5.1 speakerset max 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-10 14:34
Beste Tweakers,
Ik ben op zoek naar een nieuwe 5.1 stereo set voor ongeveer €500. Ik heb reeds een versterker (Yamaha HTR- 3069) en ik ben van plan er een Chromecast audio aan te hangen.

Ik wil de speakers kunnen gebruiken voor TV, muziek en films maar ik ben absoluut geen audiofiel en hoor echt geen kleine verschillen.
Tenslotte is mijn vriendin kritisch op hoe ze er uit zien op de muur. De Bose boxen vinden we erg mooi maar ook erg duur.

We kwamen zelf uit bij de Canton movie 1005.2 of de movie 265.

1. Zijn deze geschikt voor ons doel?
2. Zijn dit goede speakers qua bereik of mis ik een belangrijk gedeelte?
3. Zijn er nog alternatieven die ik over het hoofd zie?
4. Is het nog verstandig te wachten tot het najaar omdat er dan nieuwe speakers uit komen of maakt dit weinig uit en is de ontwikkeling niet echt enorm?

Bedankt voor de hulp!

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Beste antwoord (via wheli op 03-09-2018 18:49)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1 en 2 ja. Hou er rekening mee dat je receiver het spul inregelt met een meetmicrofoon, en je daarna bij kunt regelen. Verder is alle waar meestal naar zijn geld. Voor muziek kunnen ze wellicht wat tekort komen. Maar als ik jou zo lees hoor je het verschil niet. Weet wel dat Canton geen rotzooi maakt.

3 ja zat. Je moet eigenlijk gewoon met wat muziek een paar luistersessies gaan doen. Verder zou je Teufel op zicht / WKOA kunnen bestellen (doen alleen internetverkoop vziw). Kijk ook zeker even naar Kef, al fraag ik me af of je dat met je budget haalt. Zou je het budget wat omhoog gooien dan kom je bij de combinatie van bookshelves en een sub terecht, dan heb je net wat meer. Klipsch levert vrij veel bang for buck. Q acoustics en Boston ook. Vier bookshelves plus een center van Q kost je ca 550/600 euro, moet er de sub nog bij (reken 200 voor een simpele). Is zeker het overwegen waar imho, die melkpakjes gaan op een gegeven moment toch tekort komen, met name voor muziek.

4 nee, totaal niet. In mijn ervaring gaan speakerlijnen vaak een aantal jaren of langer mee. Is ook in de lijn met joe lang speakers in het algemeen mee gaan, dat kan rustig meer dan 20 / 30 jaar zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

1 en 2 ja. Hou er rekening mee dat je receiver het spul inregelt met een meetmicrofoon, en je daarna bij kunt regelen. Verder is alle waar meestal naar zijn geld. Voor muziek kunnen ze wellicht wat tekort komen. Maar als ik jou zo lees hoor je het verschil niet. Weet wel dat Canton geen rotzooi maakt.

3 ja zat. Je moet eigenlijk gewoon met wat muziek een paar luistersessies gaan doen. Verder zou je Teufel op zicht / WKOA kunnen bestellen (doen alleen internetverkoop vziw). Kijk ook zeker even naar Kef, al fraag ik me af of je dat met je budget haalt. Zou je het budget wat omhoog gooien dan kom je bij de combinatie van bookshelves en een sub terecht, dan heb je net wat meer. Klipsch levert vrij veel bang for buck. Q acoustics en Boston ook. Vier bookshelves plus een center van Q kost je ca 550/600 euro, moet er de sub nog bij (reken 200 voor een simpele). Is zeker het overwegen waar imho, die melkpakjes gaan op een gegeven moment toch tekort komen, met name voor muziek.

4 nee, totaal niet. In mijn ervaring gaan speakerlijnen vaak een aantal jaren of langer mee. Is ook in de lijn met joe lang speakers in het algemeen mee gaan, dat kan rustig meer dan 20 / 30 jaar zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-10 14:34
Hartelijk dank! Ik ga zeker even naar die merken kijken, boekenplank speakers etc gaan er qua formaat helaas niet aan te pas komen gezien het formaat en het uiterlijk ;-)
De kamer (voorkamer) is overigens maar 15m² groot, met ensuite deuren naar de achterkamer van hetzelfde formaat, dus ik denk dat deze melkpakjes al aardig voldoen aan onze wensen :)

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Puur voor films ws wel, maar voor muziek gaan die dingen ws tekort komen. Ik zeg het niet vaak, maar als ik jou was zou ik ook zeker kijken naar de combi soundbar/subwoofer/twee (draadloze) rears. Moet je misschien met je budget net redden en dan heb je voor muziek vermoedelijk net wat meer body als met melkpakjes.
Mocht je budget omhoog kunnen (ca het drievoudige), kijk dan eens naar de Denon Heos bar icm twee losse heos rears. Heb dat spul bij mijn zwager gehoord en ben serieus onder de indruk. Gaat zelfs zonder subwoofer laag en klinkt als een klok.