Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-05 23:48
Mijn vraag
Is er iemand die ervaring heeft met de UPPLEVA Tv-steun van IKEA op zijn Besta TV meubel?
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20330599/ Dit is een TV Steun die je vast zet op je Besta meubel dit lijkt mij een mooi systeem omdat ik dan niet in de gestucte muur hoef te boren. Maar is er een risico dat het meubel omvalt? Gaat om een 55 inch tv die 21 kilo weegt.

Beste antwoord (via michaeltjeh1 op 31-08-2018 14:15)

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik gebruik deze steun/meubel voor mijn 55 inch Samsung TV. En ik ben erg te spreken over de kwaliteit. Degelijke (gepoedercoat) stalen constructie.

Het enige probleem was bij mij de afwijkende maat van VESA bouten voor de Samsung TV. Maar dat is niet de schuld van IKEA, die leveren heel veel standaard maten mee met de TV beugel.

Foto:
UPPLEVA en BESTA

[ Voor 21% gewijzigd door Starck op 31-08-2018 14:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Als ik op de site kijk;
Max. gewicht: 30 kg
Max. beeldgrootte: 55 "
Minim. beeldgrootte: 37 "
Dan zit je scherm aan het maximum formaat, het gewicht er duidelijk onder.

Het hangt er echt vanaf hoe je hem gaat monteren. Doe je dat half assed met goedkope zooi, dan heb je meer kans dat het gaat vallen.

Maar ikea verkoopt hem niet al tijden omdat hij zo slecht is :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
@corset Thx voor je reactie wat bedoel je met half assed met goedkope zooi? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Nu online
@michaeltjeh1 ik ken mensen die hebben zo'n Lidl/Action schroef setje en die weigeren de ikea schroeven etc te gebruiken. En ja, dan krijg je inderdaad instabiele dingen.

Wat ikea er bij geeft is speciaal daarvoor gemaakt, dus gebruik dat :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Ik gebruik deze steun/meubel voor mijn 55 inch Samsung TV. En ik ben erg te spreken over de kwaliteit. Degelijke (gepoedercoat) stalen constructie.

Het enige probleem was bij mij de afwijkende maat van VESA bouten voor de Samsung TV. Maar dat is niet de schuld van IKEA, die leveren heel veel standaard maten mee met de TV beugel.

Foto:
UPPLEVA en BESTA

[ Voor 21% gewijzigd door Starck op 31-08-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
@Starck Thx voor je reactie. geen last van kantelen oid omdat tv misschien best hoog komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
michaeltjeh1 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:16:
@Starck Thx voor je reactie. geen last van kantelen oid omdat tv misschien best hoog komt?
Nee, geen probleem met kantelen hoor. Vooral niet als er wat spul in de kast zit, dan staat hij als een huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
Thx heren ik ben geholpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51
michaeltjeh1 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:54:
Mijn vraag
Is er iemand die ervaring heeft met de UPPLEVA Tv-steun van IKEA op zijn Besta TV meubel?
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20330599/ Dit is een TV Steun die je vast zet op je Besta meubel dit lijkt mij een mooi systeem omdat ik dan niet in de gestucte muur hoef te boren. Maar is er een risico dat het meubel omvalt? Gaat om een 55 inch tv die 21 kilo weegt.
Mooie TVsteun en perfect passend bij zo'n Besta tvmeubel. Je tvmeubel zal zeker weten niet omvallen. Zeker doen! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:41
Ik zit hier dus ook over na te denken, maar wat mij nog weerhoud is dat je TV altijd een stukje van de muur af zit. Is het mogelijk om dit te verkorten, zodat hij (redelijk) strak tegen de wand zit? De tiltfunctie heb ik niet nodig, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45
Ik heb dit meubel idd ook met deze steun, ik wil niet meer anders. Het staat zeer stabiel, hier ook met een 55 inch.
Ik gebruik die beugel om de tv naar links en rechts te bewegen overigens niet, dan komt hij te ver naar voren naar mijn mening.

[ Voor 35% gewijzigd door Nachtapotheker op 31-08-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Richh schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:22:
Ik zit hier dus ook over na te denken, maar wat mij nog weerhoud is dat je TV altijd een stukje van de muur af zit. Is het mogelijk om dit te verkorten, zodat hij (redelijk) strak tegen de wand zit? De tiltfunctie heb ik niet nodig, haha.
Ik heb de tv heel dicht op de muur met een speciale beugel, leek me een paar jaar terug heel verstandig. Het staat ook heel strak, maar man, wat is het irritant als er een kabel in moet. Hele meubel naar voren, tv van de muur, ding plat leggen op de bank, kabels erin, dan ophangen en alles weer in kabelgootjes krijgen, heb er echt spijt van. Hij kan beter iets naar voren steken zodat je erbij kan, ook al is het iets minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilor
  • Laatst online: 26-02 16:12
Starck schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:13:

Foto:
[Afbeelding: UPPLEVA en BESTA]
2 jaar te laat met reageren, maar ik heb deze meubel + uppleva ook. En het lukt me niet deze te monteren. Welke bouten gebruik je?

PC: R7 5800X3D / X570 Aorus Elite / 32GB DDR4 3600MHz / RX 6900 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Deze info is ook in de handleiding terug te vinden.. daarnaast kicken we niet zomaar topics van 2 jaar oud.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.