aangezien je aangeeft dat dit ook op je telefoon is gebeurd op een ander netwerk dan thuis, zou ik in eerste instantie kijken naar de accounts voor services die je op beide apparaten gebruikt, zoals Tunein/HEOS etc. Zijn er andere personen die hetzelfde account gebruiken? Soms kunnen die zonder dat ze het door hebben muziek op afstand op jouw apparaten starten. Deel je die accounts niet, probeer dan je wachtwoorden van deze accounts te resetten en gebruik veilige wachtwoorden. Wachtwoorden voor premium accounts van dergelijke services worden vaak verspreid op het dark web. Het is in het algemeen een goed advies om een password manager te gebruiken en random wachtwoorden te genereren. Voordat je alles gaat loskoppelen om 1 voor 1 te testen zou ik eens beginnen met je relevante wachtwoorden aan te passen.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij mijn UE smart radio ging deze ook automatisch aan. Na jaren gebruik ben ik erachter gekomen dat DCHP de oorzaak is, waarbij de IP lease-tijd verliep en werd vernieuwd. Tijdens dit moment gaat dan je receiver/radio aan. Waarschijnlijk is het midden in de nacht omdat je bv voor het slapen gaat dat ding uitzet. Met een DCHP lease tijd van ongeveer 4 uren (staat in je router), kom je midden in de nacht uit :)

De oplossing was simpel, een vast IP geven.

[ Voor 5% gewijzigd door ReseT op 12-09-2018 08:23 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Anoniem: 1110899
Is dit eigenlijk nog opgelost, en zo ja, wat was de oorzaak? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04:17
Dit kan ik eigenlijk wel raden, de bluetooth stond nog aan en de buurman zit te geinen. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmallinc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-04 22:47
Ook mijn AVR-X1400h ging vannacht na 1 jaar spontaan te spelen. Ik heb sinds 2 weken een Heos 5, maar had al wel Heos draaien op mijn AVR. Alles goed beveiligd en de AVR bekabeld aangesloten, de Heos 5 via WiFi. Na een jaar dus voor het eerst midden in de nacht 2 keer m’n bed uit om Q-music uit te zetten (luister ik nooit naar)! Ik heb nu de netwerkbesturing uitgezet in standby modus via de Setup.

[ Voor 9% gewijzigd door rmallinc op 07-12-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1167788

Beste,

Ben ook benieuwd of het probleem achterhaald is.
Mijn Denon AVR-X2400H nu 9maanden oud gaat ook onregelmatig snachts aan.
Start dan ook de HEOS internetradio op. het als in bovengenoemd verhaal.

Als het aan een instelling of combinatie met randapparatuur ligt sluit ik dat graag eerst uit.

Staat bij mij via de Wifi op het netwerk.
Ziggo modem en digitale tvbox, tevens een marantz dvd-speler.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1110899

Topicstarter
Het laatste advies van HiFi Klubben was om de HDMI-cec kabel uit de TV te verwijderen, zo gezegd, zo gedaan, 3 x raden, tuner stond inderdaad de volgende ochtend weer aan, dus kabel weer aangesloten. Dat was op 6 december 2018, ik moet het afkloppen maar sindsdien blijft de tuner uit en heb ik het probleem niet meer. Het vertrouwen is overigens wel weg en ik zet het volume heel laag voordat ik het toestel uitschakel.
groet Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 11:54

hplos.nl

Zo doet men dat

Ik heb dit probleem ook... idd die WAF is ver te zoeken op dit moment :+

heb net network control op off-in-standy (of zoiets) gezet en HDMI controll uit. Dat laatste vind ik sowieso irritant werken. TV en versterker vertonen wat mij betreft ongewenst gedrag dan :) (maar das kan ook aan mij liggen) . iig, kijken of hij nu gewoon netjes uit blijft

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pben
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04-2023
Goedenavond,

Bij mij AVR-X2500H schakelt de stand:
TV audio soms plotseling (sinds kort) ongewenst spontaan omschakelt naar Spotify
Iemand een idee ?

Ik heb geen vast-IP adres op mijn router, dit probleem heeft niet eerder voorgedaan in 2019, 2020 en sinds kort 12/2021 is dit ongewenst schakelen!

De Denon heeft zoveel functies, misschien heeft de functie Internetradio er mee te maken.

Bij mij gaat zover bekend niets aan snachts, het is met de Denon AVR receiver dat spontaan omschakelen van TV audio naar de Spotify stand gebeurt.

Groeten Bernard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:01

FeaR

In GoT we trust

@pben
Topics kicken om daarna te kapen is niet de bedoeling. Voor eigen problemen zijn eigen topics.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.