Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
Gegroet iedereen,

Nadat mijn geliefde laptop ( asus zenbook pro 2015) spijtig genoeg niet bestand bleek tegen een weekendje onder een douche veroorzaakt door een defecte koelkast. Sorry voor deze vreemde openingszin maar het enige relevante voor dit forum is het feit dat mijn asus laptop onherstelbare waterschade opliep en ik daarom redelijk dringend op zoek ben naar een nieuwe laptop.

Ik gebruik mijn laptop voornamelijk professioneel, niets al te zwaar maar gaat wel regelmatig mee op verplaatsing naar events. Office, lightroom ea voor verwerken dronefoto's, streamen en controleren van beveiligingscamera's, aansturen multimedia in huis, youtuben enzovoort.

Mijn budget is 1000€ maar meer is mogelijk wanneer dat noodzakelijk is om rederlijkerwijs aan al mijn wensen te voldoen.
Ik heb een niet echt te verklaren subjectieve voorkeur voor het merk asus, zeker omdat ik zeker niet alleen positieve ervaringen heb met het merk en zijn aftersales. Daarom sta ik wel open voor alle alternatieven buiten apple.

Mijn specifieke technische wensen:

* ethernetaansluiting (echte, niet via usb ofzo en volle Gbit)
* minstens 8Gb en liefst 16 (omdat ik graag alles tegelijk doe inclusief tientallen tabs en dank windows 10 voor de vele bureaubladen)
* goed 15 tot 15.6inch IPS!! scherm minstens full hd
* snelle processor (ik wens zo weinig mogelijk verschil met mijn desktops)
*m.2 ssd als bootdrive ( capaciteit van geen belang indien vervangbaar daar ik 2 m.2 evo 960 pro heb liggen van 500 en 1000gb
*na mijn zenbook moet het voor mij niet meer in alluminium zijn of ultra dun en licht. Wel mag het er niet cheap uitzien en pluspunten voor niet saai design.

Wanneer ik dit alles ingeef in de filter van de pricewatch kom ik uit bij een eerder vreemd voorstel
https://tweakers.net/pric...aming-fx504gd-dm030t.htmlpricewatch: Asus TUF Gaming FX504GD-DM030T

Een gaming laptop met in mijn ogen meer dan prima spcificaties op vlak van cpu en ram met een discrete videokaart als bonus en dat alles voor minder dan 1000€.

Dit lijkt mij een goede deal zelfs wanneer ik niet van plan ben te gamen met deze laptop.

Graag had ik van jullie geweten of ik ergens een denkfout maak of iets over het hoofd zie dat deze laptop toch minder geschikt maakt voor mijn specifiek gebruik.

Alvast bedankt om deze lange tekst te door lezen!

mvg

L

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 16:47
https://www.dell.com/nl-n...d/g-series-15-5587-laptop

899 euro en dan heb je nog : Bespaar 10% met code HAPPY10. Aanbieding eindigt op 5 september.