dating: mannen leiden, vrouwen laten zich leiden?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.186 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Overal lees je dat mannen moeten leiden en vrouwen zich laten leiden, als je succes wil hebben met daten.
Ook wordt er gezegd dat mannen dominant zijn en vrouwen onderdanig.

Echter gaat men er overal vanuit dat de man de vrouw versiert en op date vraagt. Hierdoor kun je je afvragen of het nemen van de leiding niet komt doordat degene die het contact begint de leiding moet nemen. Dus als de vrouw de man op date vraagt, dat dan de vrouw de leiding neemt.

Is het niet zo dat vrouwen zich onderdanig gedragen omdat ze op date worden meegenomen, en niet zelf het initiatief nemen, ipv dat vrouwen van nature onderdaniger zijn en mannen leidender/dominanter?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 19:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 16:25
'overal lees je'. Volgens mij sla je daar al de plank mis. Iedereen is anders en wil dus anders benaderd worden. Is dit niet een stukje selectief lezen geweest van je?
Dat is huiskamer ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Renzzie op 31-08-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Overal lees je dat mannen moeten leiden en vrouwen zich laten leiden
In dat geval zie ik graag 10 soorten bronnen tegemoet.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Salvatron schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:09:
Overal lees je dat mannen moeten leiden en vrouwen zich laten leiden, als je succes wil hebben met daten.
Ook wordt er gezegd dat mannen dominant zijn en vrouwen onderdanig.

Echter gaat men er overal vanuit dat de man de vrouw versiert en op date vraagt. Hierdoor kun je je afvragen of het nemen van de leiding niet komt doordat degene die het contact begint de leiding moet nemen. Dus als de vrouw de man op date vraagt, dat dan de vrouw de leiding neemt.

Is het niet zo dat vrouwen zich onderdanig gedragen omdat ze op date worden meegenomen, en niet zelf het initiatief nemen, ipv dat vrouwen van nature onderdaniger zijn en mannen leidender/dominanter?
Misschien dat dat er zo aan toegaat bij Salsa dansen maar mijn ervaring bij het daten is helemaal niet zo, vrouwen leiden allicht anders dan dat je als man zou doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Slavy schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:11:
[...]

In dat geval zie ik graag 10 soorten bronnen tegemoet.
Hier bijv.:

https://www.datewijsheid....ps-succes-met-vrouwen.htm

2) Wees de leider

De leiding nemen tijdens interacties met vrouwen geeft een vrouw wederom het gevoel dat jij een man bent die haar beschermen kan en bij wie ze zich veilig voelen kan. Tevens zoekt een vrouw instinctief naar een leider om zich mee voort te planten. Omdat dit de overlevingskansen van het nageslacht vergroot. Een vrouw tonen dat je leiden kan, oefent dan ook met name seksuele aantrekkingskracht op haar uit.

Maar ook op andere sites is dit te lezen.
Renzzie schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:10:
'overal lees je'. Volgens mij sla je daar al de plank mis. Iedereen is anders en wil dus anders benaderd worden. Is dit niet een stukje selectief lezen geweest van je?
Nee, is geen selectief lezen, het staat er echt.

[ Voor 31% gewijzigd door Salvatron op 31-08-2018 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Ik ken genoeg vrouwen bij wie je ueberhaupt al niet meer aan hoeft te komen als blijkt dat je dergelijke ouderwetse, rolbevestigende, neerbuigende nonsens serieus lijkt te nemen. Het zijn net mensen - allemaal anders. En d'r zijn er vast die graag beschermd en geleid willen worden, maar zelfs daar zitten er veel bij die liever geen kerel hebben die de laatste 50 jaar aan emancipatie volledig gemist lijken te hebben.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:31

Aganim

I have a cunning plan..

Salvatron schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:09:
Ik zal mijn vriendin vanavond vragen waarom ze zich onderdanig gedraagt. Mocht ik morgen nog in leven zijn zal ik haar antwoord terugkoppelen naar je. :+

Persoonlijk denk ik dat 'onderdanigheid' (ik noem het liever 'wel/geen initiatief nemen') eerder vanuit onzekerheid voorkomt dan uit een gevoel van gedomineerd willen worden. Wie onzeker is zal uit zichzelf al minder snel initiatief nemen en dat kan voor zowel mannen als vrouwen opgaan.
De leiding nemen tijdens interacties met vrouwen geeft een vrouw wederom het gevoel dat jij een man bent die haar beschermen kan en bij wie ze zich veilig voelen kan. Tevens zoekt een vrouw instinctief naar een leider om zich mee voort te plante
Aldus:
Ik ben Wouter, auteur van dit artikel, van e-boeken voor mannen en oprichter van datewijsheid.nl.
Voelt als een WC-Eend bron. Geen enkele onderbouwing, slechts een mening verkapt als voldongen feit. Mijn advies: wees jezelf en geloof in jezelf, genoeg vrouwen/mannen/anders* houden ook van mannen zonder capsones en een gezond portie zelfvertrouwen.

Mocht je desondanks tóch meer willen uitzoeken op dit gebied: beperk je dan tot websites met een fatsoenlijke bronvermelding en waar het doel van de schrijver niet is om zijn/haar eigen boek te promoten.

* Doorhalen indien niet van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:41
Ik denk dat zo'n soort topic beter in AWM past, maar bezint eer ge begint. Er zitten een hele hoop aannames in je startpost die nogal wat *kuch* ouder wereldbeeld kennen. In HK hebben we een datingtopic en in TL loopt net ook een verwant topic. Vandaar dus een slotje op deze.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.