[WIN8] Krijg 0xc000000f error als ik Windows installeer*

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1110703

Topicstarter
Mijn vraag
...
Opzoek naar een OEM windows 8 iso image, graag in de omgeving Den Haag en uiteraard tegen een kleine vergoeding

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Voor een asus n56vv 16gb 750gb toshiba

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Wilde de asus voorzien van een ssd, laptop moest opnieuw worden opgestart en kreeg foutcode 0xc000000f te zien
...
Usb stick gekocht, iso image gebrand van windows 8.1

In de bios gezet naar opstarten met usb, start op en dan een zwart scherm. Ergens gelezen dat de juiste 8.1 zou moeten werken. Maar geen idee welke windows 8 (home of pro of ??) er op de asus laptop zou moeten zitten. Staat nergens vermeld op de doos, alleen een cd met drivers meegekregen.

Al drie dagen aan het zoeken naar een windows 8 iso, maar overal alleen de 8.1 versie.

Dan maar hopen dat er iemand een oplossing kan bieden

Beste antwoord (via Anoniem: 1110703 op 08-09-2018 20:17)

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:07
Anoniem: 1110703 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 00:48:
Moest de iso snel maken bij een vriend, gemaakt met rufus (??) Ik ga het andere even proberen en morgen de windows 10 iso downloaden. Usb stick is een sandisk cruzer, zou ik een andere moeten kopen voor de zekerheid ?
Hmm, dan is het misschien toch de secureboot. USB stick is verder prima. En Rufus ook.
Laat je BIOS lekker op UEFI staan, met secure boot. En probeer morgen die Microsoft tool maar eens uit.
Als je je oude harde schijf nog hebt staat daar al je data op. Deze kun je later met een converter aan je laptop hangen en eventueel kopieren wat je nodig hebt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Anoniem: 1110703 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 00:37:
Mijn vraag
...
Opzoek naar een OEM windows 8 iso image, graag in de omgeving Den Haag en uiteraard tegen een kleine vergoeding

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Voor een asus n56vv 16gb 750gb toshiba

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Wilde de asus voorzien van een ssd, laptop moest opnieuw worden opgestart en kreeg foutcode 0xc000000f te zien
...
Usb stick gekocht, iso image gebrand van windows 8.1

In de bios gezet naar opstarten met usb, start op en dan een zwart scherm. Ergens gelezen dat de juiste 8.1 zou moeten werken. Maar geen idee welke windows 8 (home of pro of ??) er op de asus laptop zou moeten zitten. Staat nergens vermeld op de doos, alleen een cd met drivers meegekregen.

Al drie dagen aan het zoeken naar een windows 8 iso, maar overal alleen de 8.1 versie.

Dan maar hopen dat er iemand een oplossing kan bieden
toon volledige bericht
Waarom niet meteen Windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen back up van me bestanden gemaakt, dus opstarten en bestanden veilig stellen. En ergens een gewoonte dier, als iets prima werkt geen noodzaak voor verandering. Neemt niet weg dat ik nu ga neuzen in de windows 10 forum om te kijken wat ik mis. Bedankt verder voor de snelle reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:09
Windows 10 lijkt me beter idd... maar zet secure boot maar eens uit en eventueel legacy boot aan, mogelijk start ie dan wel vanaf USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@spNk Ga ik nu proberen, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Anoniem: 1110703 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 00:43:
Geen back up van me bestanden gemaakt, dus opstarten en bestanden veilig stellen. En ergens een gewoonte dier, als iets prima werkt geen noodzaak voor verandering. Neemt niet weg dat ik nu ga neuzen in de windows 10 forum om te kijken wat ik mis. Bedankt verder voor de snelle reactie
Prima. Kan natuurlijk zijn dat je USB stick niet bootable is. Dus Windows kan hiervan dan niet opstarten.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Met deze tool kun je de nieuwste Windows 10 ISO downloaden en direct bootable maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moest de iso snel maken bij een vriend, gemaakt met rufus (??) Ik ga het andere even proberen en morgen de windows 10 iso downloaden. Usb stick is een sandisk cruzer, zou ik een andere moeten kopen voor de zekerheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926911

nvm... gaat dus om een nieuwe schijf 8)7

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 926911 op 31-08-2018 00:54 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Anoniem: 1110703 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 00:48:
Hmm, dan is het misschien toch de secureboot. USB stick is verder prima. En Rufus ook.
Laat je BIOS lekker op UEFI staan, met secure boot. En probeer morgen die Microsoft tool maar eens uit.
Als je je oude harde schijf nog hebt staat daar al je data op. Deze kun je later met een converter aan je laptop hangen en eventueel kopieren wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, had me goed ingelezen over het plaatsen van een ssd schijf, moest opnieuw worden opgestart. Toen de melding 0xc000000f. Ik ga ermee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:59

TheVMaster

Moderator WOS
Volgens mij wordt Windows 8 ook niet meer ondersteund officieel. Je zult dus naar 8.1 (als je perse bij Windows 8 wilt blijven) moeten overstappen. Daarnaast ben ik het wel eens met bovenstaande reacties...stap gewoon over Windows 10. Dan hoef je je voorlopig ook niet meer druk te maken over of je OS wel ondersteund wordt en hoef je ook niet meer te betalen voor een nieuwe versie.

* Titel even aangepast

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 31-08-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De laptop kwam wel een stapje verder met het uitzetten van secure boot ( dank aan: spNk & Clavis).

Maar de originele hdd lijkt te zijn beschadigd. De hdd eruit geschroeft en nu de lege ssd in de laptop geplaatst en een windows 10 OEM home met licentie gekocht. Maar kan deze niet instellen via de bios. Wellicht toch weer bij iemand een wimdows 8 recovey maken en via methode laten werken en vanuit daar de overstap maken naar windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:09
Instellen via de bios? Wat wil je precies instellen? Hij moet gewoon kunnen booten vanaf usb stick. Anders heb je hem waarschijnlijk niet goed gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij boot option priorities en dan boot option #1 windows boot manager naar >p2: HL-DT-ST DVDRAM GT80N.

Met instellen bedoel ik, dat de laptop opstart met als eerst lezen van de windows 10 cd. (Mijn excuus hierover ben een leek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key
Pagina: 1