Vraag

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 17:49
Ik zoek een?
Box welke alleen Kodi hoeft te draaien.

Wat is je budget?
Max €150,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Puur en alleen Kodi te draaien. Moet de meest recente audio en videofiles kunnen draaien, en ivm future proof ook 4K en HDR (nice to have, geen must) ondersteunen. Zal voornamelijk gebruikt worden voor streaming, niet voor lokale opslag. Degelijk werkende afstandbediening is prettig. Liefst een systeem dat binnen 30 sec Kodi open en draaiend heeft.

Wat heb je zelf al gevonden?
Het onderwerp is uiteraard erg populair. Ik zie echter zo ontzettend veel topics en verschillende meningen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Welke vragen heb je hier nog over?
Apparaat wordt aangesloten via HDMI op TV, welke gekoppeld is aan receiver. Box hoeft niet achter een kast of deur te staan, dus IR remote is niet nodig. Momenteel draai ik Kodi via HTPC, deze is alleen erg rumoerig. Hoop dan ook langs deze weg een stille simpele oplossing te vinden

Beste antwoord (via Brammos85 op 30-08-2018 20:23)

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-10 12:49
Brammos85 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:31:
[...]

Vero had ik gezien, maar hoe is de levertijd? Las vervelende verhalen daarover
heeft een klein ontwikkelteam en heeft net een nieuwe versie uitgegeven (+) en die zat inderdaad vast bij de douane (paar duizend stuks), als het goed is moeten ze morgen in Engeland binnenkomen.

Ik heb eerder de 4K besteld, en was zonder verzendkosten binnen 2 dagen binnen, dus kan zeker niet klagen. Beste Kodi-box die ik gezien heb (daarom ook 4K+ besteld, maar die is dus nog niet binnen). mocht je een paar dagen kunnen wachten dan zou ik die zeker aanraden. Verder hoor ik ook altijd goeie verhalen over de shield, is wel ietsje duurder.

Alle reacties

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als 4K niet perse een must is kan je voor een Raspberry Pi gaan, scheelt je een hoop geld (90 euro onder budget ofzo).

Werkt prima met CEC (dus de afstandsbediening van je tv).
Binnen 30 seconden up en running is geen probleem (geloof dat het 15 seconden duurt bij mij?).

Maar qua 4K en bijv HEVC niet helemaal futureproof

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 30-08-2018 16:23 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Brammos85
anandus schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:22:
Als 4K niet perse een must is kan je voor een Raspberry Pi gaan, scheelt je een hoop geld (90 euro onder budget ofzo).

Werkt prima met CEC (dus de afstandsbediening van je tv).
Binnen 30 seconden up en running is geen probleem (geloof dat het 15 seconden duurt bij mij?).

Maar qua 4K en bijv HEVC niet helemaal futureproof
Thanks! Had ik ook bekeken, maar valt dus af, want geen 4K.

• Niet_Jan_Jaap
NVidia Shield of Vero 4K(+)

[ Voor 9% gewijzigd door Niet_Jan_Jaap op 30-08-2018 17:07 ]

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 18:09
Misschien een android boxje met een S912 cpu?
https://www.bol.com/nl/s/...l/sc/media_all/index.html

Eventueel ook te koop bij de "Oosterburen"

• Brammos85

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
Brammos85 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:31:
[...]

heeft een klein ontwikkelteam en heeft net een nieuwe versie uitgegeven (+) en die zat inderdaad vast bij de douane (paar duizend stuks), als het goed is moeten ze morgen in Engeland binnenkomen.

Ik heb eerder de 4K besteld, en was zonder verzendkosten binnen 2 dagen binnen, dus kan zeker niet klagen. Beste Kodi-box die ik gezien heb (daarom ook 4K+ besteld, maar die is dus nog niet binnen). mocht je een paar dagen kunnen wachten dan zou ik die zeker aanraden. Verder hoor ik ook altijd goeie verhalen over de shield, is wel ietsje duurder.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:18
Himedia q8 pro misschien iets? laatst eentje opgepikt voor 80 euro via marktplaats

Kodi kun je er via de app store opzetten en automatisch laten opstarten bij het aanzetten van het apparaat. Speelt letterlijk alles af wat je wilt m.u.v. dolby vision en is erg rap.

Ik gebruik hem ook alleen voor kodi en heb er nu 2 draaien thuis :)

[ Voor 7% gewijzigd door LuisjeNL op 30-08-2018 19:12 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:08

Videopac

Rommelt wat aan.

Odroid C2 + eMMC kaart + behuizing + voeding. Linux (DietPi bv) en Kodi erop: klaar.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Brammos85
Dank voor alle tips. Eerst maar eens een Shield besteld. Mocht die niet bevallen dan kan ik eens kijken naar alternatieve opties zoals hier besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lees in elk geval ook dit eens door: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

De Shield is een prima apparaat, maar ook veel duurder dan uitstekende alternatieven.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Niet_Jan_Jaap schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:57:
[...]

Heb ooit met TLBB gehad, klein team, goede ondersteuning ...... tot v2 bedacht werd, toen werden de kleine bugs niet eens meer aangepakt.
Uit noodzaak overgestapt op een alternatieve rom-maker, die nog wel 2 kodiversie's uitbracht

Nu probeer ik daarvandaan te blijven.
Helaas zijn kleine teams tegenwoordig niet altijd een zekerheid voor de toekomst
Pagina: 1