Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-09 07:51
Beste mensen,

Ik had 3 jaar terug een goede game pc die nu wel verouderd is maar.... na een tijdje begaf het moederbord dus toen was ik overgestapt naar een game laptop. nu wil ik heel graag weer een game pc samenstellen want mijn gamelaptop is verouderd. Mijn pc heeft al een harddisk, Ram, koeler, power supply. dus ik moet eigenlijk alleen een nieuwe videokaart, moederbord en een processor hebben. Ik heb zelf veel gekeken maar er zijn zoveel soorten componenten dus ik kan niet kiezen :?

alvast bedankt.
:)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wik graag games spelen zoals Scum en PUBG op high settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 600 euro want ik moet alleen maar 3 dingen kopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ram, Voeding, harddisk, koeling, CD-brander. PC kast.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, GPU, MOTHERBOARD

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles behalve AMD, liefst Intel en nvidia mag ook anders zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet echt, als het kan zo nieuw generatie echt fijn zijn

Ga je overklokken?
denk het niet.

hopenlijk kan iemand toch helpen. :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:43
Wat voor onderdelen heb je nu al precies? En wat is er mis met AMD?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je laptop verouderd is en die volgde al je PC op, is het best mogelijk dat je DDR3 hebt dus dan wordt de keuze voor nieuw(er) spul wel lastig.

Ook een PSU die al jaren uit staat (en dus mogelijk stof verzameld heeft), hoeft niet meer volledig te vertrouwen te zijn qua functies.

En wat ik nog even mis; welke monitor / resolutie / framerate heb je? Want dat kan zowel een positieve als negatieve invloed hebben op de kosten voor een GPU.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:12
sinan27 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 01:33:

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet alles is klakkeloos mee te nemen naar nieuwe hardware. Het moet wel compatibel zijn. Wat is het merk en type van deze componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-09 07:51
PSU = ms-tech atx power supply v2.3 ms-n550 val Rev.B
Ram= crusial 8GB DDR3
Koeling = cooler master hyper 212 evo
Harddisk = merk weet ik niet maar is 1TB
Pc kast = sharkoon ATX

Ik had Amd vroeger maar die word snel warm en vind het niet zo fijn
Mijn psu zat nog in mijn kast dus hij heeft niet zo veel stof gevangen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:11
De moderne AMD CPUs zijn veel beter dan die van vroeger. Ook zijn de stock koelers beter dan die van Intel. (Maar je heb al een 212 EVO).
Voor een moderne CPU (Intel 8th gen of AMD Ryzen) heb je DDR4 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:55

vectormatic

Warlock of the doorlock

PSU: MS-tech is een slecht merk voor PSUs, deze zou ik niet hergebruiken, koop een fatsoenlijke unit van bijvoorbeeld corsair of seasonic

Ram: DDR3 is niet meer te gebruiken op moderne platforms, je zal DDR4 moeten kopen

Koeling: Controleer vooral even of je er de nodige hardware voor hebt om op s1151/AM4 te monteren, daarnaast was er een generatie of wat terug een akkefietje dat oudere koelers intel chips ombogen, omdat die chip tegenwoording dunner zijn.

Wat AMD betreft, er zijn zeker chips geweest die vrij warm werden, maar die heeft intel ook in zn geschiedenis. De huidige Ryzen chips zijn prima kwa warmte en komen met goede standaard koelers, terwijl Intel CPUs de laatste generaties toch wel heethoofdjes aan het worden zijn.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Ik zou deze nog eens doornemen: DAA beleid

Het is namelijk verplicht zelf met een lijstje met onderdelen te komen.
Dan is het nog de vraag welke inzet je zelf hebt gedaan. Je bent echt niet de enige die een cpu/gpu en moederbord koopt. Een paar andere topics induiken geeft je al inzicht, je hebt namelijk helemaal geen bijzondere wensen.

Als je geen cpu noemt voor je oude pc, kunnen we ook niet aangeven of hij nog wel of niet meekan.
Blijkbaar kun je wel zelf besluiten dat dat ding verouderd is, maar wat er dan nieuw moet komen kan niet?

En je antwoorden moet je zoveel mogelijk compleet geven, daar wordt namelijk om gevraagd.
Antwoorden zoals deze"
heeft niemand wat aan, is geen toegevoegde waarde ten opzichte van de titel van het topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wik graag games spelen zoals Scum en PUBG op high settings.
Leuk, en waar ga je het op bekijken: Op welke resolutie en welke refreshrate verwacht je dat het moet draaien?

Hoe beter je topicstart en inzet, hoe meer mensen geneigd zijn je te helpen en je ook bij de producten komt die bij jouw wensen passen.
Pagina: 1