Vraag

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik zoek een?
Na 2 jaar met veel plezier mijn Samsung S6 gebruikt te hebben is het tijd voor een opvolger. De batterij is merkbaar slechter geworden en ik ben weer eens toe aan iets nieuws (android). Max. 5,8 inch. Een soepele werking van de telefoon (browsen, fb, mail ) vindt ik belangrijk.

Wat is je budget?
Max. €200 aanschaf losse telefoon of €25 p/mnd waarbij ca. 240 belminuten en min. 2gb internet zit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Belangrijk is dat de batterij het een dag volhoudt. Hierbij kijk is niet veel filmpjes cq spelletjes spelen. Een camera met een vergelijkbare kwaliteit als mijn huidige s6 is een minimale eis.

Wat heb je zelf al gevonden?
In eerste instantie neigde ik naar de Samsung A8 maar sinds kort is mijn aandacht naar een Chinese (xiaomi) gegaan zoals de a2 (lite) en redmi 6. Hiervan lees ik echter veel kritische berichten over de camerakwaliteit. Ook ben ik benieuwd of er veel verschil zit in het type schem (resolutie) tov mijn huidige s6

Door de grote hoeveelheid types van de Chinese merken zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik hoop dat iemand mij op het goede spoor kan brengen zodat ik een keuze kan maken. Als jullie van mening zijn dat een andere merk/type ook bang for bucks biedt, sta ik open voor alternatieven.

Alle reacties

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-11 22:38
Kun je niet beter een s7 edge batterij erin laten zetten?

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

thijsjow schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:29:
Of een nieuwe accu met battery back ?
https://www.replacedirect...bid=102071&prrel=13830537

• thijsjow
Ik heb er zelf ook een liggen zoon battery pack. Het is alleen fijn als je hem op de tafel laat staan anders krijg je er pijn van in je pols. Laat er een s7 edge batterij inzetten of je doet het zelf. Ik heb zelf ook een s6 en geen moment spijt van de s7 edge batterij. Je moet alleen 5 keer je telefoon helemaal leeg laten lopen dat hij uit valt anders klopt de batterij percentage niet. En dan terwijl hij uit staat en helemaal leeggelopen is naar 100% opladen.

• Ludwig005

Ludwig005

een s7 edge batterij gaat niet passen ondanks dezemfde vorm pak een nieuwe S6 batterij om de tijd door te brengen.

• thijsjow
Ludwig005 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:49:
een s7 edge batterij gaat niet passen ondanks dezemfde vorm pak een nieuwe S6 batterij om de tijd door te brengen.
Ik zal er zo een foto van maken.

• Ludwig005

Ludwig005

thijsjow schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:50:
[...]

Ik zal er zo een foto van maken.
ik ben aan het wachten kom je er wijs uit?

• thijsjow
Ludwig005 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:58:
[...]

ik ben aan het wachten kom je er wijs uit?
Zat in de auto hierbij de foto's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l9uWEk14cLAckTFgg93RpDUY/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FSpKnuy3KvjNxqsJ0xQ7yV4k/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ugREp4wYxFIRLdqZBgBYBmTM/thumb.jpg

• Ludwig005

Ludwig005

• mobile12
thijsjow schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:29:
Hmmm... hier had ik zelf nog niet eerder aan gedacht. Misschien wel een goede oplossing om mijn s6 met een nieuwe batterij door te geven aan mijn zoon. Zelf vind ik het namelijk toch ook wel weer leuk om eens een nieuwe telefoon te hebben.

Hoop dat iemand ervaringen kan delen over de camera- en schermkwaliteit of tips voor een goede opvolger van mijn s6.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mobile12
Bedankt! Voor deze s8 (wat ik overigens een mooi toestel vind) komen de maandelijkse kosten uit op €29 zonder eenmalige bijbetaling. Ik zoek echter een scherpere deal (max eu25 per maand en het liefst minder).

Daarnaast vraag ik mij af of dit niet sneller mogelijk is icm met een toestel (met vergelijkbare specificaties en kwaliteit) van een ander merk dan Samsung.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mobile12 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:07:
[...]

Bedankt! Voor deze s8 (wat ik overigens een mooi toestel vind) komen de maandelijkse kosten uit op €29 zonder eenmalige bijbetaling. Ik zoek echter een scherpere deal (max eu25 per maand en het liefst minder).

Daarnaast vraag ik mij af of dit niet sneller mogelijk is icm met een toestel (met vergelijkbare specificaties en kwaliteit) van een ander merk dan Samsung.
was maar voorbeeld (1e optie die ik zag)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1