PairBonding niet beschikbaar, bij beide buren wel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 23:26
Oke, mooie situatie hier.. Ik heb recentelijk een nieuw huis gekocht.
De oprit van mijn huis is letterlijk tegenover de oprit van de KPN Koper/wijkcentrale van het volledige dorp.
Op mijn huidige adres (aan de andere kant van het Dorp) haal ik volgens fourstack 222 Mbit/s (aangesloten op SDF) en haal ik dus ook mijn 100Mbits abbo bij KPN.
Afbeeldingslocatie: https://www.kaismets.nl/Fourstack1.png
Echter op mijn nieuwe adres (die ene op echt minder dan een steenworp afstand van waar mijn oude verbinding ook vandaan komt) haal ik volgens Fourstack een mooie 35 Mbit/s (aangesloten op MDF zonder pair bonding mogelijkheid):
Afbeeldingslocatie: https://www.kaismets.nl/Fourstack2.png
Nu zou je zeggen: Oke niet zo zeuren, heel de buurt heeft die MDF kabelverdeler, die heeft de capaciteit niet.. nu is het mooie mijn buren op huisnr 104 halen 94 Mbit/s met pair bonding en mijn andere buren op huisnr 108 halen 70 Mbit/s met pair bonding.

Nu schijnt het zo volgens de klantenservice van KPN te zijn, dat mijn huis maar een ader afgelast heeft, en dat ik daarom geen pairbonding kan ( en ja ik snap dat dit over 1 ader niet kan). maar de klantenservice zegt dan ook weer doodleuk, we gaan er niks aan veranderen. en Oja, op die 35Mbit/s zou ik ook geen abonnement afnemen, dat gaat nooit fatsoenlijk werken.
Een andere optie is schijnbaar om XS4ALL te nemen, die zeggen inderdaad: geen probleem wij sluiten dat extra adertje op het netwerk van KPN wel op onze kosten aan, maar die kosten in verhouding dan ook weer 11 euro per maand meer dan ik nu bij KPN betaal.

In dit hele verhaal mis ik nogal een beetje de onderbouwing, waarom mijn huis niet meerdere aders afgelast kan krijgen door KPN. en waarom mijn buren het wel hebben gekregen en ik niet.

Iemand hier enig idee hoe ik KPN zo ver krijg om mij een verbinding uit het jaar 2018 te geven :)

ps: Ik heb te veel slechte ervaring met Ziggo hier in het dorp om daar nog ooit klant te worden :)

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Beste antwoord (via skai21 op 31-08-2018 21:01)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
skai21 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:42:
Nu schijnt het zo volgens de klantenservice van KPN te zijn, dat mijn huis maar een ader afgelast heeft, en dat ik daarom geen pairbonding kan ( en ja ik snap dat dit over 1 ader niet kan). maar de klantenservice zegt dan ook weer doodleuk, we gaan er niks aan veranderen. en Oja, op die 35Mbit/s zou ik ook geen abonnement afnemen, dat gaat nooit fatsoenlijk werken.
Een andere optie is schijnbaar om XS4ALL te nemen, die zeggen inderdaad: geen probleem wij sluiten dat extra adertje op het netwerk van KPN wel op onze kosten aan, maar die kosten in verhouding dan ook weer 11 euro per maand meer dan ik nu bij KPN betaal.
KPN hanteert al jaren het principe: we investeren niet meer in het oude netwerk als ons dat niet meer geld oplevert. Opzich logisch, want ook 70mbit is natuurlijk weinig en helemaal niet 2018-waardig :P het kost KPN sowieso meer geld, dan wat het ze ooit nog op gaat leveren.

Verder vind ik het verhaal van de klantenservice nogal overdreven. KPN levert tegenwoordig ITV op adressen waar 10mbit binnen komt. 35mbit is in principe 'genoeg' voor KPN-standaarden, anders moeten ze heel wat adresjes in NL op de schop gooien.
In dit hele verhaal mis ik nogal een beetje de onderbouwing, waarom mijn huis niet meerdere aders afgelast kan krijgen door KPN. en waarom mijn buren het wel hebben gekregen en ik niet.
Misschien hadden de vorige bewoners wel geen zin om dat te laten doen, toen ze het bij de hele straat deden. En nu moeten ze er een losse monteur voor sturen die alleen aan voorrijkosten al meer geld kost, dan wat jij aan €11 keer 12 maanden moet uitgeven. Tja, ik snap dat wel :P
Iemand hier enig idee hoe ik KPN zo ver krijg om mij een verbinding uit het jaar 2018 te geven :)
Start een glasvezelinitiatief, dat is de enige manier om KPN te 'straffen' dat ze aan dit dode paard proberen te trekken. Of stap over naar Ziggo :P

Moet het per se via DSL, dan moet je een jaartje naar XS4ALL, 12 maanden 11 euro extra betalen en daarna terug naar KPN. Uiteindelijk kost je dat 130 euro, en als je goed zoekt met cashbacks misschien wel minder. Ik vind dat een schijntje tov de investering die KPN hiervoor nog moet doen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-10 18:54
XS4ALL doet naar mijn weten wél de moeite om een graafploeg aan te sturen om het tweede aderpaar in te lassen, als dit uiteraard technisch mogelijk is.

Een optie is dus om over te stappen naar XS4ALL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:09
Overstappen voor minimaal een jaar en anders niets doen.
Ja het kost effe wat meer maar dan heb je wel pairbonding, kun je daarna terug naar KPN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dus voor 11 x 12 krijg je je wens. Dat of je accepteert de situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 16:19
Kijk inderdaad even of XS4all wel pairbondig wil leveren (check geschatte snelheid via de postcodecheck op hun site). Melding die ik op een intern systeem van KPN bij mijn adres zag staan was iets in de trend: omdat er klein laswerk nodig is wordt het niet gedaan. XS4all is meer premium en zal het wel doen.

Voorbeeld van mijn adres:
Fourstack: down 110 Mbit/s
KPN.com: 107 Mbit/s down/10 Mbit/s up beschikbaar
XS4all.nl: Maximale haalbaar 200 Mbit/s down/ 59 Mbit/s up

XS4all doet dus wel de pairbonding.

Het is dat ik(en de wederhelft) meer dan tevreden op dit moment ben met KPN en dat er voor ons te weinig voordeel in de overstap naar XS4all op dit moment in zit.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Nu online
skai21 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:42:
KPN hanteert al jaren het principe: we investeren niet meer in het oude netwerk als ons dat niet meer geld oplevert. Opzich logisch, want ook 70mbit is natuurlijk weinig en helemaal niet 2018-waardig :P het kost KPN sowieso meer geld, dan wat het ze ooit nog op gaat leveren.

Verder vind ik het verhaal van de klantenservice nogal overdreven. KPN levert tegenwoordig ITV op adressen waar 10mbit binnen komt. 35mbit is in principe 'genoeg' voor KPN-standaarden, anders moeten ze heel wat adresjes in NL op de schop gooien.
Misschien hadden de vorige bewoners wel geen zin om dat te laten doen, toen ze het bij de hele straat deden. En nu moeten ze er een losse monteur voor sturen die alleen aan voorrijkosten al meer geld kost, dan wat jij aan €11 keer 12 maanden moet uitgeven. Tja, ik snap dat wel :P
Start een glasvezelinitiatief, dat is de enige manier om KPN te 'straffen' dat ze aan dit dode paard proberen te trekken. Of stap over naar Ziggo :P

Moet het per se via DSL, dan moet je een jaartje naar XS4ALL, 12 maanden 11 euro extra betalen en daarna terug naar KPN. Uiteindelijk kost je dat 130 euro, en als je goed zoekt met cashbacks misschien wel minder. Ik vind dat een schijntje tov de investering die KPN hiervoor nog moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Het ergste van alles is dus nog, er hoeft niet eens gegraven te worden.. gewoon ff snel aflassen is genoeg.
Jeffrey87 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:46:
XS4ALL doet naar mijn weten wél de moeite om een graafploeg aan te sturen om het tweede aderpaar in te lassen, als dit uiteraard technisch mogelijk is.

Een optie is dus om over te stappen naar XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Jup, XS4ALL doet idd:
tot 69 Mbit/s download en tot 6 Mbit/s upload, wat dus met +/- 70Mbit/s het dubbele is van de 35 die KPN beloofd. Ik ga vermoedelijk lekker XS4ALL nemen. en dan waarschijnlijk na een jaar niet switchen omdat ik tevreden ben over de dienst (hoor goeie dingen over hun :) )
Sabes schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:10:
Kijk inderdaad even of XS4all wel pairbondig wil leveren (check geschatte snelheid via de postcodecheck op hun site). Melding die ik op een intern systeem van KPN bij mijn adres zag staan was iets in de trend: omdat er klein laswerk nodig is wordt het niet gedaan. XS4all is meer premium en zal het wel doen.

Voorbeeld van mijn adres:
Fourstack: down 110 Mbit/s
KPN.com: 107 Mbit/s down/10 Mbit/s up beschikbaar
XS4all.nl: Maximale haalbaar 200 Mbit/s down/ 59 Mbit/s up

XS4all doet dus wel de pairbonding.

Het is dat ik(en de wederhelft) meer dan tevreden op dit moment ben met KPN en dat er voor ons te weinig voordeel in de overstap naar XS4all op dit moment in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Nu online
skai21 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:00:
Jup, XS4ALL doet idd:
tot 69 Mbit/s download en tot 6 Mbit/s upload, wat dus met +/- 70Mbit/s het dubbele is van de 35 die KPN beloofd. Ik ga vermoedelijk lekker XS4ALL nemen. en dan waarschijnlijk na een jaar niet switchen omdat ik tevreden ben over de dienst (hoor goeie dingen over hun :) )

[...]
XS4ALL is gewoon onderdeel van hetzelfde bedrijf hè :P je betaalt vooral voor het modem en het 4g simmetje bij downtime. En dus, dit soort dingen :P

Voor de 'average customer' zou ik adviseren na een jaartje lekker KPN een kans te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Richh schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:05:
[...]

XS4ALL is gewoon onderdeel van hetzelfde bedrijf hè :P je betaalt vooral voor het modem en het 4g simmetje bij downtime. En dus, dit soort dingen :P

Voor de 'average customer' zou ik adviseren na een jaartje lekker KPN een kans te geven.
Tsja, weet dat ze hetzelfde bedrijf / dochter zijn. vandaar ook mijn verbazing dat XS4ALL het wel doet en KPN niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 16:49
Hoi Skai, ik vroeg me af hoe het nog afgelopen is?

Ik zit namelijk in de zelfde situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skai21
Ik heb een jaartje een XS4ALL abbonement afgesloten, deze hebben netjes de extra Ader afgelast.
Mijn FritzBox is nu capable tot:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BJWE338.png

In September zou mijn jaar eigenlijk aflopen, waarna ik terug zou kunnen gaan naar KPN i.v.m. de prijs.
Want de dienst van XS4ALL is wel degelijk beter :)
Maar afgelopen maand hebben ze de jaarlijkse prijsverhoging gecombineerd met zenderpakket wijzigingen weer doorgevoerd. Ik mocht dus eigenlijk eerder opzeggen, maar het aanbod wat ze deden was goedkoper dna KPN. Dus ik blijf nog een jaartje.

De FritzBox en gratis 1750E repeater(die ik als AP heb ik gericht) van XS4ALL is wel echt veel fijner dan de Experiabox van KPN. O-)

Pagina: 1