Beste lezer,
Ik ben bezig een nieuw systeem samen te stellen om mijn systeem uit 2006 te vervangen. Destijds ook zelf samengesteld en hij heeft altijd als een zonnetje gedraaid maar komt nu echt krachten te kort. Daarnaast maakt mijn huidige PC te veel lawaai.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdgebruik is fotobewerking (Photoshop en Lightroom). Maar ook andere grafische toepassingen zoals Illustrator. Videobewerking een enkele keer.
Daarnaast moet de pc goed overweg kunnen met OpenGL 4.5/WebGL voor o.a. 3D apps / Google earth achtige toepassingen maar ook verwerken van geo data m.b.v. QGIS.
Ook moet de PC (m.n.) race-games kunnen trekken en moet ie toekomst bestendig zijn. Het is een uitdaging om weer zo'n duurzaam systeem als m'n oude samen te stellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget 1250 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In de lijst staan een aantal onderdelen die reeds aanwezig zijn:
Silverstone LC17
Samsung HD204UI, 2TB
DVD NEC ND-4571
Ik geef er de voorkeur aan deze onderdelen (HD voorlopig) te houden. Qua kast heb ik ook een alternatief in de lijst gezet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na een aantal weken rondgesurft te hebben ben ik gekomen tot onderstaande lijst van onderdelen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik ga af op recensies.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dus ik zou graag een stiller systeem hebben maar vind het lastig uit te drukken, heb geen dB meter. Ik heb de PC hier naast me op het bureau staan en nu suist ie me teveel.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Vragen aan jou als lezer, als je erover mee kunt en wilt denken:
1) Denk je dat dit een goede combinatie van onderdelen is die goed met elkaar gaat samen werken?
2) Gaat dit goed passen in mijn huidige kast?
3) Weet je goede stille fans voor de achterkant (om die 2 naast elkaar te vervangen)?
4) Is het veilig de binnenkant nog enigszins te bekleden, of wordt de kast dan te warm? Wat is goed materiaal hiervoor?
Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken!
Ik ben bezig een nieuw systeem samen te stellen om mijn systeem uit 2006 te vervangen. Destijds ook zelf samengesteld en hij heeft altijd als een zonnetje gedraaid maar komt nu echt krachten te kort. Daarnaast maakt mijn huidige PC te veel lawaai.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdgebruik is fotobewerking (Photoshop en Lightroom). Maar ook andere grafische toepassingen zoals Illustrator. Videobewerking een enkele keer.
Daarnaast moet de pc goed overweg kunnen met OpenGL 4.5/WebGL voor o.a. 3D apps / Google earth achtige toepassingen maar ook verwerken van geo data m.b.v. QGIS.
Ook moet de PC (m.n.) race-games kunnen trekken en moet ie toekomst bestendig zijn. Het is een uitdaging om weer zo'n duurzaam systeem als m'n oude samen te stellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget 1250 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In de lijst staan een aantal onderdelen die reeds aanwezig zijn:
Silverstone LC17
Samsung HD204UI, 2TB
DVD NEC ND-4571
Ik geef er de voorkeur aan deze onderdelen (HD voorlopig) te houden. Qua kast heb ik ook een alternatief in de lijst gezet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na een aantal weken rondgesurft te hebben ben ik gekomen tot onderstaande lijst van onderdelen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik ga af op recensies.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dus ik zou graag een stiller systeem hebben maar vind het lastig uit te drukken, heb geen dB meter. Ik heb de PC hier naast me op het bureau staan en nu suist ie me teveel.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Vragen aan jou als lezer, als je erover mee kunt en wilt denken:
1) Denk je dat dit een goede combinatie van onderdelen is die goed met elkaar gaat samen werken?
2) Gaat dit goed passen in mijn huidige kast?
3) Weet je goede stille fans voor de achterkant (om die 2 naast elkaar te vervangen)?
4) Is het veilig de binnenkant nog enigszins te bekleden, of wordt de kast dan te warm? Wat is goed materiaal hiervoor?
Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700 Boxed | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Gigabyte Aorus H370 Gaming 3 WiFi | € 122,13 | € 122,13 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Samsung HD204UI, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,85 | € 101,85 |
| 1 | Silverstone SST-LC17S-C (ATX, Geen PSU, Cardreader, Zilver) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB | € 117,37 | € 117,37 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 | € 146,- | € 146,- |
| 1 | NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 81,51 | € 81,51 |
| 1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 96,60 | € 96,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.223,36 | |
[ Voor 3% gewijzigd door zoomer op 31-08-2018 15:02 ]
Vr. gr. Zoomer