• ivovanveghel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-10-2020
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs een videokaart gekocht genaamd Gtx 770 zoals jullie waarschijnlijk al weten heeft deze meer stroom nodig.

Ik moet deze aansluiten met 1x 6pins en een 6 pins+2 connector, maar er staat 3x een sata aansluiting op mijn PSU en maar 1 PCI-E aansluiting, maar ze zien er exact hetzelfde uit.

Het gaat om de PSU genaamd' xigmatek 80plus bronze power 500watt' er zitten 4x 6pins aansluitingen op.

Het gaat om de aansluiting op de voeding genaamd "Peripheral sata" ( ZIE ONDERSTAANDE LINK)

https://ibb.co/hqgaq9

Nu is de vraag of ik een van die aansluitingen kan gebruiken voor mijn videokaart? Ik moet namelijk nog de connectors kopen, want Ik ben ze kwijt. Heb dus geen mogelijkheid om het te testen.

PC Specs:

CPU: i5 4590
CPU cooler: 212 Evo
Moederbord: MSI Militiry Class 4 (B85M-E45)
SSD: 120gb kingston
HHD: 1tb kingston 7200rpm
RAM: Crucial 2x4 ram ddr3
GPU: Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II O

Ik heb op PCpartpicker gekeken, daar kwam ik op ongeveer 450-460 watt uit.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Ivo van Veghel

[ Voor 25% gewijzigd door ivovanveghel op 31-08-2018 08:20 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee, SATA naar PCI-E 6 of 6+2 gaat over het algemeen niet werken.
Afbeeldingslocatie: https://www.overclockers.co.uk/media/image/thumbnail/CA098XG_107055_750x750.jpg
Zoals je mogelijk al vermoedt; je moet de kabel kopen die het meest rechts op het plaatje staat (vanzelfsprekend niet de 220V-kabel).

Anyhow, niet iedereen is makkelijk terug te vinden op GoT maar misschien dat je even de rest van je systeem in je startpost kan zetten? Er is een (kleine) kans dat de voeding misschien niet voldoende is voor je systeem; allicht dat iemand hier iets aan kan toevoegen / opmerken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivovanveghel
Dus als ik het goed begrijp gaat het sowieso nooit werken. Je zei 'Nee, SATA naar PCI-E 6 of 6+2 gaat over het algemeen niet werken'.

Het betekent dat ik enkel 1 x een 6pins aansluiting heb op mijn PSU of zijn er nog andere manieren om het aan te sluiten?

Ik heb overigens mijn specs in pcparktpicker gezet. Hier kwam ik uit op ongeveer 460watt verbruik.

Ik zet mijn specs nog wel even in de beschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivovanveghel
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs een videokaart gekocht genaamd Gtx 770 zoals jullie waarschijnlijk al weten heeft deze meer stroom nodig.

Ik moet deze aansluiten met 1x 6pins en een 6 pins+2 connector, maar er staat 3x een sata peripheral aansluiting op mijn PSU en maar 1 PCI-E aansluiting, maar ze zien er exact hetzelfde uit. ( alle 4, ( 6 pin's aansluitingen.)

Het gaat om de PSU genaamd' xigmatek 80plus bronze power 500watt' er zitten 4x 6pins aansluitingen op.

Het gaat om de aansluiting op de voeding (PSU) genaamd "Peripheral sata" ( ZIE ONDERSTAANDE LINK)

https://ibb.co/hqgaq9

Nu is de vraag of ik een van die aansluitingen kan gebruiken voor mijn videokaart? Ik moet namelijk nog de connectors kopen, want Ik ben ze kwijt. Heb dus geen mogelijkheid om het te testen.

PC Specs:

CPU: i5 4590
CPU cooler: 212 Evo
Moederbord: MSI Militiry Class 4 (B85M-E45)
SSD: 120gb kingston
HHD: 1tb kingston 7200rpm
RAM: Crucial 2x4 ram ddr3
GPU: Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II O

Ik heb op PCpartpicker gekeken, daar kwam ik op ongeveer 450-460 watt uit.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Ivo van Veghel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:07

SambalBij

We're all MAD here

Zou het niet doen. Je zal sowiezo zelf een kabel moeten maken dan.
De PCIe connector op de voeding heeft alleen massa en +12V, terwijl de SATA kabel ook +5V en +3,3V zal hebben. De 6 pins kabel voor de PCIe aansluiting voor die voeding zal dan ook niet passen op die SATA aansluitingen. Ze zien er als je beter kijkt waarschijnlijk ook niet hetzelfde uit. Waarschijnlijk hebben die verschillende connectoren op andere plaatsen afgeschuinde kantjes, waardoor de connector van die PCIe kabel niet in de SATA poort zou moeten passen.

Daarnaast heeft die SATA aansluiting op de voeding hoogsywaarschijnlijk maar 1x een 12V draad, terwijl die PCIe aansluiting er daar 3 van heeft. Mogelijk best wel kans dat er dan draden of connectors te warm gaan worden.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:49
Als je een kabel koopt moet je heel goed opletten of de pinout aan de voedingzijde juist is anders krijg je kortsluiting. Dat gezegd hebbende en gezien de nogal beroerde kwaliteit van Xigmatek voedingen is het een beter idee om een nieuwe goede voeding te kopen pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W 400w heb je genoeg aan want het verbruik van het systeem zal rond de 300w blijven steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:31

nelizmastr

Goed wies kapot

Inderdaad tijd om de voeding te vervangen door een betrouwbaar exemplaar.

Voor ongeveer 6 tientjes heb je al super kwaliteit voedingen:

pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W

pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

Die 400W PurePower is net wat goedkoper bij Megekko momenteel en een prima deal.

[ Voor 9% gewijzigd door nelizmastr op 31-08-2018 12:55 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivovanveghel
alvast bedankt voor alle reactie's! 400watt is volgensmij mij niet genoeg hij verbruikt al zeker 450watt. Ik denk dat ik maar een andere PSU ga aanschaffen dan. Iets meer wattage lijkt mij sowieso ook neit verkeerd voor eventuele upgrades.

Is tweedehands ook een optie? ( kijk onderstaande links)

- https://tweakers.net/aanb...ooler-master-gx-650w.html
- https://tweakers.net/aanb...w-huntkey-hk700-52pp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ivovanveghel schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:58:
alvast bedankt voor alle reactie's! 400watt is volgensmij mij niet genoeg hij verbruikt al zeker 450watt.
Hoe weet je dat? Je nieuwe GPU trekt max 225W netto, je CPU 65W (uit mijn hoofd) en dan nog een diskje ofzo. Zit je aan 300.

Of heb je het gemeten met een Wattage-meter in je stopcontact?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik heb een Vega64 op 550Watt, die kaart kan in zijn eentje 350Watt uit de muur halen. Denk niet dat jij met dat systeem meer nodig hebt dan 450Watt.
Alleen voor een eventuele upgrade zou je er iets zwaarder in kunnen zetten. Dan ben je waarschijnlijk nog steeds goed uit met 550Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:49
Hoe kom je aan een verbruik van 450w? Een GTX 770 zit net boven de 200w max https://www.techpowerup.c...A/GeForce_GTX_770/25.html Doe daar nog 100w voor de rest van het systeem bij en het houdt rond de 300w echt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivovanveghel
Ik heb gekeken via PCpartpicker. Deze meting is vast en zeker niet accuraat mijn excuses, dan zou ik vast fout zitten. Ik zou graag wel extra overhouden voor eventuele upgrades.

is een Seasonic S12II-Bronze 520W wat? Die wordt momenteel aangeboden op tweakers.
of is bronz echt vele male slechter qua performance en dergelijke?

[ Voor 11% gewijzigd door ivovanveghel op 31-08-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Aub geen dubbele topics aanmaken. Merge met PSU aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivovanveghel
Oké sorry. Ik kreeg weinig reactie vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ivovanveghel schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:13:
Oké sorry. Ik kreeg weinig reactie vandaar
alle reacties zijn al gegeven. of wil je van meer leden horen dat 300w verbruik is in je systeem en je met 400-450w zat hebt. Goede kwaliteits-voedingen leveren constant vermogen indien nodig. geen stickertje op een doos en voeding van 550-600 terwijl ze dat nooit halen. tussen de €50,- en de €70,- heb je prima voedingen. de eerder besproken Formula Gold en Pure Power 10 zijn goed, modern en bewezen kwaliteit.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivovanveghel
Top ik weet voldoende! Ik had voorheen maar 1 reactie gehad vandaar. Het is me meer dan duidelijk dat een nieuwe PSU de beste keuze is :)
Pagina: 1