Mijn vraag:
Mijn windows 10 laptop (XPS13) herkent geen andere apparaten in het netwerk. Openen van bureaublad shortcut Netwerk resulteert dus in een volledig lege lijst.
Laptop heeft wel internetverbinding.
Verbonden middels WiFi
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Op mijn andere laptop (XPS15, WiFi) zijn wel alle netwerkapparaten zichtbaar, behalve de desbetreffende laptop XPS13, die staat niet in de lijst.
Via cmd command ping uitgevoerd met IP vd router, dit resulteert in de melding: General failure
Een ping naar willekeurige website werkt wel.
Reboot
Netwerk vergeten en weer opnieuw invoeren, wisselen tussen openbaar en terug naar thuisnetwerk.
Windows firewall hersteld naar standaard.
Werkgroep is correct ingesteld op WORKGROUP
Teruggezet dmv herstelpunt (was echter maar 3 dagen terug in de tijd, maar ik weet ook niet precies sinds wanneer netwerk onzichtbaar is).
Alvast bedankt voor de hulp!
Mijn windows 10 laptop (XPS13) herkent geen andere apparaten in het netwerk. Openen van bureaublad shortcut Netwerk resulteert dus in een volledig lege lijst.
Laptop heeft wel internetverbinding.
Verbonden middels WiFi
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Op mijn andere laptop (XPS15, WiFi) zijn wel alle netwerkapparaten zichtbaar, behalve de desbetreffende laptop XPS13, die staat niet in de lijst.
Via cmd command ping uitgevoerd met IP vd router, dit resulteert in de melding: General failure
Een ping naar willekeurige website werkt wel.
Reboot
Netwerk vergeten en weer opnieuw invoeren, wisselen tussen openbaar en terug naar thuisnetwerk.
Windows firewall hersteld naar standaard.
Werkgroep is correct ingesteld op WORKGROUP
Teruggezet dmv herstelpunt (was echter maar 3 dagen terug in de tijd, maar ik weet ook niet precies sinds wanneer netwerk onzichtbaar is).
Alvast bedankt voor de hulp!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2018 07:16 . Reden: kleinigheden toegevoegd, maar vooral waardering voor jullie hulp. ]