Beveiliging oud Word-bestand met docx-extensie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 22:16
Op verschillende plekken lees ik dat het met de encryptie van Word-bestanden van na Word 2007 wel snor zit. Oudere versies waren echter kinderlijk eenvoudig te kraken. Ik zit nu met een door mij versleuteld bestand dat ik rond 1998 (!) aanmaakte, maar inmiddels de docx-extensie heeft. Ik bewerk het tegenwoordig in Word 365. Ik weet niet meer of ik de inhoud tussentijds in een nieuw, modern Word-bestand heb gecopypastet.

Er staat nergens duidelijk "dit is een Word 365-bestand met die-en-die encryptie", ook niet bij de bestandsinfo in Word zelf. Wel zie ik in het contextmenu > Details > Inhoud "application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document" staan.

Mijn vraag: Kan ik ervan uitgaan dat mijn huidige bestand de nieuwste versleuteling heeft?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In principe: ja.
Je bestand heeft ergens de conversie gemaakt van .doc naar .docx.
En als je niet 100% zeker bent, dan kies je een keer voor " Opslaan als...", geef een nieuwe naam en locatie en dan is het alsnog (of nogmaals) opgeslagen met een nieuwe en veiliger encryptie

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 22:16
Thanks. Bij nader inzien kan ik me een Opslaan als...-moment herinneren. Het zou zo dus goed moeten zijn.

Ik nam al aan dat MS de beveiliging automatisch "mee-upgradet", blijkbaar ook zonder opnieuw om het wachtwoord te vragen, maar omdat het om gevoelige info gaat, vroeg ik het toch even.