Vraag

• jwduitje
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-06 19:00
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
videokaart om weer een poosje mee vooruit te kunnen

Wat is je budget?
nog geen inschatting, niet te duur.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur, ben nergens grote fan van;).

[b[/b]
ik wil graag een nieuwe videokaart aanschaffen in verband met het kaduuk gaan van mijn R9 280x 3g. Ik wil op z'n minst de nieuwe AAA games spelen op 1080p ultra met degelijke FPS. En er ook nog een poos mee vooruit kunnen. Kan ik dan voldoen met een 1050 Ti? Of moet ik dan meer kijken naar 580 8gb / 1060 6 GB? Alvast dank voor de reacties!
Systeem bestaat uit 8gb ddr4 / i5 8400 / ssd/HDD etc

Edit: monitor is gewoon 1080p/60hz. De voeding weet ik naam zoniet van maar is 600watt.

[Voor 4% gewijzigd door jwduitje op 30-08-2018 21:07]

Beste antwoord (via jwduitje op 30-08-2018 21:41)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jwduitje schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:36:
@Hackus ja dat kan makkelijk. Maar is dat dan beter?
Dan is dit een goede keuze, en beter dan een 1050(Ti) en past prima bij je i5-8400
pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1080p op ultra... Ik neem aan op 60 frames per seconde? Dat zou je theoretisch genoeg hebben aan de GTX1060 6GB. Wil je meer frames per seconde, dan kan je (logischerwijs) een GTX1070 erin zetten of even wachten op de nieuwere 2060.

Aangezien je zelf in sommige andere topics ook geantwoord hebt, soms is het wel interessant om te weten welke monitor je hebt alsmede welke PSU. Misschien dat je die nog even wil toevoegen in de startpost.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jwduitje
Idd, weet dat ik soms ook reageer op anderen maar nou moet je zelf kiezen en dan ga ik toch weer twijfelen :)

Maar @MAX3400 zou de 1050 Ti voldoende zijn? Bijvoorbeeld. Bfv

[Voor 23% gewijzigd door jwduitje op 30-08-2018 21:09]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@jwduitje je zei dat je deze voeding hebt, zonde van je geld eerlijk gezegd 480w dus van de 600
pricewatch: LC-Power LC600H-12 V2.31

maar zie graag het type en merk scherm om te kunnen beoordelen of RX of GTX

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jwduitje schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:08:

Maar @MAX3400 zou de 1050 Ti voldoende zijn? Bijvoorbeeld. Bfv
Tja, de game komt pas over enkele maanden uit maar als ik https://segmentnext.com/2...efield-5-pc-requirements/ mag geloven, zal je dus een 1060 (of zelfs beter) moeten aanschaffen.

Glazen bol kijken voor "de toekomst" blijft een lastig verhaal; als je zeker weet dat je BF5 wil gaan spelen, zou ik gewoon even doorsparen totdat die game uit is, benchmarks lezen (en reviews) en dan pas een GPU kopen. Niet in de laatste plaats omdat de prijzen dan ook duidelijk zijn van (waarschijnlijk) de nieuwe Nvidia-generatie alsmede de invloed op de bestaande GPU's.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jwduitje
Maar het moet wel tot een bepaalde prijs blijven. (Niet te duur worden, dat vind ik zonde van mijn geld ). Anders is de videokaart bijna even duur als de rest van de pc.
@Hackus de monitor beschikt niet over g-sync freesinc. Is simpele van ilyamA

[Voor 19% gewijzigd door jwduitje op 30-08-2018 21:25]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jwduitje schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:14:
Maar het moet wel tot een bepaalde prijs blijven. (Niet te duur worden, dat vind ik zonde van mijn geld ). Anders is de videokaart bijna even duur als de rest van de pc.
@Hackus de monitor beschikt niet over g-sync freesinc. Is simpele van ilyamA
wat is je budget, misschien eens in V&A kijken voor gebruikte/geteste ?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:52
Maak budget vrij voor een nieuwe goede voeding want die je nu hebt staat garant voor nog veel meer ellende.

• jwduitje
@Hackus dat ben ik niet van plan. Heb eerder videokaart gehaalt 2e hands en nu na 3maanden doet hij het niet meer. Ik neem dat risico liever niet opnieuw

• jwduitje
@Uszka voeding werkt prima, geen klachten. Doet wat hij moet doen. Ik kom hier niet voor mijn voeding. Als ik daar advies over nodig heb zal ik het je wel vragen. Deze zal voorlopig nog niet vervangen worden

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jwduitje schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:29:
@Hackus dat ben ik niet van plan. Heb eerder videokaart gehaalt 2e hands en nu na 3maanden doet hij het niet meer. Ik neem dat risico liever niet opnieuw
pricewatch: Asus ROG-STRIX-RX570-O4G-GAMING
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G

vergelijk https://tweakers.net/pric...are/350965;637353;763589/

• jwduitje
@Hackus maar is het genoeg voor 2jaar ofz? En dan in het begin 1080 p ultra 60 FPS in triple a?

• Uszka
Er wordt hier goedbedoeld advies gegeven. Als je deze slechte voeding blijft gebruiken ga je nog meer defecte hardware krijgen. Het is namelijk heel goed mogelijk dat de videokaart kapot is gegaan door de hele slechte voeding die je in het systeem hebt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jwduitje schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:34:
@Hackus maar is het genoeg voor 2jaar ofz? En dan in het begin 1080 p ultra 60 FPS in triple a?
daarom vraag ik je budget. je kunt ook 300,- uitgeven ?

• jwduitje
@Uszka snap dat het advies goedbedoeld is. Maar weet zeker dat het daar niet aan ligt. Kaart was te hoog geklocked en vertoonde artifacts

• jwduitje

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jwduitje schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:36:
Dan is dit een goede keuze, en beter dan een 1050(Ti) en past prima bij je i5-8400
pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

• jwduitje
@Hackus hartelijk dank voor je advies! Dan moet ik daar maar eens naar kijken ! Bedankt!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:11
jwduitje schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:31:
@Uszka voeding werkt prima, geen klachten. Doet wat hij moet doen. Deze zal voorlopig nog niet vervangen worden
jwduitje schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:29:
@HackusHeb eerder videokaart gehaalt 2e hands en nu na 3maanden doet hij het niet meer. Ik neem dat risico liever niet opnieuw
De voeding hoort videokaarten te slopen?

[Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 30-08-2018 22:49]

• jwduitje
@mitsumark zoals ik al eerder heb gezegd, de voeding was het niet. Lees a.u.b. eerst wat verder

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Ik kan je garanderen dat die voeding niet goed werkt.(volgens specificaties) 100% zeker.
Want dat deed hij vanaf de fabriek ook al niet.

Een slechte voeding kan je hele systeem meenemen als hij kapot gaat. En als je pech hebt je hele huis.

Dit is echt de grootste troep die je kan kopen. Vragen om problemen.

Voor de rest, een 1060 6gb is genoeg voor 1080p ultra (of bijna ultra)
Een 1050Ti is daar zeker niet snel genoeg voor, dan moet je eerder rekenen op medium.

• jwduitje
@WEBGAMING heb je argumenten voor wat je net vertelde? Ik wil ze graag horen. En verder, wat voor voeding zou ik dan moeten kopen?

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
LC Power maakt gewoon geen kwaliteitsproducten.
Een goede fabrikant zorgt dat een voeding waar 600W op staat, ook daadwerkelijk 600W levert. Niet minder, en door allerlei rekentrucjes er toch 600W op zetten.
Maar zelfs als je naar het etiket kijkt, en de echte berekening maakt, zal hij dat waarschijnlijk ook nooit kunnen leveren, omdat de kwaliteit gewoon te laag is. En als hij het kan leveren zullen de voltages zo ver van de specificatie af zitten dat de boel instabiel word.
Bij een goed merk zou dat nooit gebeuren.

Bij een goed merk zitten er ook ontzettend veel beveiligingen in de voeding, zodat je systeem geen schade kan oplopen. Als een goede voeding kapot gaat, is dat het. Nieuwe voeding er in en klaar.
Als een goedkope voeding kapot gaat, heb je een grote kans dat hij je hele systeem kapot maakt, en zo niet een paar componenten.
Dat risico wil je gewoon niet lopen voor een paar tientjes.
We zeggen het niet omdat we jou graag geld zien uitgeven. :P Het zou toch zonde zijn als straks je nieuwe videokaart (of iets anders) kapot gaat door de voeding.

Je hardware zal ook langer mee gaan met een betere voeding, omdat de voltages stabieler zijn.

De Be Quiet Pure Power waar @Hackus het al over had is prima.

pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W

[Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 31-08-2018 00:07]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:31
zowaar een reviewtje gevonden van dat ding :

https://www.tomshw.it/for...-lc600-h12-review.561164/

Ff vertalen aanzetten, is italiaans. Hier en daar is de vertaling wat ongelukkig maar het bevestigd eigenlijk al wat hierboven gezegd wordt.
Kan niet het aangegeven wattage leveren en de bouwkwaliteit is (helaas) prut.

• jwduitje
Hartelijk dank voor de reacties van iedereen! Ik zal het meenemen in mijn overwegingen en ook naar een andere voeding kijken. Building was paar maanden terug mijn eerste build, en ik was maar wat tevreden :) alleen het was wel een budget build, ik had massel dat ik de graka al had. Anders zou ik hem nu pas hebben kunnen bouwen. Ik wou toen 600w. Om de R9 280x te kunnen laten draaien en ook nog ruimte over te hebben. Dank voor de reacties nogmaals

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het is geen 600W voeding. Het is een hele beroerde 300W voeding, met een veel te hoge prijs, waar men toevallig een 600W stickertje heeft opgeplakt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• jwduitje
voor degene die mij geholpen heeft: ik heb besloten om toch wat meer geld uit te geven en heb een rx 580 8gb gekozen. ook ben ik direct wezen kijken naar een nieuwe voeding. in ieder geval iets met 80 plus brons markering. dank voor het advies!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:31
Meld nog ff welke voeding je op het oog hebt. Dan koop je uiteindelijk altijd de goeie :)

[Voor 17% gewijzigd door Baloes op 31-08-2018 19:52]

• jwduitje
@Baloes ik denk dat ik daar wel uitkom, maar alsnog bedankt voor het aanbod!

• Uszka
80 Plus Bronze, Silver, Gold etc zegt alleen iets over de efficiëntie van de voeding, helemaal niets over kwaliteit. De meeste voedingen met die certificaten zou ik niet in mijn systeem willen hebben door te lage kwaliteit, hoog geluidsniveau of beroerde spanningsstabiliteit.

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-05 18:37
jwduitje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:57:
@Baloes ik denk dat ik daar wel uitkom, maar alsnog bedankt voor het aanbod!
Wat een bijzondere houding heb jij zeg. Je wil wel deskundig advies maar alleen als het volgens jou klopt? Luister eens beter naar wat Uszka zegt - dit is een van de personen hier op Tweakers die juist verstand heeft van voedingen.

• jwduitje
Het ging mij niet om de voeding maar om de videokaart. Sorry als ik iemand gekwetst heb. Mij is een voeding laten zien in ditzelfde topic en deze zag er volgens hun goed uit. Ik heb niemand gezien als minder als ik alleen maar beter. Daarom neem ik de adviezen in ontvangst. Eerst topic lezen graag. Vind deze reactie niet echt leuk van je. Maar desalniettemin mag ik toch altijd zelf bepalen wat ik met mijn geld doe?

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-05 18:37
jwduitje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:02:
Het ging mij niet om de voeding maar om de videokaart. Sorry als ik iemand gekwetst heb. Mij is een voeding laten zien in ditzelfde topic en deze zag er volgens hun goed uit. Ik heb niemand gezien als minder als ik alleen maar beter. Daarom neem ik de adviezen in ontvangst. Eerst topic lezen graag. Vind deze reactie niet echt leuk van je. Maar desalniettemin mag ik toch altijd zelf bepalen wat ik met mijn geld doe?
Het gaat ook om het totaalplaatje. Als je nu je voeding niet vervangt is de kans behoorlijk reëel dat je hele systeem kapot gaat.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee