Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennertnl
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 30-07-2023
Mijn vraag
Ik speel Rainbow Six Siege maar sinds kort heb ik enorme ping sprongen van 9-30 naar 600-3000 wat zich herhaalt om de 3 minuten (ongeveer), ik heb mijn gehele PC gecleant met behulp van een vriend die in deze richting studeert maar niks heet uiteindelijk zijn vruchten geworpen, nu ben ik van plan een/deze repeater aan te schaffen voor een hopelijk betere connectie en gameplay.
Nu wil ik graag weten of er bepaalde type muren zijn die het signaal van deze repeater blokkeren waardoor het niet zou werken als ik het aanschaf en of het zal werken, ik ben van plan hem naast mijn monitor te zetten op mijn bureau, mijn kamer is bijna recht boven de router dus zouden mensen mij kunnen vertellen of dit slim is?
Stel dat mensen ook tips hebben om de game op een andere manier terug te brengen naar een goede staat dan zou ik het graag willen lezen.
(Mijn reden is R6S maar ik heb in meerdere games deze problemen en ook minder goede connectie sinds het begin van dit probleem).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik PCE-N15 antennes als ontvangers voor mijn PC, heeft iemand een beter alternatief die ik mogelijk zou kunnen aanschaffen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb mijn hele PC gecleant met behulp van een vriend, ik heb meerdere games gedeinstalleerd voor minder schijfgeheugen en ik heb mijn wifi al meerdere malen geherstart dus dat zal ook niet werken (ging het maar zo makkelijk).

Alvast dankjulliewel!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Heb je dit ook als je gewoon via een UTP kabeltje "gamed"?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Een repeater naast je buro zetten heeft echt geen effect. (hoogstens voegt het wat ping toe)
Die ontvangt gewoon precies hetzelfde signaal als je pc, dus alle lag die daar nu inzit blijft erin zitten.

Je zou hem dan halverwege tussen de router en je pc meoeten zetten. Maar als dat maar een paar meter scheelt zal dat ook niet veel doen.

Probeer eerst eens een tijdelijke kabel naar de pc te trekken, als de lagspikes er dan nog zijn zit het in dus niet in je wifi verbinding, en hoef je daar dus niet meer naar te kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door heuveltje op 31-08-2018 13:26 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Lennertnl welkom op Tweakers.

Om je wat beter te kunnen helpen is het handig / verplicht om zoveel mogelijk informatie over de gebruikte hardware en je probleem te geven. Zou je dus het volgende willen toevoegen:
- Specificaties internet
- Specificaties PC
- Gebruikte netwerk hardware (router, modem, e.d.)

Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennertnl
@rens-br Dankjewel, ik zal het even natrekken en het later toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennertnl
@Meekoh Bedoel je een netwerk kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennertnl
@heuveltje Heb je adviezen voor gespecificeerde kabels?
En moet ik die dan helemaal vanaf de router connecten of kan dat los? (vrees router?..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Ja, zo kun je controleren of je WIFI netwerk uberhaupt de oorzaak van het probleem is. Desnoods zet je de PC even tijdelijk naast de modem of router (whatever je hebt) als je geen lange kabel hebt.
Voor hetzelfde geld is het een probleem in de PC zelf en heb je voor niks een repeater gekocht ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennertnl
@Meekoh ik zal dat inderdaad proberen, dankjewel.
Maar het probleem is dus dat mijn kamer ooit is aangebouwd, waardoor de muren nogal dik zijn en dat er niet bepaald veel ruimte tussen zit, ik ga het testen met een internetkabel maar ik kan jammer genoeg al wel melden dat ALS het helpt, dat het dan niet de blijvende oplossing zal zijn in verband met het feit dat mijn moeder geen kabel door het huis heen wilt laten lopen.
Vandaar dat mijn keuze voor een repeater uitging ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Lennertnl op 03-09-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Lennertnl schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:45:
Maar het probleem is dus dat mijn kamer ooit is aangebouwd, waardoor de muren nogal dik zijn en dat er niet bepaald veel ruimte tussen zit, ik ga het testen met een internetkabel maar ik kan jammer genoeg al wel melden dat ALS het helpt, dat het dan niet de blijvende oplossing zal zijn in verband met het feit dat mijn moeder geen kabel door het huis heen wilt laten lopen.
Vandaar dat mijn keuze voor een repeater uitging ;).
Prima, maar zomaar in het wilde weg dingen gaan aanschaffen waarvan je niet eens weet of het je probleem gaat oplossen is ook geen strak plan ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Maar het probleem is dus dat mijn kamer ooit is aangebouwd, waardoor de muren nogal dik zijn en dat er niet bepaald veel ruimte tussen z.
Let wel dat repeaters vooral helpen als er gewoon veel afstand/muren tussen bron en ontvanger is, en je dat kunt halveren door halverwege een repeater te zeggen.

Als 1 muur het probleem is, kun je daar dus ook niet veel winnen met een repeater.
Op het moment dat die repeater zo ongeveer op je pc of router moet staan heeft deze echt geen zin meer. :)

[ Voor 26% gewijzigd door heuveltje op 03-09-2018 15:56 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

... in verband met het feit dat mijn moeder geen kabel door het huis heen wilt laten lopen...
Dan werk je die kabel toch netjes weg?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 23:22
Heb jij een TV op je kamer?
Misschien kun je dan MOKA32 een goede verbinding realiseren tussen je computer en de router/modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 10:47
Ook kan je evt denken aan powerline al ben ik daar zelf absoluut geen fan van.
Staat je AP trouwens wel op dezelfde verdieping ts?
Als je ap zich op de beneden verdieping bevind en jouw kamer op een hogere etage dan is het misschien wijs om het netwerk uit te breiden met een tweede AP op de bovenverdieping, al zal die wel bedraad aangesloten moeten worden (draad tussen de 2 ap's dus).
Het kan trouwens ook zo zijn dat een ander apparaat wat op de wifi aangesloten is een erg slechte ontvangst heeft en daardoor veel airtime weg vreet, daar hebben alle andere apparaten dan dus last van!

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennertnl
@Brahiewahiewa hoe wil je dat dan doen? De router zit in de meterkast midden in onze gang.
Maar dat verhaal even terzeide want ik vermoed dat een kabel niet de oplossing zal zijn.

Mijn vader vermoedt dat het mijn antennes en/of mijn wifikaart zijn, ze zijn sowieso niet de beste qualiteit hebben we gevonden dus ik denk dat ik die sowieso al wil vervangen.
Ik zit te denken aan een PCE-AC68. pricewatch: Asus PCE-AC68

[ Voor 16% gewijzigd door Lennertnl op 05-09-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennertnl
@Willem1981 nee dat heb ik niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennertnl
@terror538 mijn vader is ook al met een idee als die powerlines aangekomen maar ikzelf begrijp ze niet echt (ben pas 15 xD).
Met AP bedoel je routers toch?
Ik denk niet dat airtime via een ander apparaat het probleem is, ik heb het ook als niemand anders thuis is, we hebben de basics al geprobeert dus dat zal m niet worden, ik vermoed dat we meer naar de onderdelen van mijn PC moeten focussen aangezien sommige al 2,5 jaar oud zijn.
Ik ben ook van plan mn PC binnenkort te ontstoffen etc.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen is niet gewenst.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 05-09-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lennertnl schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:29:
@Brahiewahiewa hoe wil je dat dan doen? De router zit in de meterkast midden in onze gang.
Gewoon een sleufje frezen, er een pijpje in leggen en weer dichtsmeren.
D'r zijn duizenden doe het zelvers die dat voor je kunnen doen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1