Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 19:18
Wij kopen liever de fysieke kaartjes dan dingen uit de eshop. Met name zodat alles blijft werken in de toekomst zonder complicaties of waarde degradatie.

Maar bij bijvoorbeeld Zelda is er een DLC. Die kan je downloaden, en dan spelen.

Dus ik vroeg mij af of;
  • zijn er gamecards te koop waarbij de DLC al inbegrepen is?
  • hoe dienen mensen zonder internet deze DLC te downloaden? (sd card?)
  • is het mogelijk om de SD card van 1 switch in een andere te steken, zodat die het niet opnieuw hoeft te downloaden?
  • is een SD card (geformateerd door een switch) te kopieren, of hoe maak je een backup?
Ik heb het hier over legale manieren en zonder risico op bricken van een switch wegens geknutsel.

Error 304: Please hit any user to continue.

Beste antwoord (via Barryke op 31-08-2018 12:17)

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-06 20:34

Sorbo

Uw hulp in huis!

Barryke schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:19:
Wij kopen liever de fysieke kaartjes dan dingen uit de eshop. Met name zodat alles blijft werken in de toekomst zonder complicaties of waarde degradatie.

Maar bij bijvoorbeeld Zelda is er een DLC. Die kan je downloaden, en dan spelen.

Dus ik vroeg mij af of;
  • is het mogelijk om de SD card van 1 switch in een andere te steken, zodat die het niet opnieuw hoeft te downloaden?
  • is een SD card (geformateerd door een switch) te kopieren, of hoe maak je een backup?
Ik heb het hier over legale manieren en zonder risico op bricken van een switch wegens geknutsel.
  • Lastig... Er zijn games waarbij dit het geval is geweest, bijvoorbeeld bij "Game of the Year" versies die later uitgebracht zijn. Hier staat in sommige gevallen de extra content on-disk. In andere gevallen is er een downloadcode bijgevoegd waarmee de extra content gratis gedownload kan worden. In het geval van je voorbeeld, Zelda BotW, is die versie er niet. De DLC is enkel downloadable.
  • Via een hotspot bijvoorbeeld. De Switch (en alle gameconsoles tegenwoordig) gaan er vanuit dat je regelmatig een internetverbinding beschikbaar hebt, voor patches, updates en bijvoorbeeld DLC.
  • Nee, de downloads zijn voor zover ik weet gebonden aan de switch waarop deze gedownload zijn. Dit is v oor games het geval, en ik zie geen reden waarom dit voor DLC niet zo zou zijn.
  • Backups van de SD kaart zijn voor zover ik weet niet mogelijk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

DLC staat voor DownLoadable Content. Het is dus per definitie digitale content die via het internet verkregen wordt. Zonder internet gaat dat voor zover ik weet dus niet lukken, we leven momenteel ook in een wereld waar iedereen die een switch kan kopen ook wel ergens toegang kan krijgen tot het internet (mcdonalds wifi bijvoorbeeld). Zodra het gedownload is kun je uiteraard zonder verbinding spelen (zolang het geen online game is).

Een SD kaartje wisselen durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-06 20:34

Sorbo

Uw hulp in huis!

Barryke schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:19:

Dus ik vroeg mij af of;
  • Lastig... Er zijn games waarbij dit het geval is geweest, bijvoorbeeld bij "Game of the Year" versies die later uitgebracht zijn. Hier staat in sommige gevallen de extra content on-disk. In andere gevallen is er een downloadcode bijgevoegd waarmee de extra content gratis gedownload kan worden. In het geval van je voorbeeld, Zelda BotW, is die versie er niet. De DLC is enkel downloadable.
  • Via een hotspot bijvoorbeeld. De Switch (en alle gameconsoles tegenwoordig) gaan er vanuit dat je regelmatig een internetverbinding beschikbaar hebt, voor patches, updates en bijvoorbeeld DLC.
  • Nee, de downloads zijn voor zover ik weet gebonden aan de switch waarop deze gedownload zijn. Dit is v oor games het geval, en ik zie geen reden waarom dit voor DLC niet zo zou zijn.
  • Backups van de SD kaart zijn voor zover ik weet niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 19:18
Even voor de duidelijkheid: internet hebben of WIFI vinden is bij mij niet het probleem. :P
Gaat erom het te laten werken in toekomst zonder de DLC servers, en niet alleen op de ene Switch waarop het ooit gedownload is.
Sorbo schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:33:
Nee, de downloads zijn voor zover ik weet gebonden aan de switch waarop deze gedownload zijn. Dit is v oor games het geval, en ik zie geen reden waarom dit voor DLC niet zo zou zijn.
Is dat zo? Volgens dit antwoord op nintendo support is het inderdaad per-switch ja..
I found out the hard way this is true. To play the Zelda DLC on one console requires me to deactivate the other console despite having a physical version of Zelda. That's right. My kids can't play overcooked while I play Zelda. This is very frustrating for parents.
En volgens eerdere reactie ook nog online gekoppeld dus dat kunnen omzetten houdt ook ooit op met werken.

Dus..
zodra die DLC servers stoppen (bijv. over 10 jaar) is het niet mogelijk een (andere) Nintendo Switch van de plank te pakken, een gamecard erin te stoppen, en op enige manier de (DLC) uitbreidingen te kunnen gebruiken. Wel zonde dan..

Tenzij je nu een Nintendo Switch + gamecard + sdcard (met DLC erop) op ijs legt natuurlijk. En ze het alle 3 blijven doen en dus samen kan gebruiken.

[ Voor 42% gewijzigd door Barryke op 31-08-2018 11:56 ]

Error 304: Please hit any user to continue.