Vraag

• stefan212
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 18:32
Goedemiddag,

Ik heb een S6 Active overgenomen van een Tweaker. Deze heeft een gescheurd scherm. Aangezien de S6 active niet in NL is uitgekomen zal ik hier vast geen nieuwe glasplaat kunnen vinden.

Ik zie op Aliexpress glasplaten van een paar euro (tussen de 2 en 5). Zijn deze het waard om erop te zetten? Bijvoorbeeld DEZE

Wat is jullie ervaring van met zulke glasplaten? Of hebben jullie een beter alternatief?

Alvast bedankt.
Stefan

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik zou gaan voor een compleet front met lcd. Alleen een glasplaat overzetten is een vervelend klusje

• stefan212
.Maarten schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:12:
Ik zou gaan voor een compleet front met lcd. Alleen een glasplaat overzetten is een vervelend klusje
Die zijn al gelijk 50 tot 100 euro.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@stefan212 Het gehele scherm van de active is redelijk makkelijk te vervangen. dus als je die kunt vinden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stefan212 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:15:
[...]

Die zijn al gelijk 50 tot 100 euro.
Daar moet je bij aankoop rekening mee houden, ook evt invoerkosten. BTW + Inklaringskosten

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 30-08-2018 15:35 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
stefan212 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:10:
Goedemiddag,

Ik heb een S6 Active overgenomen van een Tweaker. Deze heeft een gescheurd scherm. Aangezien de S6 active niet in NL is uitgekomen zal ik hier vast geen nieuwe glasplaat kunnen vinden.

Ik zie op Aliexpress glasplaten van een paar euro (tussen de 2 en 5). Zijn deze het waard om erop te zetten? Bijvoorbeeld DEZE

Wat is jullie ervaring van met zulke glasplaten? Of hebben jullie een beter alternatief?

Alvast bedankt.
Stefan
Succes. Alleen het vervangen van het glas is een ongelooflijk klotewerk.
YouTube: Samsung Galaxy S6 Active Glass Repair Only

• stefan212
Mwa ik durf dat wel aan. Het enige waar ik over twijfel is de kwaliteit van het glas. Zou dat voldoende moeten zijn, of zit er erg veel verschil in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je niet al heel handig bent met vervangen van smartphone onderdelen, dan is het lcd van het kapotte glas scheiden echt niet te doen.
Je gaat er of 12 uur mee bezig zijn, maar waarschijnlijk maak je het lcd kapot en moet je een hele nieuwe 'lcd screen front assembly' kopen.
Tip, koop gelijk zo'n front assembly en je zet hem er zo in.
Pagina: 1