Toon posts:

12.41 driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nvidia 12.41 driver geinstalleerd. Naja alles verloopt goed. Ik reboot en wat denk je? ik kan maximaal de resolutie op 1024 zetten. Normaal kon ik nog 1152 kiezen en 1280.

Iemand die weet waar dit probleem in zit?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? Ik wil wel graag hoger draaien dan 1024 :z

Gekke detonators, met versie 6.x heb ik nergens last van. En de oudere ook. Maar bij de nieuwe....

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:10
:? Videokaart?
:? Monitor?

Verwijderd

Display Properties --> Settings --> Advanced --> Adapter --> en dan een knopie onderaan.

List ALL Modes!

HOPPA als het daar niet bij staat dan is het fucked up. ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 juli 2001 17:59 schreef Snippie het volgende:
Display Properties --> Settings --> Advanced --> Adapter --> en dan een knopie onderaan.

List ALL Modes!

HOPPA als het daar niet bij staat dan is het fucked up. ;-)
Mja is dus fucked op. Als ik op list all modes klik staat er maximaal 1024 :?

VidCard is asus v7700
en monitor is een Nec

Verwijderd

oude drivers ofzo er weer op knallen ?

Verwijderd

Topicstarter
Owja en alles komt ook niet hoger dan 75 hz.

Nee oude drivers wil ik er nie op.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Waarschijnlijk niet de goede monitor ingesteld. Geef een monitor op in configscherm

Verwijderd

Topicstarter
Monitor nog een keer opnieuw ingesteld. Nogsteeds hetzelfde ;/

Verwijderd

probeer je monitor maar eens als 'plug en play' monitor te installeren

Verwijderd

Topicstarter
DUh denk je dat ik achterlijk ben ofzo?

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 18:17 schreef iFc-Freaky het volgende:
ROFL

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 18:17 schreef iFc-Freaky het volgende:
Ja >:)

;)

Nu serieus: welke OS heb je ?

Misschien is het een variant (ik nog nooit gehoort dat 1024 de top was nameijk) van de 75 Hz. bug, die je krijgt als je een (meestal) Iiyama monitor gebruikt met drivers >6.6x
De oplossing is òf langere versie gebruiken (die geen problemen heeft) òf je pin15 disablen, door die uit een video-cable verlegstukje te slopen.

Hier is dus heel veel over te vinden op GoT, zoek maar op: nVidia refresh 75 Hz. bug Iiyama (combinaties en misschien sommige niet), dat jij toevallig andere monitor hebt betekend niet dat het niet opgaat, al kan het natuurlijk wel iets anders zijn.

Nuttige links:
[topic=157775]
[topic=166589] (beste uit verlengstuk dus)

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai win2k.
Heb een asus v7700.
En een Nec Monitor die 1280 aan moet kunnen.

Verwijderd

Dit heb ik ook altijd als ik nieuwe detonator of asus drivers installeer... ff rebooten en de resolutie kan weer richting de 1600x1200...

• Jake
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 18:42 schreef iFc-Freaky het volgende:
Ik draai win2k.
Heb een asus v7700.
En een Nec Monitor die 1280 aan moet kunnen.
Dan voldoe je aan de eisen van de bug...
(Hoewel ik dat van die NEC niet zeker weet, maar kan goed dat ze dezelfde techniek als Iiyama gebruiken.)

Wat er dus bij die bug gebeurt is dat de Plug&Play info (DDC) niet goed wordt uitgelezen, en de refresh-rate (en blijkbaar resoluties) niet alle zijn voor die monitor. Door uitzetten (afbreken of niet verlengen) van pin15 voorkom je dat de DDC überhaupt wordt uitgelezen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik pin 15 af breek is het ok? Is er geen andere manier? Vind het absurd als het zo moet..

• Jake
  • Niet online
Als het hetzelfde probleem is wel ja, maar ik heb dat probleem zelf niet, ik weet wel van het bestaan af.
Zoals al eerder gezegd, natuurlijk wel van een verlengstukje afbreken, en niet van de kabel zelf (kan je het tenminste nog ongedaan maken), er is ook een kans dat nVidia het weer een keer fixed...

Ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit bij jou het probleem oplost, maar als je zeker weet dat je met oude drivers wel alle resoluties heb (NU ook nog!), dan lijkt het er iig verdacht veel op.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 19:00 schreef iFc-Freaky het volgende:
Dus als ik pin 15 af breek is het ok? Is er geen andere manier? Vind het absurd als het zo moet..
Is het ook, maar het is vrijwel de enige manier om van die 75Hz bug af te komen. Het werkt hier iig wel. Ik werd ook gek van die 75Hz @ 1024x768, pin afgebroken en kon weer 85Hz doen, was stuk lekkerder :)
Nu heb ik 1152x864 @ 75Hz (max) dus die pin 15 afbreken was eigenlijk niet nodig geweest >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ook minimaal 1152 ;/

• Jake
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 19:13 schreef Vo0 het volgende:
Nu heb ik 1152x864 @ 75Hz (max) dus die pin 15 afbreken was eigenlijk niet nodig geweest >:)
>:)

Verwijderd

Topicstarter
win2k 6.31 maar weer installed, kan ik iig me res weer goed zetten ;/

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Heb ook 12.41 erop gehad, maar vreemd genoeg blijft de monitor op 60Hz flikkeren, ondanks dat ik de refreshrate op 85Hz heb staan (wordt ook als zodanig aangegeven???)
Draai nu weer met de bijgeleverde standaarddriver (6.72).
Is het trouwens normaal dat de driver 2 monitoren "ziet"?
(Bij mij staat voor zowel monitor 1 als 2 mijn CTX monitor vermeld, en ik heb op de tv-out niets aangesloten staan..)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Pagina: 1