Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.appel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2023
Voor mijn werk gebruik ik 2 Exchange servers, 1 met agenda, 1 zonder.
Mijn vrouw gebruikt voor haar werk 1 Exchange server voor zakelijke agenda en een gmail prive agenda.
Wij delen samen 1 auto, waar wij ook een agenda voor aangemaakt hebben. Eerst een in gmail, daarna een in Outlook.com.
We hebben een zoontje, waarvoor we ook een agenda hebben aangemaakt, eerst een in gemail, daarna een in Outlook.com.
We gebruiken allebei outlook op onze laptop / surface en Android op onze (Samsung) telefoons.

Toen we voor de auto en onze zoon gmail agenda's gebruikte en deze inleesde (of inlazen??) / synchroniseerde met telefoon en outlook ging alles ongeveer een week goed, daarna crashte steevast het gegevens bestand van Outlook. Ook het plannen van afspraken vanuit Outlook in een gmail agenda werkt niet, wegens gebrek aan machtigingen, die ik ook niet aangepast krijg...

Omdat we het crashen van outlook wel zat waren, hebben we Outlook.com accounts aangemaakt. Echter, daar worden de problemen nog aparter. Afspraken, ingeschoten vanaf de telefoon van mijn vrouw op een van die accounts komen netjes terug op mijn telefoon, maar verdwijnen van haar telefoon na ongeveer een dag. Afspraken komen soms wel in outlook naar voren, soms niet. Afspraken inschieten vanuit Outlook werkt niet in mijn zoons agenda, wel in de auto agenda. Maar ook dan verdwijnen afspraken soms spontaan op een telefoon, terwijl de synchronisatie het goed zou moeten doen.

Kortom, wij willen een stabiele, betrouwbare omgeving waarin 5 agenda's, waarvan 2 Exchange servers en 1 gmail agenda en 2 nog flexibel te bepalen agenda's synchroniseren op 2 outlook clients en 2 android telefoons, waarbij zowel vanaf de outlook clients als de android telefoons afspraken ingeschoten moeten kunnen worden. Het is helaas niet mogelijk om binnen de bestaande Exchange servers extra accounts aan te maken. Wie oh wie weet een oplossing???

Ik heb thuis ook nog een Synology NAS staan. Is daar het een en ander op mogelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door a.appel op 31-08-2018 10:44 . Reden: Kleine aanpassing in tekst, kleine aanvulling ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik snap werkelijk waar niet waarom je meerdere agenda's in gmail/outlook.com/Exchange(2x) bij wil houden! Gewoon één mailserver omgeving en daar je agenda in. Waarom zo complex?

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.appel
Ik heb 2 Exchange accounts van twee verschillende werkmaatschappijen waarvoor ik werk. Mijn vrouw heeft 1 Exchange account van haar werk en een prive-gmail account (die ze al jaaaaaaaren gebruikt en waar allerlei zaken aan gekoppeld zijn en dus die niet wil opgeven...).
In die Exchange omgevingen zijn we geen beheerder en zijn de beheerders ook niet bereid om extra accounts aan te maken.
De extra accounts (voor auto en zoon) zijn gewoon makkelijk als je elkaar op de hoogte wilt houden, wie de auto nodig heeft en waar onze zoon heen (gebracht) moet (worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:43

Yucon

*broem*

Dat synchronisatie niet lekker werkt herken ik wel, zonder je helaas de oplossing te kunnen geven. Maar dat verstuurde uitnodigingen niet goed aankomen of bewaard blijven vind ik wel opvallend. Dat zou probleemloos moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.appel
Tja... zou probleemloos moeten werken... Da's iets wat ik zelf ook zou denken. In eerste instantie, met diverse gmail accounts, werkte het synchroniseren (de eerste week) prima. Ook inschieten van afspraken vanaf telefoons ging perfect. Alleen inschieten van afspraken via Outlook en synchronisatie na een week, ging niet meer goed. Als het op Android kan werken, zou een partij als Microsoft het toch ook voor elkaar moeten kunnen krijgen?

Oh, nog even ter aanvulling: we hebben ook getracht om de gmail account en de Outlook.com account met elkaar te synchroniseren en vervolgens de gmail in de telefoon in te lezen en de Outlook.com account in Outlook. Dan gaat er nog veel meer mis... Afspraken die verdwijnen, dubbel terugkomen om vervolgens weer te verdwijnen. Dat werkte dus ook niet...