hoi,
Ik heb een raar probleem met Xen op Debian (Buster), wellicht dat iemand het herkent, of wellicht is het een bug in deze versie?
Het gaat om een Xen host die nu 2 weken draait, met inmiddels een stuk of wat VPS'en erop. Nu heb ik dom0 1024MB geheugen toegekend, zoals in de best practices ook wordt aanbevolen:
/etc/default/grub.d/xen.cfg:GRUB_CMDLINE_XEN_DEFAULT="dom0_mem=1024M,max:1024M"
en /etc/xen/xl.conf: autoballoon=0
Echter na 15 dagen uptime was het geheugen geslonken
# free -m
total used free shared buff/cache available
Mem: 730 567 34 0 129 144
Swap: 1905 50 1855
En nu ik er op let zie ik elke dag +- een paar MB verdwijnen. Er is ruim voldoende geheugen beschikbaar, maar ik kan dat niet opnieuw toekennen zonder reboot, en er draaien inmiddels productie systemen op dus dat is niet zo makkelijk..
xl info:
total_memory : 65221
free_memory : 30116
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan stoppen, voor die server tot een grinding halt komt vanwege OOM?
Ik heb een raar probleem met Xen op Debian (Buster), wellicht dat iemand het herkent, of wellicht is het een bug in deze versie?
Het gaat om een Xen host die nu 2 weken draait, met inmiddels een stuk of wat VPS'en erop. Nu heb ik dom0 1024MB geheugen toegekend, zoals in de best practices ook wordt aanbevolen:
/etc/default/grub.d/xen.cfg:GRUB_CMDLINE_XEN_DEFAULT="dom0_mem=1024M,max:1024M"
en /etc/xen/xl.conf: autoballoon=0
Echter na 15 dagen uptime was het geheugen geslonken

# free -m
total used free shared buff/cache available
Mem: 730 567 34 0 129 144
Swap: 1905 50 1855
En nu ik er op let zie ik elke dag +- een paar MB verdwijnen. Er is ruim voldoende geheugen beschikbaar, maar ik kan dat niet opnieuw toekennen zonder reboot, en er draaien inmiddels productie systemen op dus dat is niet zo makkelijk..
xl info:
total_memory : 65221
free_memory : 30116
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan stoppen, voor die server tot een grinding halt komt vanwege OOM?
[ Voor 17% gewijzigd door Robert op 31-08-2018 07:28 ]
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS