Deal gesloten, koper haakt af, wat moet je er mee?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.138 views

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Gaat V&A steeds meer op Marktplaats lijken?

Soms wel!

Watskeburt...

Ik heb een moederbord te koop staan in V&A en daar werd op gereageerd.

Koper
zou 'm graag voor de gevraagde prijs over willen nemen.
Hoor graag van je.

Mijn reactie
Top, dat is verkocht dan!
Kom je m ophalen of moet die verzonden worden?

Koper
Super, graag verzenden.
Mijn gegevens zijn:

Mijn reactie
Dankje..
DHL of Postnl, afhalen of thuisbezorgd?

Hierna heb ik nog de verschillende DHL en PostNL verzendprijzen gespecificeerd en mijn rekeningnr doorgegeven waarop het totaalbedrag dan op overgemaakt kon worden.

Laatste bericht aangaande de verkoop was dat ik ook een tikkielink zou kunnen sturen.

Toen kwam deze....

Koper
Ik zie er toch van af, excuses. Nog succes met de verkoop.

Mijn reactie
Joh, we waren toch rond? dat valt me tegen....

Koper
Begrijp ik. Ik had even gekeken maar ik begrijp dat met dit bord een overclock van de cpu niet mogelijk is. Dus vandaar..

Mijn reactie
We hebben er nu niks meer aan, maar als dat een van je vereisten is, dan was even inlezen voor de deal rondmaken beter geweest, maar goed, het is niet anders.

Succes met verder zoeken.

Het is &*^@!#&^%!$ de tekst van merk type mobo selecteren, rechtermuis, zoek bij google en voeg daar overclock aan toe en je weet het.

Ik vind dit soort fratsen gewoon klote. Had de wandeling naar zolder al gemaakt om 'm klaar te leggen voor verzending morgen, maar goed...

Ben ik nu aan het zeuren, of mag ik hier gepikeerd over zijn?
Het is in ieder geval duidelijk dat het voor mij dat laatste is :)

Komt zoiets als dit bij jullie wel eens voor op V&A, en hoe ga je daar mee om?
Mag van beide kanten worden belicht, koper of verkoper...

Te koop....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 04:48
Even optimistisch bekeken: beter dat dit duidelijk wordt voordat je de boel ingepakt en verstuurd hebt? Nu heeft het je effectief een verticale wandeling en wat toetsengetik gekost.

Vervelend, maar sta hier niet te lang bij stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Deal gesloten, koper haakt af, wat moet je er mee?
Een eerlijke review achterlaten? Een mondelinge overeenkomst "top, dat is verkocht dan! voor de vraagprijs" is ook een overeenkomst.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Doe je verder niks aan. Beleefde maar negatieve review achterlaten en verder geen energie meer in steken. Je krijgt hier iig nog bericht terug dat de koper geen intresse meer heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door -36- op 30-08-2018 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
@assasinbats Ja, sowieso prima voor de stappen, maar dat doe je pas als je overtuigd bent dat het verkocht is. Ennuh...ik blijf hier zeker niet in hangen, maak je geen zorgen ;)

@MAX3400 en @-36- Dat zou ik kunnen doen, maar dan komt dat kleine beetje begrip om de hoek kijken...
Wat als ik zelf dit zou meemaken als koper en op het allerlaatste moment blijkt het niet te zijn wat ik zoek.
Dan wil ik ook kunnen afhaken.

Ik zou dan best kunnen leven met een keer maar 1 sterretje, dat dan weer wel.

Ik neem het in beraad...

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41
Je geeft zelf al aan “dat het niet anders is”, zoals ik het lees ben je akkoord gegaan dat hij afhaakt. Dan een negatieve review plaatsen vind ik eigenlijk niet zo netjes.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
@RedHat Wat moet je anders dan? Er een zaak van maken?

Ik denk dat ik me de moeite bespaar hoor, daar niet van, maar ik vind niet dat "je neerleggen" bij het feit dat iemand afhaakt, je het recht ontneemt van het plaatsten van een eerlijke review.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Opnieuw verkopen.

Al het andere is verspeelde oppertuniteit.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
3x3 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:55:
Opnieuw verkopen.

Al het andere is verspeelde oppertuniteit.
Wil je 'm verzonden hebben of kom je 'm ophalen? :+

Te koop....

454232

@albino71
Dikke 1 ster achterlaten, afspraak is afspraak. Zojuist heb ik ook een aspirant koper met een 1 moeten belonen die mij 11 dagen aan het lijntje heeft gehouden...
"Ik wil x graag van je overnemen" of "Kun je het even reserveren, kan het op x datum betalen/ komen ophalen" zijn een overeenkomst.

[ Voor 27% gewijzigd door 454232 op 30-08-2018 20:19 ]

• RedHat
  • Laatst online: 20:41
albino71 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:52:
@RedHat Wat moet je anders dan? Er een zaak van maken?

Ik denk dat ik me de moeite bespaar hoor, daar niet van, maar ik vind niet dat "je neerleggen" bij het feit dat iemand afhaakt, je het recht ontneemt van het plaatsten van een eerlijke review.
Je kunt toch ook duidelijk aangeven dat je vindt dat er een geschil is omdat er een overeenkomst is? En dan kijken wat de tegenpartij wel of niet doet?

Dat vind ik anders dan dat de kopende partij niet meer wilt kopen en de verkoper zegt dat is dan niet anders. Dan kun je nauwelijks meer spreken over een geschil. Duidelijke communicatie is gewoon belangrijk.

Hiermee zeg ik niet dat je dan geen review mag achterlaten met hoe het feitelijk is gegaan, ik zeg alleen dat een negatieve review in mijn ogen, zonder aan te geven dat er een geschil is, voor mij persoonlijk een brug te ver zou zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door RedHat op 30-08-2018 23:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 457607

Je bent aan het zeuren. Er is in feite niets gebeurd en de koper heeft een foutje gemaakt zo te zien zonder kwade opzet. Ik zou het buiten proportie vinden om een negatieve review te schrijven, ook wanneer het gedrag irritant of zelfs dom is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:01
Feit is dat je dit andersom niet kunt maken. Als je als verkoper op het laatste moment afhaakt wordt je dat zeker niet ik dank afgenomen, en terecht. In dit geval vind ik het ook niet netjes, maar doe je er inderdaad niks aan.

454232

Anoniem: 457607 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:15:
Je bent aan het zeuren. Er is in feite niets gebeurd en de koper heeft een foutje gemaakt zo te zien zonder kwade opzet. Ik zou het buiten proportie vinden om een negatieve review te schrijven, ook wanneer het gedrag irritant of zelfs dom is.
Welnee, dit is juist het verschil Marktplaats =/= Tweakers en daar hebben wij het beoordelingensysteem hier voor dus 3x nadenken voordat je tot aanschaf overgaat en altijd zelf vooraf onderzoek doen.

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

albino71 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:36:
@assasinbats Ja, sowieso prima voor de stappen, maar dat doe je pas als je overtuigd bent dat het verkocht is. Ennuh...ik blijf hier zeker niet in hangen, maak je geen zorgen ;)

@MAX3400 en @-36- Dat zou ik kunnen doen, maar dan komt dat kleine beetje begrip om de hoek kijken...
Wat als ik zelf dit zou meemaken als koper en op het allerlaatste moment blijkt het niet te zijn wat ik zoek.
Dan wil ik ook kunnen afhaken.

Ik zou dan best kunnen leven met een keer maar 1 sterretje, dat dan weer wel.

Ik neem het in beraad...
Je hoeft ook niet direct een 1 ster achter te laten (zeker als de communicatie verder goed was). Maar een eerlijke feedback komt de kwaliteit van de V&A uiteindelijk wel ten goede . Eén keer kan zoiets gebeuren maar als het een vaker terugkerend iets is zal dat enkel duidelijk worden als dat ook teruggekoppeld word.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Geven we eigenlijk wel feedback als er niets verkocht is?

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Sethro schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:29:
Feedback achterlaten mag na sluiten van een overeenkomst, ook al is die dus later weer gecancelled.

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 20:20
Een man een man, een woord een woord. Een deal is een deal. Afspraak is afspraak. Enz, enz, enz.
Het gaat allemaal veel te makkelijk tegenwoordig.

Als je een systeem samensteld doe je ook onderzoek voordat je de onderdelen besteld.

offtopic:
Marktplaats komt ook met een beoordelingssysteem link

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:48
Anoniem: 457607 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:15:
Nee dat is niet zeuren er was een overeenkomst die door de koper niet wordt nagekomen.
-36- schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:27:
[...]

Je hoeft ook niet direct een 1 ster achter te laten (zeker als de communicatie verder goed was). Maar een eerlijke feedback komt de kwaliteit van de V&A uiteindelijk wel ten goede . Eén keer kan zoiets gebeuren maar als het een vaker terugkerend iets is zal dat enkel duidelijk worden als dat ook teruggekoppeld word.
Natuurlijk wel een 1. De koper komt de overeenkomst niet na.
Sethro schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:29:
Er is wel wat verkocht. De koper weigert echter te betalen.

[ Voor 46% gewijzigd door pacificocean op 30-08-2018 23:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 457607

454232 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:26:
[...]

Welnee, dit is juist het verschil Marktplaats =/= Tweakers en daar hebben wij het beoordelingensysteem hier voor dus 3x nadenken voordat je tot aanschaf overgaat en altijd zelf vooraf onderzoek doen.
Ik heb het over dingen in de juiste proporties zien. De koper heeft een fout gemaakt. Noem de fout dom, of zeer dom. Feit is dat uit niets een kwade opzet blijkt. Er is ook geen daadwerkelijke schade.

Zonder kwade wil en zonder schade hoeft niemand overdreven bestraft te worden. Dat is redelijkheid, in plaats van alles tot de letter van de wet uitvergroten en overal het maximale uithalen. De koper komt ook redelijk over, geeft zijn fout toe, en geeft ook een reden. No big deal. Als hij hem had uitgemaakt voor van alles en nog wat, was het een ander verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Anoniem: 457607 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:52:
[...]

Ik heb het over dingen in de juiste proporties zien. De koper heeft een fout gemaakt. Noem de fout dom, of zeer dom. Feit is dat uit niets een kwade opzet blijkt. Er is ook geen daadwerkelijke schade.

Zonder kwade wil en zonder schade hoeft niemand overdreven bestraft te worden. Dat is redelijkheid, in plaats van alles tot de letter van de wet uitvergroten en overal het maximale uithalen. De koper komt ook redelijk over, geeft zijn fout toe, en geeft ook een reden. No big deal. Als hij hem had uitgemaakt voor van alles en nog wat, was het een ander verhaal.
Dit, kan gebeuren, zal wel vaker voorkomen. De koper is gewoon eerlijk. Jammer maar helaas. Wees blij dat de koper zo doet.

Enne je krijgt die moederbord wel verkocht hoor.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Kolere die reacties.

Het is tweedehands internet handel mensen, geen zakelijke overeenkomst. Dit soort dingen kunnen gebeuren. Koper denkt in zijn enthousiasme een goede aanbieding te hebben maar vergeet even dat hij ook wil overclocken. Verkoper vergeet in zijn enthousiasme dat een koper eerst moet betalen voor je überhaupt een doosje gaat zoeken. Jammer maar helaas.

Topic onwaardig lijkt me en je bent een beetje aan het zeuren. Zeker geen negatieve feedback waard, anders zou ik de koper hetzelfde aanraden!

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Het is uiteraard niet het eerste voorval.

Ik gebruik v&a al een tijdje en het valt me op dat reacties uitblijven, maar ook dat dit soort dingen vaker gebeuren.

We zijn blijkbaar twee kampen...

Volgens de letter van de wet is er een overeenkomst en daar mag je iemand aan houden.
Er is ook onderzoeksplicht van de koper.

Ja dat geldt voor 2e hands transacties!

Ik snap zelf ook wel dat er wel eens iets mis kan gaan en ben volgens mij de beroerdste niet (check mijn beoordelingen), maar de trend is niet opwaarts imo.

Ennuh, het doosje pakken heeft met snelle verzending te maken. Service heet dat....
Maakt verder geen reet uit natuurlijk. Ik hobbel m net zo makkelijk weer terug.

Wel is het, alles bij elkaar opgeteld, gewoon onhandig als een koper de deal sluit en vervolgens zijn keutel intrekt.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:28

LankHoar

Langharig tuig

Ik heb al tijden mijn gehele CD collectie te koop staan op Marktplaats, en laatst was er iemand die interesse had in “die en die”. Prima communicatie, hij netjes het geld overmaken, dus ik wil het zaakje opsturen. Vervolgens kan ik de CD’s niet vinden. Zoeken en zoeken mocht niet baten, en dan plots herinner ik me dat ik precies die CD’s al eens had weggeven aan een vriend. Oeps, excuses gemaild naar de koper en geld gelijk weer teruggeboekt. Koper balen maar blij dat ik het geld meteen teruggeboekt had.

Ergo: mensen maken nu eenmaal fouten, en dat is niet erg. Hoe je die fouten oplost is veel belangrijker, en in een V&A transactie is goede communicatie het beste dat je kunt doen. Het is jammer, maar de koper heeft TS geen onrecht aangedaan en de zaak prima afgehandeld. Sterker nog, het laatste bericht van TS vind ik nogal aan het randje, gezien hij eerdere frustraties (“dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd”) nu op een onschuldige tweaker uit. Niet bepaald charmant.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 00:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tja, zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Dat is het risico van handelen via internet. Just a fact of life. Niet echt iets om een topic voor aan te maken. Als er daadwerkelijk een overeenstemming was, kan je er voor kiezen om een beoordeling achter te laten. Het is aan jou om te bepalen of je dat instrument wilt gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 31-08-2018 09:01 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.