PowerMac G5 case spray paint Space Grey

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 20:37
Beste medetweakers :)

Ik heb een kapotte PowerMac G5 gekocht en volledig leeggemaakt. Ik wil deze case gaan gebruiken voor een PC build. Omdat hij best wel wat krasjes heeft zou ik hem graag willen spray painten, en dan in een soort space grey achtige tint. (Zoals de iMac Pro). Op YouTube zie ik diverse PowerMacs/Mac Pro’s die zijn gespoten echter nergens staat een uitleg en materialen bij (welke verf e.d.). :?

Heeft iemand hier ervaring mee en/of weten jullie welke spuitverf soort ik hier voor moet gebruiken? Ik wil graag de metalic look behouden. Ik zat zelf te denken aan het soort verf wat voor fietsen gebruik wordt?

Alvast bedankt! :)

Groeten,

TheLion01

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Alle reacties

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-10 15:53
TheLion01 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:30:
Beste medetweakers :)

Ik heb een kapotte PowerMac G5 gekocht en volledig leeggemaakt. Ik wil deze case gaan gebruiken voor een PC build. Omdat hij best wel wat krasjes heeft zou ik hem graag willen spray painten, en dan in een soort space grey achtige tint. (Zoals de iMac Pro). Op YouTube zie ik diverse PowerMacs/Mac Pro’s die zijn gespoten echter nergens staat een uitleg en materialen bij (welke verf e.d.). :?

Heeft iemand hier ervaring mee en/of weten jullie welke spuitverf soort ik hier voor moet gebruiken? Ik wil graag de metalic look behouden. Ik zat zelf te denken aan het soort verf wat voor fietsen gebruik wordt?

Alvast bedankt! :)

Groeten,

TheLion01
Met deze moet het lukken: https://www.verfwebwinkel...llic-titanium-zilver.html

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit niet Macs & Software specifiek is, en de mensen van Modding, Mechanica & Elektronica hier iets meer kaas van hebben gegeten, een move die kant op :)

MS > MME

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:28
Ja ik heb zelf op mijn case het frontpanel aangepast zodat die firewire poort er niet meer zit en het origineel lijkt! Ik heb spray paint van motip gebruik. Om precies te zijn Motip Wheelspray hier hebben ze maar 6 kleuren in, en je moet de matte/zijde glans zilveren hebben.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-nWkdXphzrF0/UBDSaozjiPI/AAAAAAAABsc/Ac1MTdzaZpE/s626/motip_wheelspray.jpg

dat is dan de meest rechtse! Lijkt wat donker op de foto, als je in de winkel de bus er naast houd zie je dat het bijna identiek is. Mocht je rond zwolle wonen kan je wel even wat van mij lenen op een stukje binnenkant om te vergelijken.

[ Voor 40% gewijzigd door jctjepkema op 31-08-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 20:37
jctjepkema schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:19:
Ja ik heb zelf op mijn case het frontpanel aangepast zodat die firewire poort er niet meer zit en het origineel lijkt! Ik heb spray paint van motip gebruik. Om precies te zijn Motip Wheelspray hier hebben ze maar 6 kleuren in, en je moet de matte/zijde glans zilveren hebben.

[afbeelding]

dat is dan de meest rechtse! Lijkt wat donker op de foto, als je in de winkel de bus er naast houd zie je dat het bijna identiek is. Mocht je rond zwolle wonen kan je wel even wat van mij lenen op een stukje binnenkant om te vergelijken.
Thanks! Ik ga die verf gebruiken denk ik! Ik neig zelf wat meer naar de grijze steel kleur omdat ik n space grey look wil hebben. Heb je een primer aangebracht eerst en/of nog geschuurd? En hoeveel spuitbussen had je nodig?

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:28
Ik had maar een klein gedeelte dus was met een busje klaar. Met een primer hecht het beter heb ik dan ook gedaan. Maar deze lak zou zonder moeten kunnen aangezien je je velgen er zo mee zou kunnen spuiten.
Pagina: 1